Recenze (495)

Ztracené iluze (2021)
Není to stoprocentní, ale při té bídě v dnešních kinech... velmi dobré, poctivě natočené a těch 144 minut působí jako 95. (Celou dobu jsem si myslel, že předlohu rozebírá Keller v Odsouzeni k modernitě, ale jde o jiný Balzacův román - https://www.youtube.com/watch?v=1NQDAHi7pcc . Každopádně, ani v prostředí médií a reklamy, kterému se Ztracené iluze věnují, se toho od 19. století mnoho nezměnilo.)

Válka, kterou nevidíte (2010)
https://www.youtube.com/watch?v=u6tNXk9aB6k

Neklidná hranice (2018)
Zajímavý materiál, zajímavé pomalé "depresivní" tempo, ironický tón. Bohužel bez komentáře, který po projekci následoval (analytik Výzkumného centra AMO Pavel Havlíček), by divák těžko ze samotného filmu zjistil širší kontext zobrazených scén. Je to rozhodně velmi lotyšský pohled, který si nehraje na nestrannost a dává to najevo.

Známí neznámí (2021)
Projevuje se tu stejný efekt jako když průměrný malíř namaluje kopii nějakého originálního díla. Vypadá to podobně, ale chybí původní svěžest a občas i smysl některých motivů.

Donbas (2018)
Taky Donbas, ale francouzskej: https://www.youtube.com/watch?v=b8j0tJsKltg
Donbass (2016)
https://www.youtube.com/watch?v=06Wtc2CtP30

Přípravy k filmu T (2021)
Spolu s Atlasem ptáků film roku.

Ukrajina v ohni (2016)
Do 95 minut natlačené všechno, co se nedostalo do západního mainstreamového zpravodajství v době, kdy mělo. Jako začátek pro vlastní dohledávání informací dobrý (proto pět), i když mapy jsou klasicky americky často dost blbě (nápis Slovensko tam, kde je ČR :-) ).

Deníček moderního fotra (2021)
Technicky zvládnutý film, který balancuje dost úspěšně ve správné rovině nadsázky. Ale ten základní motiv "nebudeme spolu" + "dítě se s tím nějak vyrovná" je tak nelidský (i když dnes zcela normální), že výsledný dojem z filmu je pro mě tichá hrůza ("Horror...... horror..........!")

Paralelní matky (2021)
(spoiler?) Závěrečná exhumace trochu zbytečná, zachycení proměn vztahů k sobě i jiným na základě vlastního rodičovství/nerodičovství fascinující.