1956 - Francie. Je zavražděn kněz. Šíří se zlo. Pokračování celosvětového hitu sleduje sestru Irenu, která se opět střetává s démonickou jeptiškou Valakem. (Vertical Entertainment)

Trailer 7

Recenze (245)

Cappuccino

The Conjuring 2 priniesol hrozivého démona Valak. The Nun atmosférické prostredie opátstva a moju obľúbenú Taissu Farmigu. The Nun 2 je však iba obyčajnou rutinou so všetkým, čo sme už videli. Na záver film navyše miesto Valak využíva skôr posadnutého muža, ktorý je trochu boring a scéna s vínom bola jednoducho blbosť. Od režiséra, ktorý natočil priemerný Conjuring 3 a podpriemernú La Loronu, som však ani viac nečakal. Ok na TV, ale kino nie je nutné. Som rád, že som si film nakoniec pozrel až na HBO Max. ()

Marceloo

Týždeň dozadu som si zhodou náhod zopakoval prvú časť, takže som bol celkom v obraze. Velmi mi tu chýbal otec Burke, z ktorého v prvej časti sálal velký rešpekt, ale Taissa Farmiga to ako sestra Irene našťastie zvládla aj sama. Niektoré scény dokážu vyvolať nepríjemné pocity a aj keď internátna škola nepôsobí tak desivo ako odlahlý kláštor, prostredie tvoreniu atmosféry stále velmi pomáha. Koniec mi najprv prišiel nedotiahnutý, ale keď som si prečítal vysvetlenie potitulkovej scény a to, ako do seba všetko zapadá s The Conjuring univerzom, začínam sa na neoficiálne poslednú časť tejto série velmi tešiť. ()

Motinski

Zmena režiséra trochu prospela. Predsa len, Chaves obstojne zvládol aj jeden diel Conjuringu a v pár momentoch je cítiť že má ako takú víziu. Francúzsky internát je atraktívnejšie miesto ako opustený kláštor z minula a pri postavách vidieť prirodzený vývoj. Príbeh ale opäť neohurí, rozbeh je pomalý a záver prepálený. Polodetektivná linka sestry Iren ma nudila a mytologické fantazmagórie si znovu neodpustili. (Oči, Ježišova krv 2). Lakačky sú podpriemerné, herci občas až iritujúci a nejaké extra nápady alebo zvraty nečakajte. Viem si predstaviť že fanúšikovia hororov nebudú až tak sklamaný, no ja už začínam byť trochu unavený z toho ako sa všetky podobné filmy vykráduju, recyklujú a neprinášajú nič nové. Voľakedy ma aspoň poriadne miklo keď išlo o strašenie zvukmi, tu som to už nenašiel. ()

Frajer42

Již předchozí díl byla podprůměrná sračka. Tohle pokračování je ještě mnohem horší. Nějaký děsivý potenciál je zde takřka nulový. Po většinu stopáže divák sleduje nadrženého školníka, kterak se na dívčí školy snaží zoufale dostat do kalhotek puritánské učitelky. Snímek je nesnesitelně stereotypní. Pořád dokola sledujeme to stejné strašení. Později školníkovi přispěchají na pomoc 2 jeptišky. Samozřejmě nešlo zapomenout na členy méněcenné rasy, a tak bohužel musíme sledovat účinkování nesmírně ošklivé gorilky Storm Reid, ze které se mi zvedal kufr již v rámci seriálu Euforie. Se samotným finále museli tvůrcům pomáhat snad pacienti z lobotomického oddělení. Vážně vraždilo démona červené víno? Zřejmě bylo v mém krevním oběhu málo drog, abych tento nekonvenční nápad dovedl ocenit. Neuvěřitelně nudná podívaná. Jinak super nápad dělat pokračování po 5 letech. Předpokládám, že každému, kdo první díl neviděl v posledních 2 týdnech se ten první nesmysl rovněž spolehlivě a zcela vykouřil z hlavy. [13 %] ()

Valak se vrací společně s Michaelem Chavesem, který zase a opět potvrzuje post průměrného režiséra ( Je škoda,že Conjuring Universe dostal na starost zrovna Chaves, který po La Loroně měl dostat jasnou červenou, ale z neznámých důvodů je na režijním křeslě opět on). Na Nun 2 je nejzajímavější opět samotné prostředí ( města, ulice, dobové zasazení), které je netypické a neokoukané, bohužel děj není příliš zajímavý a je to bohužel docela Nůďo. Valak je na scéně méně, než bych si přál a místo strašení a hororové zábavy, dostáváme spíš nezáživné dialogy s nezajímavými hrdiny. Občas Chaves vymyslí zajímavou atmosférickou scénu ( časopisy- jediný funkční jump scare), ale zbytek lekaček nemá potřebné grády ( Paradoxně větší jumpscare měl Equalizer !!  ). Trochu mi vadilo, že místo Valaka, zde musel řádit i posedlý chlap, který zkrátka není děsivý, byl zbytečný a když už mám ve filmu Valaka, nač to kombinovat někým dalším. ( Byť ten kozel byl překvapivě fajn). Do průměru to u mne zachraňuje až samotné finále, které je překvapivě akční a dlouhé a říkal jsem si, že kdyby se celý film nesl v takovém tempu hororové divočiny, tak by to byla jízda jak svině, jenže ten závěr spíše probere diváka z nudy/polospánku ( ne ani energy nepomůže). Za mne teda další průměrná mainstream duchařina, která je řemeslně slušná, má pěkné lokace, ale nevyužívá naplno potenciál děsivého Valaka a většinu času jede jen na půl plynu. Kdo však nemá příliš nakoukáno, tak Nun 2 neurazí. 55% ()

Zajímavosti (14)

• Desátý film Conjuring vesmíru. (KGBelik)