Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
„CHYSTÁME SE NATOČIT TEN NEJHORŠÍ FILM VŠECH DOB“… Tak tohle mě dostalo! Z kraviny, která vypadá jako nejstrašlivější béčko všech dob, se vyklube originální „pravda“ o filmařině. Jako když ti neslavní kouzelníci odhalujou kouzelnický triky těch slavnejch. V podstatě nevím, co všechno tím chtěli říct, ale řekli to pěkně! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o remake japonskýho filmu z roku 2017 „Kamera o tomeru na!“. 2.) Film v roce 2022 zahajoval filmový festival v Cannes. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Po rozpačitých prvních minutách se následující "na jeden záběr" půlhodina proměnila v celkem fajn zábavu, když jsem přistoupil na to, že jde o jedno velké meme a čistě troll zábavný film. Jakmile se ale po půlhodině odlehčené první části přesouvá film dále a snaží se být jakože vážný, tak nastává problém. Od té doby až do konce je to táhlá nuda bez jakékoli sympatické scény, postavy či humoru. K tomu francouszký dabing a anglické titulky, ve kterých se všechny hlášky ztrácejí v překladu a nedávají moc smysl, béčkový neambiciozní scénář a katastrofa je na světě. Odehrávat se film celý v původním duchu, na slabší průměr by se vytáhl, takhle je to ale neskutečný brak, u kterého vůbec nerozumím, co že se film snaží divákovi říct a ze všeho nejvíc se divím, že se dostal dokonce do českých kin... ()
Geniální meta-film, který se zprvu tváří jako jednozáběrový amatérský zombie gore-fest, jen aby se záhy změnil v až mystifikační mockumentární satiru, která si nebere jakýkoliv servítky, a která je dokonalá ve své herecké choreografii a režijní koordinaci. To vše jako krásná pocta kinematografii, filmovýmu řemeslu, brakovému umění a "vkusu v nevkusu".... o to větší překvápko je, že jde o improvizaci a remake k tomu. ()
Filmu po tlaku Ukrajiny zmenili názov z pôvodného "Z", čím neoddiskutovateľne naveky poškodili meno Zorra, ktorý sa po novom bude musieť už volať "tvrdé Y". Film je japonským remakom a mnohí možno zo začiatku nepochopia, že tá celá lacnosť a béčkovosť je hraná a má byť paródiou na zombie horory. Ide o film vo filme, kde sa tvorcovia snažia byť za každú cenu vtipní a ono to je strašne vidieť, takže v konečnom dôsledku kontraproduktívne a nič , čo by si zaslúžilo byť v červených číslach. Ani originál v nich nie je. ()
Na Hazanaviciusovi je sympatický, že se nechová jako oscarový režisér. Škoda, že toho na něm není sympatického víc. Ne že bych se místy nebavil a ne že by se nenašlo pár ok vtipů, ale po chvíli je člověk tak nějak napřed před tím filmem, nenachází překvapení a celá ta filmová satira moc nešlape, protože to je složeno spíš z kusých romantizujících vtipů, které jsou tak trochu na jedno brdo. Jako ale je to většinou fajn. 3 a 1/2 ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Michel Hazanavicius tu okrem svojej manželky Bérénice Bejo režíruje aj svoju dcéru Simone a neter Raïku Hazanavicius. (Arsenal83)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- Premiéra filmu mala byť v v januári 2022 na festivale Sundance, ale kvôli pandémii Covid-19 sa festival zmenil na virtuálnu edíciu a premietanie filmu na mieste bolo zrušené. Nakoniec sa predstavil mimo súťaže na otvorení filmového festivalu v Cannes v roku 2022. (Arsenal83)
Reklama