Poslední recenze (131)

Vyšehrad: Fylm (2022)
Blitky, sračky a hořící erekce. S „fylmovým” Vyšehradem získala tuzemská kinematografie svůj Děsnej biják. Je to svižný, protkaný fotbalovými narážkami (chytne se i ten, co zná jen Rosu a Berbra) a stran praktické kreativity dost možná vrchol toho, co dnes umí český film nabídnout. Štáfek dělá, co může, aby zachránil současnou komediální filmovou tvorbu pro mladé.

Poslední závod (2022)
Už dlouho jsem neviděla film takhle bezcílně bloumat - a to navíc film, kde v jedné scéně doslova natahují nápis CÍL. Poslednímu závodu nikdo neodpáře tvůrčí péči a zapálení pro věc, ale až moc tu jde poznat, že nikdo vlastně netuší, jaký/čí příběh se snaží vyprávět. Hančův? Rathův? Krkonoš? Nenávistného sváru místních Němců a Čechů? Nebo že by to snad všechno byla promyšlená metafora pro ztracení se ve sněhové vánici bez kabátu? Kdo ví.

Mimořádná událost (2022)
Vlak jedoucí samospádem, bába pod kořenem, jelen s puškou na paroží. Jiří Havelka ve své druhotině, jednosoupravové komedii Mimořádná událost, míchá bizarní reálné zprávy z médií do příběhu o kolektivním selhání lidského faktoru. Druzí Vlastníci to bohužel nejsou.