Recenze (529)
Hitlerovi američtí obchodní partneři (2003) (TV film)
"Vlastníci akcií neutrpěli žádné škody. Naopak." A tak je to se vším, až dodnes.
Občanská válka (2024)
Nedokážu pochopit, jak někdo může dát do filmu o občanské válce jako hlavní postavy novináře a neříct k zásadnímu vztahu novinařiny a války naprosto nic. Doporučená četba: Psychologie války (Lawrence LeShan). Promarněných 108 minut završených tou úplně nejblbější scénou, která by se mohla odehrát někde v Africe, ale rozhodně ne v USA.
Tancuj Matyldo (2023)
Dost dobrý, zvlášť jako "debut". Život postav tu celkem vypadá jako život lidí. A Roden to táhne o patro vejš.
Zóna zájmu (2023)
Film roku 2023. Mám rád Oppenheimera, Barbie, Anatomii i Chudáčky, ale Zóna je nejlepší. Nezestárne.
Duna: Část druhá (2024)
Díky Sh33va za komentář, který objasňuje, proč je děj filmu tak... podivný.
Sucho (2024)
Rozklížený film, který neustále mate diváka v očekávání, o čem vlastně nakonec bude. O zemědělství ani o dnešních lidech toho moc smysluplného neřekne. Logické lapsy nemá smysl vypočítávat.
Oppenheimer (2023)
Konečně opravdu dobrý film od Nolana.
To se mi snad zdá (2023)
Souboj se společností zmítanou emocemi, pro kterou objektivita viny či neviny už nehraje roli. Z Borgliho možná bude časem nový Lanthimos.
Sparta (2022)
Nejnetypičtější Seidl. Melancholie. Prostor pro přemýšlení o údělu evropských mužů.
Chudáčci (2023)
Asi maximum, co se dá z artu propašovat do mainstreamu. Fér film, který má člověk rád víc proto, jak je roztomilý, než proto, nakolik je hluboký. /// (5. 3. 2024) Napodruhé už víc vadí ty vulgárnější a prvoplánovější vtípky, a hlavně hrozná ukecanost, doslovnost, aby pochopil i ten nejnatvrdlejší z diváků. No, je to daň za globální úspěch. Žena mezitím přečetla předlohu - kromě mnoha změn (manžel skončí jinak, místo černocha Rus) ve filmu skoro absentuje téma socialismu, které v knize řeší několik postav, tady je smrsklé jen do postavy prostitutky, což mi bylo podezřelé už při prvním podívání, jak je to nápadně nevytěžené.