Reklama

Reklama

Lovec hlav

  • USA Dead for a Dollar (více)
Trailer 1

1897. Film Lovec hlav sleduje veterána a lovce odměn Maxe Borlunda v Mexiku, kde se setkává s profesionálním hazardním hráčem a psancem Joem Cribbensem – zapřisáhlým nepřítelem, kterého Max před lety poslal do teritoriálního vězení. Borlund má za úkol najít a vrátit Rachel Kiddovou, rukojmí, manželku bohatého obchodníka ze Santa Fe. Jak je příběh vypřávěn Maxovi, paní Kiddovou unesl bizoní voják Elijah Jones. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (45)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hnedastý, pieskový obal, ktorý mal dodať filmu závan tradičného westernu, podľa mňa však vizuál, ktorý vyzerá staršie než v krásnych eastwoodovkách, vôbec na forme nepridal. Samozrejmosťou novodobých westernov je fakt, že tam kľúčovú rolu hrajú hrdí černosi, prefíkaní šikmáči a silné feministické ženy. A tie sú brutálne sexy, najmä keď povedia, že sa dnes kúpu po niekoľkých týždňoch. Čistá mňamka. Ale inak to dlho nebol zlý film. Možno aj preto, že dnes sa točia také sračky, že aj závan priemernosti je pohladením na duši. Len ten záver už veľmi nevyšiel. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Až na ten hnedý pošťatý filter to až tak lacno nevyzerá. Aj finálna prestrelka je ok. Ale bohužiaľ sa to neskutočne tiahne ako väčšina Hillových filmov. Už samotná zápletka nie je dvakrát zpútavá a tak prakticky celý čas čakáme kedy si to konečne rozdajú tí dvaja charizmatický herci, ktorý Hill obsadil do hlavných úloh. Ale dovtedy musíme vytrpieť kopu nudných kecov, keďže ani postavy ústrednej dvojky nie sú ničím zaujímavé. Celý čas mi bolo úplne jedno, kto z tých dvoch prežije a ani v tomto smere film neprekvapil. Takže výsledkom je až príliš zastaralý oldschool. 4/10. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nejen producent série Vetřelec, ale také scenárista Útěku se Stevem McQueenem a režisér Zlých časů s Charlosem Bronsonem, 48 hodin, které z Eddieho Murphyho udělali filmovou hvězdou či Rudého horka s Arnoldem Schwarzeneggerem a také milovník westernů. 80-letý Walter Hill bohužel v posledních letech kinematografii obohatil pouze o snesitelné akční béčko Jedna mezi oči se Sylvesterem Stallonem a příšerný akční thriller Tomboy: Příběh pomsty, jeho western Dead for a Dollar ovšem snadno mohl vyvolávat naděje. Nejen díky castingu Christopha Waltze a Willema Dafoeho, ale také díky Hillově vášni k westernům, kdy právě jemu bývá přisluhováno nakopnutí westernového žánru, kdy on sám každý svůj film považuje za western a to skrze využívání klasických westernových schémat i v rámci příběhů z moderních období. Stojí ovšem čistokrevný Hillův western za to? Největší háček tkví v tom, že přítomnost do westernů zapáleného Hilla a dvou fenomenálních herců jako jsou Waltz a Dafoe vyvolá možná až přehnaně velká očekávání. To ovšem automaticky neznamená, že by na Dead for a Dollar nebylo nic zajímavého. V součtu jde o decentní western, který minimálně působí dojmem, že si ho Hill natočil pro radost a za filmem skutečně stojí někdo, kdo měl westerny nakoukané a stali se pro něj prakticky životní láskou. Medvědí službu poté Hill tomuto žánru v tomto případě dělá jenom napůl. Postavy jsou do velké míry sice stereotypní, zároveň jsou ovšem poměrně komplexní. Platí to nejen o Borlundovi Waltze a Cribbensovi Dafoea, ale i o hlavním záporákovi Tiberiovi Vargasovi v podání Benjamina Bratta, kdy se tak vývoj zápletky stává poměrně zajímavým a to i přes fakt, že se tempo chvílemi poměrně vleče. Hill do velké míry točí staromódní western a naštěstí mu ani na prahu osmdesáti let očividně nechyběl při realizaci zápal, paradoxně ovšem samotný výsledný film tak trochu postrádá výraznější energii a dokáže diváckou pozornost udržet o poznání méně než legendární westerny, které se museli popasovat s ještě o poznání větší délkou. Jak jsou poté Waltz, Dafoe a Bratt herecky naprosto v pohodě a dokáží se herecky vyřádit, s dvěma dalšími stěžejními hráči v podobě Rachel Brosnahan a Brandona Scotta to už tak veselé není. Oba jsou sice po herecké stránce fajn, jejich postavy se ovšem po čase vlastně nevyjeví jako kdovíjak zajímavé. Tak slušný herecký ansámbl by si poté rozhodně zasloužil hezčí vizuál. Dobová výprava je sice obstojná a Hill představuje Divoký západ, který na diváka skoro dýchá, jeho drsnost ovšem kdekdo dokázal vykreslit i s krásným vizuálním pojetím.  Když se zrovna střílí a celkově se něco děje, je to v pohodě. Jakmile ovšem děj Dead for a Dollar dojde ke svému závěru, dochází k lehkému vystřízlivění ohledně toho, kam přesně samotná zápletka celou dobu vedla, kdy je velmi snadné finále označit za neuspokojivé. Je to skutečně škoda, protože Hill minimálně působí dojmem, že se od svých westernových idolů naučil napsat zajímavé postavy, které tento film bez problému utáhnou. Nízkorozpočtový western ovšem minimálně splňuje svůj účel slušné podívané. Pokud bude Dead for a Dollar tečkou za Hillovou režijní kariérou, minimálně půjde o ideální symbolickou tečku. Člověk, který osobně svůj každý projekt vnímal jako western si na stará kolena natočil čistokrevný western, který rozhodně neurazí a do jisté míry vlastně funguje i jako slušná pocta samotnému žánru. Ten sám by si sice rozhodně zasloužil výraznější smeknutí klobouku a Dead for a Dollar samotné dvakrát nenadchne, zároveň ovšem westernový žánr neuráží.... () (méně) (více)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Béčkový veterán 70. a 80. let Walter Hill a jeho připomenutí formou komorního, táhlého westernu na klasické téma lovce odměn a jeho další oběti. Waltz fajn ale na role v Tarantinovkách si zde divák ani nevzpomene a vlastně je vidět, že herci celkově nemají co hrát. Nic nezachrání ani překvapivě fádní závěrečná přestřelka u které jsem od Hilla čekal výrazně více. ()

alchac 

všechny recenze uživatele

Jako ne že by Sgt. Elias a nejznámější německý zubař nepozvedávali kvality tohoto díla minimálně o jednu pěticípou, nicméně kvůlivá jejich angažování už zřejmě nezbylo v rozpočtu mnoho prostředků na realistický kompars, hudbu a zejména pořádného kameramana a scénáristu, takže se sice jedná o slušně zahranou (a to vč. výkonů nízkorozpočtových verzí Evky Zelené a Sidnyho Poatiéra), nicméně značně nezáživnou záležitost, která je i na poměry mého oblíbeného žánru přece jen příliš šablonovitá, čil ve výsledku krajně nudná. ()

Galerie (7)

Související novinky

Reklama

Reklama