Recenze (70)
Zbytečná krutost (1984)
Skvelý debut. Zrejme to najlepšie z toho, čo som mal zatiaľ od Coenovcov možnosť vidieť. Kdesi v strede som síce prvýkrát pozrel na hodiny, zdalo sa mi že filmu akosi dochádza šťava, ale bol to len chvíľkový pocit. Záverečná časť spolu so scénou na poli ma prinútili dať plné hodnotenie. Pochváliť musím aj hudbu a kameru. Po dlhšom čase konečne film, ktorý som si dokonale užil.
Millerova křižovatka (1990)
Scéna s Thompsonom je tu zdá sa veľmi obľúbená, ale na mňa to už bolo trochu moc, nevyzerá to veľmi reálne. Keby to bola čistokrvná komédia... Ale inak je to výborná gangsterka so skvelým výberom hercov, čiernym humorom a vtipnými dialógmi. Dej je poriadne zamotaný, musel som dávať veľký pozor, aby som sa v ňom nestratil. Aj pri tomto filme sa mi však potvrdilo pravidlo, že Coenovci síce točia výborné filmy, ale ani jeden z nich nepatrí medzi moje srdcovky.(čo už teraz neplatí - Blood Simple, Burn After Reading)
The Joy of Painting (1983) (pořad)
Seriál, pri ktorom sa výborne relaxuje a maľovanie vyzerá byť také jednoduché. Za necelú polhodinu dokáže Bob Ross vytvoriť nádherný obraz prírody a nakoniec sa nezabudne rozlúčiť vetou "I'd like to wish you happy painting, and God bless my friend".
Sledování (1998)
Nolanov debut v ktorom naznačil, čo môžme od neho čakať v budúcnosti. Výborný záver, len škoda, že to nebolo trochu dlhšie.
96 hodin (2008)
Nečakal som, že sa nám to po úvodných minútach takto rozbehne. Je to sviežo a dosť drsne natočený akčný film, ktorý ale netreba brať príliš vážne. Akčné scény sú najmä ku koncu dosť prehnané, skrátka hlavný hrdina je nesmrteľný. No a to jeho pátranie nepôsobí veľmi reálne, je tu dosť veľa náhod. Pre mňa je to film na jedno pozretie, ktorý splnil to, čo som od neho očakával - nenudil, naopak celkom dobre pobavil. 80%
Vymítač ďábla (1973)
Legendárny horor. Videl som už strašidelnejšie, ale tento sa môže popýšiť výborne vybudovanou atmosférou a na svoju dobu neuveriteľnými efektami. Spolu s Kubrickovým Osvietením najlepší zástupca svojho žánru. 95%
A teď něco úplně jiného (1971)
Ak je toto výber z toho najlepšieho... Pritom anglický humor mám veľmi rád.
Láska nebeská (2003)
Romantické komédie nepozerám, ale kvôli toľkým známym hercom a vysokým hodnoteniam som urobil výnimku. A oplatilo sa, veľmi milá a vtipná vec. Aj vystrihnuté scény stoja za to, mohlo by to trvať kľudne aj 3 hodiny, na kvalite by to neubralo. 90%
Krajina přílivu (2005)
Gilliamove filmy mám veľmi rád, ale tento mi teda vôbec nesadol. Je tu síce vidieť režisérov rukopis, vizuálne je to naozaj zaujímavé, ale chýbal mi tu nejaký ten dej. Často som nechápal, čo sa to tam vlastne deje. Občas sa našli aj svetlejšie momenty, ale aj tak som sa dosť často pozeral na hodinky. Tie dve hodiny sú fakt veľa, aspoň tá malá to svojim výkonom trochu zachraňuje.
Mafiáni (1990)
Perfektný film, natočený tak, ako to vie len Scorsese. Vidno, že tento film bol točený s radosťou. Výborná hudba, kamera a strih, k tomu tradične dobrý De Niro, diabolský Joe Pesci a Ray Liotta hrajúci v životnej forme. "You said I'm funny. How the fuck am I funny, what the fuck is so funny about me? Tell me, tell me what's funny!" 100%