Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
„CHYSTÁME SE NATOČIT TEN NEJHORŠÍ FILM VŠECH DOB“… Tak tohle mě dostalo! Z kraviny, která vypadá jako nejstrašlivější béčko všech dob, se vyklube originální „pravda“ o filmařině. Jako když ti neslavní kouzelníci odhalujou kouzelnický triky těch slavnejch. V podstatě nevím, co všechno tím chtěli říct, ale řekli to pěkně! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o remake japonskýho filmu z roku 2017 „Kamera o tomeru na!“. 2.) Film v roce 2022 zahajoval filmový festival v Cannes. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Na Hazanaviciusovi je sympatický, že se nechová jako oscarový režisér. Škoda, že toho na něm není sympatického víc. Ne že bych se místy nebavil a ne že by se nenašlo pár ok vtipů, ale po chvíli je člověk tak nějak napřed před tím filmem, nenachází překvapení a celá ta filmová satira moc nešlape, protože to je složeno spíš z kusých romantizujících vtipů, které jsou tak trochu na jedno brdo. Jako ale je to většinou fajn. 3 a 1/2 ()
Tohle se fakt těžko hodnotí, neboť pokud neprotrpíte první třetinu filmu, která je příšerná, tak byste se nedočkali luxusní zábavy v poslední třetině. Takže vývoj emocí: WTF? - Tak tohle fakt nejde, myslí to vážně...? - To je hovadina, přetáčím. - AHA! No tyvole :-DDD To je prča :-D První část: 1 🌟 Druhá část: 🅾️ Třetí část: 4 🌟🌟🌟🌟 ()
„Chci upřímnost. Žádný umělý slzy, chci pravý!“ Ach, ty remaky. Často jsou jen o chamtivosti producentů, kteří si všimli úspěchu jiného filmu, obvykle natočeného v jiném než anglickém jazyce. A jdou do toho s tím, že nechápou/ignorují to, co způsobilo právě úspěch originálu. Třicet předchozích scén je podle rejžy na nic, kvůli filmu se hodně zadlužil, herci jsou bez života, na place je cítit napětí. Romain Duris měl totiž za úkol natočit předělávku japonského filmu – a to beze změny jakýchkoliv prvků. Tvůrce oscarového Umělce tentokrát vřele objímá béčkové filmy, s katastrofálními kulisami, uječenými hereckými výkony a kýčovitými efekty. Improvizace na filmovém place fajn, ale celé se mi to velmi brzy začalo zajídat, určitě to chtělo pár scén nechat ve střižně a humoru mělo být rozhodně víc. ()
V porovnání s tou japonskou sračkou, která mi osobně přišla zcela nesnesitelná, mi tohle francouzské podání přišlo kupodivu docela zábavné (a to hlavně v druhé půli, kdy už se rozběhne natáčení). Má to celkem fajn obsazení a místy je to docela chytré (dokonce mi to připomnělo můj oblíbený film Ve stínu upíra, a sice tím motivem režiséra ochotného jít kvůli svému filmu přes mrtvoly), téměř dvouhodinová délka mi ale vadila a sneslo by to zkrácení. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Michel Hazanavicius tu okrem svojej manželky Bérénice Bejo režíruje aj svoju dcéru Simone a neter Raïku Hazanavicius. (Arsenal83)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- V apríli 2022 Ukrajinský inštitút vyzval Hazanaviciusa, aby premenoval francúzsky názov filmu Z (comme Z), keďže písmeno Z sa stalo militaristickým symbolom na podporu ruskej invázie na Ukrajinu. Hazanavicius najprv povedal, že na zmenu názvu je príliš neskoro, ale zabezpečil, aby sa film počas festivalu v Cannes označoval výlučne pod medzinárodným názvom Final Cut. Avšak 25. apríla 2022 bolo oznámené, že francúzsky názov sa mení na Coupez!. (Arsenal83)
Reklama