Hlavní zbraní hrdiny akčního sci-fi spektáklu filmového vizionáře Christophera Nolana je jediné slovo - TENET. V temném světě mezinárodní špionáže bojuje o záchranu celého světa. Vydává se na extrémně komplikovanou misi, ve které pro časoprostor neplatí pravidla, tak jak je známe. (Vertical Entertainment)

Videa (5)

Trailer 14

Recenze (1 450)

Cervenak

Na tomto filme nie je čo nechápať. Jasné, keď sa začnú miešať tie rôzne časové prúdy, tak je to mätúce a človek má občas problém sa v tom zorientovať (najmä v poslednej polhodine), ale to je len technická vec, ktorá sa dá lúštiť pri opakovaných pozretiach - ja osobne si jedno / dve určite dám, keď budem mať film doma na modrej placke. Ale inak je to tradičná, rozkošne béčková sci-fi bondovka so všetkým, čo k tomu patrí. Striedanie atraktívnych lokácií, zloduch túžiaci zničiť svet, vymaznané akčné bombardovanie a famózna hudba, ktorá tomu dáva drvivé tempo. Takže klasika, akurát vytunená namakaným macguffinom. Vraj je to nolanovsky studené, ale tu by som dosť nesúhlasil - komplikovaný vzťah zloducha (výborný Branagh, vôbec sa mi nezdal prepálený) a jeho ženy, ktorý je pre zápletku zásadný, sa mi zdal na tento žáner dostatočne presvedčivý. Takisto je tam humor (napr. zlatá tehla). No a najdôležitejšia vec, prečo ma to celé ohromne bavilo - Patizón. Absolútne si to celé kradne pre seba, postupne sa stáva hlavným hrdinom a keď na plátne nie je dlhšie ako 10 minút, citeľne chýba. Nie som nejaký jeho fanúšik, ale je mi sympatický a po tomto filme súhlasím s názorom, že je to nový Leo DiCaprio - charizmatický fešák, čo všetkým posmeškárom ešte vytrie zrak, lebo si bude vyberať dobré filmy, vyrastie z neho kvalitný herec a jedného dňa sa možno dočká aj nejakej tej nominácie. Na jeho Batmana sa fakt teším (teda, ak tam všetci nepokapú a naozaj sa im to podarí nejako dotočiť). ()

Fr

,,JEDNO SLOVO. JEDNO GESTO. TENET. OTEVŘE TI SPOUSTU DVEŘÍ....“ /// Jakákoliv Mission Impossible je proti tomuhle béčkovou záležitostí. Tady totiž nejde o laciný předvádění husarskej kousků, tady jde o příběh, kterej se zrodil v hlavě jadernýho fyzika. Ta akce ho jen doplňuje a zlehčuje, protože kdo by šel na něco, čemu nebude rozumět? Proto do toho nemůžou míchat paradoxy, proto se všemocně snažej napovídat, proto…proto je třetí řada série Dark, proti tomuhle, Einsteinovou diplomkou. Tenet je bez debat perfektní a parádní filmařina. Výborná akce. Prokombinovanej příběh. Je to jiný než jakejkoliv akční špionážní film. A přesto se na konci nedostavuje stav extáze. Žádný nadšení ani potřeba urovnat si myšlenky či zklidnit emoce. Asi vím, čím to je. A až Christophera potkám před psaním tohoto scénáře, řeknu mu to. Je u mě frajer, ale filmy, který dělá s bráchou, jsou lepší! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jak funguje, když jdu a vlastně stojím…. 2.) Všichni kolem mě choděj pozpátku (a nesežrali račí polívku). /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()

Psema

Samozřejmě pořád lepší než většina produkce Hollywoodu, ale v rámci Nolan filmů za mě nejslabší článek. Chápu, že postavy agentů jsou (snad) záměrně zaměnitelný, aby zapadly do prostředí, které je záměrně nudně sterilní, obyčejný a každodenní, když se tu ostatně zachraňuje naše denní nuda života. Ale mně tahle realisticko fantasmagorická variace na Bondovky nepřesvědčila konceptem, který je prostě perspektivně pretáčená VHS, úsměvně stereotypním padouchem (Jack Ryan reloaded), a už vůbec ne průhledností zápletky, která drtí špiónská a timetravel klišé se strojovou přesností a marně se snaží dodávat osobní emoce skrze obligátní rodinný motiv vazby na dítě. Poprvé mám pocit, že Nolan potřebuje dramaturga, anebo aspoň studiový dohled. Nebál bych se totiž mluvit o dosažení hranice nabubřelosti, která by už brzy mohla být směšná. Menší měřítko by Nolanovi prospělo. ()

B!shop

Achjo, tady si Nolan vybral slabsi chvilku, vzhledem k tomu, ze jsem od nej videl skoro vse, asi muzu s klidnym svedomim rict, ze je to jeho nejslabsi film, nebo mozna spis jedinej slabsi film. Rezijne to ma samozrejme pevne v rukou, takze natoceny to je dle ocekavani naprosto precizne, ale tim pozitiva tak nejak konci. Pribehove to asi nejvic pripomina bondovky s Craigem, zde teda ozvlastneny tema hratkama s casem, jejich vysvetleni se ve filmu smrskne vicemene na jednu vetu, coz vlastne i chapu, ze se v tom Nolan nechtel moc stourat, na papiru to mozna vypada cool, ale natoceny to vypada spis smesne, proste jak poustet si film pozpatku. Vysledek je to, ze je film misty zmatenej, misty nedava smysl a hlavne proste to zpomalovani casu pusobi spis usmevne. Dalsi problem jsou herci, Pattinson je tu sice sympatak a herecky bez pripominek, ale bohuzel nema charisma na to, aby utah jednu z hlavnich postav. Washington si tu bohuzel ukous moc velky sousto, herecky jeste dejme tomu, ale charisma na takovouhle roli proste nema, nehlede na to, ze clovek ani nema moc duvodu mu fandit. Jedina pochvala tak vlastne miri jen za skvelym zaporakem Branagha. Dalsi problem je stopaz, pulku filmu se totiz nic moc nedeje a kdyz uz dojde na nejakou akci, kdyz se budu drzet toho srovnani s Bondem, tak ta je bohuzel dost slaba, pritom potencial tu byl na perfektni vychytavky. Ve vysledku tak sice pekne natoceny, ale tak nejak zmateny pobihani par ne moc zajimavejch postav se silene prestrelenou stopazi. Zkratka nejslabsi Nolan. ()

Jara.Cimrman.jr

"Je hezké sledovat muže, kterého nemáte rád, jak se snaží vyndat si vlastní koule z krku, než se udusí." Nechci se nějak moc chlubit, ale tohle je asi jediná věta z filmu, který jsem bezpečně rozuměl. Jinak jsem bohužel nepřestal myslet lineárně a občas jsem se ztratil někde mezi časovejma obchvatama a invertováním entropie předmětu. Na to jsem asi ve druhý třídě chyběl. Nicméně občas mi nějaký filmový políčko dávalo smysl a celkově to byla pětihvězdičková filmová bašta. Kde se tedy ztratila patá hvězda? V trapným klišé - osmahnutej klaďas a zápornej Rusák. To je asi jediný, co už jsem ve filmu viděl. Minimálně bambilionkrát. ()

Zajímavosti (65)

• Koncem srpna se v multiplexu v Singapuru během projekce Tenetu kolem páté hodiny odpoledne utrhla část vzduchotechniky, prorazila strop a přistála přímo mezi diváky. Při této nehodě se zranili dva lidé. Jeden z diváků okomentoval situaci následovně: „Zabolelo to, jelikož mi spadl kus stropu na hlavu. Celé to bylo matoucí, protože jsme si mysleli, že zvuky padajícího stropu a zařízení patří do filmu a vycházejí z reproduktorů za námi.“ (ČSFD)
  • Falešný pracovní název filmu zněl „Merry Go Round“. (SONY_)