Recenze (1 455)
Spider-Man: Bez domova (2021)
Příběhově to občas stojí na vratkých nohou, ale jinak to má vše, co by si jen komiksový fanda mohl přát. Je to vlastně splněný vlhký sen snad každého, kdo v dětství listoval kreslenými sešity s Pavoučím mužem. I já jsem takový byl a nečekal jsem, že to někdy uvidím v hrané podobě. Ale došlo k tomu a je to emotivní, dramatické, zábavné a místy překvapivě temné. Ano, je tu pár klišé, ale jinak vše šlape jak má a ony dvě a půl hodiny uběhnou rychleji, než byste čekali. 9/10
Spider-Man 3 (2007)
Užil jsem si to, nešťoural jsem, neohrnoval jsem nos a nehrál jsem si na toho, kdo hledá chyby za každou cenu. Dobře, Raimi neumí ukočírovat emoce, zbytečně to přehání s patriotismem, postavy se mu trošku nerealisticky objevují přesně tam, kde je potřebuje, ale všechno filmu prominu, když přináší takový akční nářez. Tajil se mi dech, mrazilo mě v zádech a chtěl jsem se prohánět na sítích po rodném Sokolově, co víc si přát :D
Spirit (2008)
Vizuálně docela zajímavé, ale jinak poctivý zmatek s atmosférou na půl cesty. Hlavním tahákem je více než slušné obsazení, které zachraňuje, co se dá.
Spoiler Alert (2022)
Skvěle zahraná a obsazená podívaná, která je někdy velmi melancholická, ale ne tak, aby mi to vadilo. Nesnaží se emocionálně ždímat za každou cenu, přestože téma k tomu vybízí, speciálně pak s ohledem na to, že se film inspiroval u skutečného příběhu. A ve finále tak člověk sleduje titulky na jednu stranu se stísněným pocitem, ale na té druhé s mírným úsměvem, protože se nedočká klasického happyendu, ale ani konce, který je vyumělkovaně tragický.
Spolek nemilosrdných (2009)
Je pravda, že zúčastnění se někdy chovají na facku a pud sebezáchovy jim asi nebyl zapsán do genetického kódu, ale oproti jiným průměrným vyvražďovačkám má tahle jednu výhodu, je zatraceně sexy.
Srážka s mimozemšťanem (2011)
Doufal jsem v něco třeskutějšího. Je to taková milá komedie s pár dobrými narážkami a spoustou odkazů, ale humor na mě nefunguje tak, jak jsem doufal.
Srdcerváči (2022) (seriál)
Nejdříve taková malá poznámka, stěžovat si u seriálu na motivy komiksu, který se věnuje LGBTQ+ páru, že se věnuje LGBTQ+ páru je poměrně zvláštní. Nejdříve asi bude vhodné něco zjistit o tom, co budu sledovat a když vím, že mi tahle tematika nevoní, tak bude "překvapivě" asi lepší vybrat si něco jiného. A pokud jde o kvality samotného seriálu, tak je to milá podívaná, která se nesnaží přehnaně tlačit na pilu, pokud jde o dramatičnost (až na pár výjimek v závěru), je kvalitně obsazená, v 99 % času protknutá příjemnou atmosférou a možná není objevná, pokud jde o příběh jako takový, ale je to sympatický coming of age příběh, který se nesnaží objevovat něco nového, ale předkládá tuhle tematiku s citem a s příjemnou civilností.
Srdcerváči - Série 2 (2023) (série)
Napadá mě jediné slovo a to "milé". Oceňuji to, že dochází k některým dramatům, ale nejsou zbytečně vyhrocená do extrému a navíc, obvykle i druhá řada pracuje s milou atmosférou a pozitivními emocemi. A samozřejmě neuškodí to, že se podíváme i do Paříže a více prostoru pro Olivii Coleman.
Stáhni mě do pekla (2009)
Já vím, že Raimi se bez humoru a nadsázky neobejde, ale když prvních pár desítek minut buduje atmosféru (i když občas skrze záměrně přehnané scény) a pak tam střihne moment s kovadlinou nebo mluvící kozu, prostě mě to překvapí. Chápu, že je to účel, ale můj zážitek to prostě trošku pozmění a ne k lepšímu.
Stalo se (2008)
Atmosféra byla v některých momentech napjatá jako tanga na metrákové striptérce, dlouhou dobu jsme byli napínání, co se vlastně děje, ale finále zběžně načrtlo možný důvod toho, co se odehrálo a tím to zhaslo. První polovina diváky možná až moc rozmlsá a tak je uspěchané a nepříliš překvapivé odhalení zápletky hlavní chybou celého filmu.