Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (364)

plakát

Hanna (2011) 

Připadá mi, že tady někdo něco nepochopil - nebudu spoilerovat, ale v žánru chybí označení "Sci-fi" a každý, kdo viděl film, si může odpovědět na otázku: Výsledkem čeho je Hanna? Dále k recenzi - film má plno nelogičností - již zmíněný čudlík, střihové sekvence, zpackané zabezpečení základy - proč nevyslali helikoptéru? atd. atd. Ve filmu jsem se ztratila v prostoru - to se točilo snad na celém světě? ale některé situace a hlášky se velmi povedly. Pohromadě to drží modrooká Saoirse (jestli to všechno nebo převážnou část dělala sama, tak je to fakt borka), již zmíněná hudba (hlavní popěvek mí zní v hlavě ještě teď - jak zajímavě dokáže někdo namixovat takovou odrhovačku, to teda poslouchám) a postava a hlavně dětská herečka v úloze upovídané dcery "náhradní" rodičů, která svůj díl scénáře zvládá na více než 100% - její praštěné a geniálně nakombinová hlášky doplňuje skvěle zvládnutou mimikou a gestikulací a perfektním načasováním. Jedna z nejlepších komediálních postav, která skvěle sekunduje hlavní hrdince, aniž by ji jakkoliv omezovala či zastiňovala. VIDĚNO NA MFF KARLOVY VARY 2011

plakát

Jana Eyrová (2011) 

Budu parafrázovat jednu repliku z filmu: "Velmi anglické" aneb i když natočil Kaliforňan, tak stále to má punc a styl prakticky všech filmů z tohoto časového období staré Anglie, které mě však stále baví. Klasické zpracování nad průměr pozvedá skvělá "Alenka" Mia Wasikowská, stejně tak její mladší kolegyně, která hraje Janu jako dítě (SPOILER zdálo se mi to, nebo ta samá herečka hraje i malou schovanku pana Rochestera?). Z Jamie Bella jsme udělali kalkulujícího pána v letech, kterému však role také sedí, Judi Dench po delší době v "normální" kladné nepřekombinované roli, jen pan Fassbender mě zaujal až na úplném konci.

plakát

Park Row (1952) 

Velmi z tohoto filmu čiší zájem o věc, touha ocenit všechny nezdolné novináře rvoucí se za pravdu. Velmi dobře načasovaný scénář spolu s vtipnými hláška potěší každého milovníka klasického starého Hollywoodu. (Pokud přehlédneme žánrová kliše, která již v průběhu naznačují pravděpodobný konec.) Některé repliky a jejich význam díky zmatenému titulkovacímu zařízení však unikly...Zdravím kolegyně z festivalového sálu, které již stihly ohodnotit dříve.

plakát

Denní hlídka (2006) 

Úplně jsme se v tom ztratila. Ale některé detaily byly hodně zajímavé a vtipné

plakát

Lidice (2011) 

Zčásti masírovaná všudypřítomnou reklamou, ale také očekávání na návrat konečně! dalšího českého opravdového velkofilmu jsem se vypravovala do kina. Jak doma ve Strakonicích, tak v Karlových Varech však film šel v naprosto nevyhovujícím čase. Až včera jsem si náhodou přečetla, že kvůli velkému zájmu se přidají představení. Nejspíš jsem se neměla zas tak moc těšit.... TEDY K FILMU - Při vší úctě ke všem, kteří bojovali, žili a natočili tento film musím být spíše kritická. První polovina je dosti nezáživná, jakobych se koukala na úsměvné válečné drama, až jsem si říkala, že takhle vtipné to přece být nemá. Avšak přece než se stala hlavní událost, tak vesnice žila poklidným životem a drobné veselé situace k ní patřily. V druhé polovině se však děj začíná konkretizovat, zhušťovat a naplňovat, stejně jako neblahý osud. Avšak kýžený emotivní děj a síla okamžiku stále nepřichází, jen probleskuje jednotlivými detaily schovávání zakázaného, smutným osudem ve prospěch protektorových 15 minut slávy nebo bolestného rozuzlení. Nejvíc mě však dostala scéna bleskové a nečekané smrti. Navíc prakticky jen v jedné z vrcholných scén s Karlem Rodenem jsem vnímala, že hraje hudba - krásně podmanivá. Co bych však chtěla velmi vyzdvihnout, je VÝBĚR HERECKÉHO OBSAZENÍ, včetně drobných a epizodních rolí a nemluvě o Karlu Rodenovi - Velmi skvělě typově byla vybrána hlavní dvojice nešťasných milenců - Marek Adamczyk a Veronika Kubařová - přesně se hodí do této doby, ale spolu s Karlem Rodenem a Zuzanou Bydžovskou je jejich výjímečný potenciál trestuhodně nevyužit. A není mi jasné, jak si ženatý muž s dítětem může jen tak trajdat venku?.Jedině Zuzana Fialová má optimálně dost prostoru, který zvládá bravurně, Jan Budař mě vyloženě svou postavou ruší (byl skutečně takový upřímný vtipálek nebo je zde tato postava jen pro umělé obveselení?) a Roman Luknár jen útrpně kouká a víme, či aspoň tušíme, že nic jiného nepředvede a jak skončí. Suma sumárum - Necítila jsem, že by byl celý film prodchnut tímto emotivně silným příběhem, aby mě vyložerně vzal za srdce a byla to jasná pětihvězda. Nevím, na co padly všechny ty peníze - jen na konečný akt vypálení? To se mi zdá nějak moc. Naopak na propracovanosti scénáře se šetřilo. Pokud však šlo o to, aby se zbytečně nerozpatlávalo tak citlivé téma, tak snaha zůstala někde uprostřed - je to úctyhodné a bez patosu, ale zase ne tak omračující jako skutečná oslavná pocta - asi to tak jako Češi ještě neumíme natočit. Prostě mi to připadá jako úctyhodný průměr, který na čtyři hvězdy vyzvedává výše zmíněné herecké obsazení a působivé osudové detaily zkázy či historické okamžiky nevyhnutelnosti, který si každý musí určit sám. P.S. Ze základky si nic nepamatuju o Lidicích, jen zvláštní pocit z exkurze, když jsme tam byly, podobný jako z Terezína. Na střední nám učitelka říkala, že Hitler zabodl 2x prst do mapy - jednou na Lidice, podruhé na Ležáky

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2009) 

Obsazení skvostné, již do začátku dokonale zaujme, hudba skvěle podmanivá, styl vyprávění vyvážený. Bolestná a krutá skládačka se překrásně složí až do překvapivého vyvrcholení, které však dává naději. Pod dlouhé době jsem se na něco moc těšila a ROZHODNĚ NEZKLAMALO. Skvělá investice do originálu DVD. Naprostá bomba, tady prostě není co dodat.

plakát

Hledejte Anthonyho (2005) 

Hned od začátku nasazená atmosféra a styl vyprávění mě velmi bavil. Vážná Sophie Marceau mi připomněla Evu Green z Casina Royal a její bezradný protihráč rovněž skvěle hraje. Navíc zabrousíme i do mého oboru hotelnictví ( i když se objevují jisté nesrovnalosti) a prosluněné Nice a akční zvraty tomu skvěle přidávají. Na druhé kouknutí však o poznání ne tak působivé

plakát

Čest rodiny Prizziů (1985) 

Kromě zajímavě pojatého závěru a mladistvě pokukujícího Nicholsona prakticky nic objevného. Vtipy rovněž moc objevné nejsou nebo jsem nebyla správně soustředěná. Závěr je prakticky jasný a děj plyne neúměrným tempem bez výraznější zvratů. Prostě mě to nezaujalo

plakát

Znovu 17 (2009) 

Oddechová komedie o strastech a slastech dospívání, kde se hezky ukazuje Zac Efron včetně vypjatě srdceryvného závěru. Takže hlavně pro fanynky dotyčného talentu a lidi, kteří potřebují vzpruhu nebo se odreagovat. Stačí

plakát

3 sezóny v pekle (2009) 

Dlouho se mi u filmů nevybavovaly asociace k filmům jako u tohoto skvělého dílka: Kabaret s Lizou Minneli nebo s Anglickým pacientem a dalšími filmy. Každopádně to není NIC, co by se podobalo ČESKÉ KINEMATOGRAFII, je to originální film evropský i světový, i když v závěru trochu ztrácí dech a obrací se k jinému tématu. Ale které jiné filmy s touto charakteristikou to nemají?