Recenze (14)
Symptom Pandorum (2009)
Nejlepší Sci-fi snímek roku 2009 a vůbec od dob Sunshine ... až na opravdu podivnou kameru na konci jsem z filmu nekriticky nadšen, obzvlášť poté, co jsem hrál Dead Space je tohle naprostá mňamka :-)
Má je pomsta (2002)
Tento film je pro člověka okouzleného Parkovým filmovým uměním předvedeným v OldBoyovi takřka nutnost. Ovšem ne všichni, kteří provolávají slávu rychlému tempu a perfektní stilizaci OldBoyově budou schopni tento surový kus filmu dokoukat. Ale rozhodně má tento snímek silnější a srozumitelnější sdělení pro diváka, jehož se sám Park v následujícím filmu, OldBoy, sám vědomě částečně zřekl, na úkor oněch audiovizuálních fines, které druhý díl jeho trilogie vynesli do filmového nebe.
The Resolution (2008)
Odhodlání tvůrců tohto filmu je enormní a kdo viděl nejnovější trailer na jejich webu (http://www.theresolutionmovie.com/download/trailer2/the_resolution_trailer_full.mov), musí uznat, že se to ve výsledku odráží ... držím palce
Solaris (2002)
Tarkovského zpracování Solaris je nudné, naprosto fádní a vizuálně nezvládnuté dílo, paradoxně narozdíl od nepřekonatelného Stalkera. Soderbergh naprosto nečekaně ukázal záda filmovému mistru a ještě se mu vysmál, protože tenhle film je prostě hypnoticky nádherný, vpluje divákovi do krve a drží se v ní dokud nepřelouskne předlohu, pak se smísí s Lemovou melanží a dohromady tvoří velmi příjemnou vzpomínku pod jménem Solaris.
Život Briana (1979)
Prostě a jednoduše nejlepší Pythonovský snímek. Tohle je prostě humor na třetí :-)
Serial Experiments: Lain (1998) (seriál)
Vynikající anime z řady "nepochopitelných anime druhé poloviny 90. let". Ze začátku vám příběh poskytne docela pevné základy, které postupně rozvádí a rozmlžuje a množí do filozofických a metafyzických výšin, aby v předstíraném závěru všechno obrátil naruby a nechal vás i po tom opravdovém konci na pochybách. Tento seriál obsahuje všechno co se pokusila obsáhnout trilogie Matrix, včetně různých konstrukcí od různých interpretátorů, ale i mnohem víc ...
Samurai Champloo (2004) (seriál)
Naprosto špičkový anime seriál. Anime miluju, hip-hop mi je cizí, ale tenhle mix je naprosto úžasný. Plných pět hvězdiček, i když několik dílů na záčátku je velmi samoúčelných a nesdružují příběh příliš těsně ...
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Jestli bonbony téhle dokonale zabalené bonboniéry plné satiry platily na období studené války, tak ty co nestihly vyžrat soudruzi z bývalé SSSR a jejich tehdejší protivníci v USA padají přímou střelou do nevymáchaných úst dnešních politiků a vůbec globální politické scény. Nadčasová politicko-vojenská satira. Pro plnohodnotné vychutnání je ale třeba i nějaká zručnost ze strany diváka ...
Samuraj (2003)
Jestli je Kill Bill pocta, tak Samuraj je pokračování asijských akčních filmů. Neustále stříkající krev, švihání meče a chvilkové "zmrznutí" postav v akčních scénách střídají pomalé záběry na poklidné japonské rolníky, kteří rytmicky kypří půdu, do toho sem tam prskne nějaký dobrý vtip a máme tady opravdu zdařilý guláš s červenou paprikou ostrou jako masérův meč. Navíc zde režisér kromě svých předpokládaných schopností režisérských výborně ztvárnil hlavní roly, ze začátku podivně nervózního, později rozjímavého a neustále "stojícího" nad věcí, slepého maséra. Samotný příběh je dost typický pro čínskou a na ni navazující japonskou literární tradici, výjimkou je snad vynechání pravidla "fiktivního zeměpisného zasazení děje". Pro mě výborný zážitek, dávám pět * a čekám až na mě dopadnou krůpěje z dalšího kýble plného krve ;-)
Moderní doba (1936)
Takže Moderní doba... hmmm, co mi to jenom připomíná? Aha, Metropolis... samozřejmě, jsou od sebe žánrově poněkud daleko a možná jsem taky čekal, že celá tahle Chaplinova eskapáda vyzní tak trochu podobně, případně čistě kriticky. A ze začátku film tak působí, když Charlie "zmagoří" a začne přitahovat knoflíky kolemjdoucím, případně když později kritizuje justici jeho příhodou s policí, každopádně ale pak sklouzává od obecnějšího tématu k aktuálnímu problému tehdejší doby, bouření se nezaměstnaných, zavírání továren, později zase přechází k úplnému odhodnocení celého systému, když zneužívá svého postavení nočního hlídače v obchoďáku, no a pak to všechno skončí a člověk není naštvaný na své odcizení a zautomatizování života, ale říká si, že není jediný kdo to všechno kolem ignoruje a plave v tom jako ryba v blátě. Je toto ono kýžené sdělení, nebo jenom lehké přehmátnutí a uklouznutí? Každopádně je to důvod proč zábavnému ponaučení ubrat jednu hvězdu ...