Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obětovala se Bohu, aby nalezla sama sebe. Film podle skutečného životního příběhu belgické řádové sestry Luke. Mladá Gabrielle (Audrey Hepburn) pochází z prominentní belgické rodiny van der Mal, její otec je vyhlášeným chirurgem po celé Evropě. Nábožensky silně založená dívka vstupuje na prahu dospělosti do kláštera, kde je od počátku podrobována těžké zkoušce vlastních morálních zásad. Náročné povinnosti novicky a dlouhé sebeodpírání z ní postupně činí charakterní osobnost. Gabrielle vyniká nad svými vrstevnicemi ve studiu medicíny, a tak se zdá být její budoucnost na misii v Belgickém Kongu, obecně považovaná za nejvyšší poctu řádové sestry, jako jistá věc. Přísné a k lidské bytosti jako jednotlivci někdy bezohledné povinnosti církevní však nutí Gabriellu postupovat proti své vůli. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

hygienik 

všechny recenze uživatele

Dnes sa už takéto filmy netočia. Dlhé, nie pre množstvo akcie, ale pre hĺbku a komplikovanosť problému, ktorý reflektujú. Aj keď si cením, že ako dôvod odchodu tu nefiguruje, tak často zobrazovaná milostná aféra, predsa mi prídu dôvody sestry Luke, málo vierohodné. Na druhej strane, film dáva divákovi neobvykle veľký priestor na úvahy nad životom v kláštore, ktorý sa snaží zobraziť čo najvernejšie. Hoci rehoľný život už dnes nie je tak prísny ako v tomto snímku, myslím, že to stojí za pozretie každému, kto uvažuje o zasvätení sa Bohu. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Na veliké ploše rozložený příběh, kdy jeho první část je téměř dokumentárním filmem o životě v ženském kláštěře a o rituálech přijímání do společenství jeptišek, ale poté se rozvíjí do smělé šíře jak v rovině osobní, tak i historické. Zvěrečné vyznění, že lidská dobrota je pojem mnohem širší a všeobsáhlejší než dobrota uměle diktovaná a vytvářená zvnějšku přes víru v Boha, je mi velice blízké; i proto možná v hodnocení trošku nadsazuji. ()

Reklama

Lukyn007 

všechny recenze uživatele

Musím dát plný počet hvězd, protože jsem viděl něco, co mě doslova nadchlo, a to jsem neznaboh. Je pravda, že tak první půlhodinu jsem místy i trpěl, poněvadž to bylo samý Amen atd., ale když se na to podívám objektivně, tak to bylo natočeno vážně skvěle. Velký grády to dostalo, jakmile opustila sestra Luke klášter, to jsem vážně hltal všechny scény. Nejvíce však vedou scény v Kongu, a to díky interakci sestry Luke (famózní Audrey Hepburn) a doktora Fortunatiho (vtipný sympaťák Peter Finch). Asi se na to nepodívám hned další den, ale za nějaký čas...proč ne! 85% ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

The Nun's Story jsem neustále (z různých důvodů) odkládal, nevěděl jsem, co od filmu zabývající se takovýmto tématem, vlastně vůbec čekat. Když už mi ale byly všechny hvězdy nakloněny a já se tak konečně dostal k tomu si film pustit, nelituju ani jedné vteřiny (přestože to byla díky rozjetým titulkům slušná bojovka). Film silný, smutný, ale zároveň krásný, že by mě snad bavil i v případě, kdyby hlavní roli nehrála má nejoblíbenější herečka. Natolik mě uchvátil a přinutil i zamyslet se nad různými věcmi, což ve mně moc filmů v poslední době nevyvolalo. K Audrey tolik- přestože je víceméně po celou stopáž nenalíčená a v hábitu jeptišky, sluší jí to snad tolik co nikdy předtím. Úžasný výkon, který prostě měl být oceněn Oscarem. Příběh jeptišky se, s ohledem na budoucí události, stal zásadním i pro samotnou Audrey, mě zahřál u srdce tak, že jej z hlavy nedostanu ještě pěkně dlouho. Jestli vůbec kdy... (A ještě jednou velký dík VenDulin85, že jsem se mohl na Příběh jeptišky konečně podívat ;-). ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Skutečný, byť umělecky zkrášlený životní příběh Marie Louisy Habetsové (1905-1981) byl pro Audrey blízký zejména svým odbojovým - byť ve filmu jen naznačeným - vyzněním (sama Hepburnová působila v odboji rovněž přes svůj věk na hranici holčičího a dívčího období). Katolická církev a její mystéria jsou tu představena plně - věcně, nekarikovaně, ve vyváženém poměru světla a stínu aktivit řeholních komunit zatížených doživotním celibátem a ústraním. Středověk v první polovině dvacátého století - jak film prokazuje - nezmizel; za zdmi klášterních areálů žil v mnohém v podstatě nerušeně dál. Skutečně evropská, silná povaha se v korzetu, přijatelném pro více tvárné jedince, dusila; v mnohém přitom záleželo na způsobu, jimiž staletá dogmata byla prosazována. Tento portrét je silný právě tím, že je portrétem sine ira et studio (portrétem prostým hněvu a podjatosti). Audrey, jedna z největších hereček všech dob, i tady prokázala vícerozměrovost svého robustního talentu ve škále a tóninách, které pro dobové diváky musely být mimořádným překvapením. Totéž lze říci i o vnímavé a pozorné, místy až pietní Zinnemannově režii. Věrohodnost prostředí a kulis, mimořádná pozornost věnovaná uměřené podobě filmu výpravou, tento katarzní (očišťující a pročišťující) zážitek jen dále posiluje a rozvíjí. PŘÍBĚH JEPTIŠKY má nesporně silný nadčasový náboj. Pro současného člověka náboj až očistný. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Fred Zinnemann chtěl, aby úvodní evropská část filmu byla černo-bílá. Film by začal být barevný v momentě, kdy sestra Luke (Audrey Hepburn) přijede do Konga. Studio to zamítlo. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
  • V důsledku dehydratace prodělala Audrey Hepburn v závěru natáčení po návratu z Konga vážné zdravotní potíže spojené s ledvinovou kolikou. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
  • Vlasy, které jsou postavě Audrey Hepburn stříhány, nejsou právé. Byla použita paruka. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)

Reklama

Reklama