Režie:
Ben AffleckScénář:
Alex ConveryKamera:
Robert RichardsonHrají:
Matt Damon, Ben Affleck, Jason Bateman, Viola Davis, Chris Messina, Marlon Wayans, Chris Tucker, Matthew Maher, Julius Tennon, Tom Papa, Damian Delano Young (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Komediální drama Air od oceňovaného režiséra Bena Afflecka s Mattem Damonem v hlavní roli podnikavého manažera společnosti Nike, Sonnyho Vaccaroa odhaluje neuvěřitelnou spolupráci mezi tehdejším nováčkem Michaelem Jordanem a začínající basketbalovou divizí Nike, která díky značce Air Jordan způsobila revoluci ve světě sportu a současné kultuře. Dojemný příběh sleduje hazardní hru nekonvenčního týmu, který rozhoduje o kariéře a v němž jde o všechno a nekompromisní vizi matky, která zná hodnotu obrovského talentu svého syna, a basketbalového fenoména, jenž se stane nejlepším hráčem všech dob. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (1)
Recenze (254)
Revoluční vrtoch, který tu ještě nebyl? Ani omylem! Ryzí filmařina s vybroušenými aspekty ? Rozhodně! Snímky, jenž vzdávají poctu kdejakým legendám, které tu zanechaly nesmrtelný odkaz bez ohledu na branži, tu máme nespočet, ovšem málokterý nabídne zážitek bez patosu, kde není nouze o šarm a nadhled. Affleck je možná větší profík před kamerou, než za ní, ale už před lety jsme byli svědky, že spolupráce Damon/ Affleck nemůže snad ani dopadnout špatně. Air si zkrátka na nic nehraje a chce být jen hodnotným příspěvkem, který vzdává hold sportovní legendě a zároveň pobaví diváky snad všech věkových kategorií. 80% ()
Je Springsteenova hitovka Born in the U.S.A. motivační vypalovačkou, nebo sžíravou kritikou? Nejspíš od obojího trochu a stejné ambice by možná chtěla mít i tahle sportovní biografie, pod níž jsou podepsáni hlavně Ben Affleck a Matt Damon. Fetišistické nadužívání osmdesátkových propriet a vzájemné popichování korporátních kancelářských krys však má odlehčit a snad i trochu zakrýt fakt, že v jádru vyprávění jde hlavně o reklamu na Nike. Reklama je to však stylová, a to především pro milovníky basketbalu a Michaela Jordana. Affleck se jako režisér nepokouší o bleskově sestříhané dialogy ve stylu Adama McKaye či podobné formální kudrlinky, naopak nechává vyniknout herectví Matta Damona, ve své obyčejnosti tak sympatické. S pomocí hlavně Violy Davis a Chrise Messiny rozehrává upovídané drama, z něhož je patrné, že se autor scénáře Alex Convery učil hlavně od Aarona Sorkina. Takže pokud k aspoň jednomu ze zmíněných jmen (tedy Damon, Sorkin, Jordan) chováte sympatie, nejspíš vás tahle nepřekvapivá, i když zdatně zpracovaná konverzačka zaujme; a i v opačném případě ji přečkáte bez úhony, ale z hlavy se vykouří velmi rychle. ()
"U Jordanových šéfuje mama..." Keď si prečítate obsah filmu tak si asi poviete, že to bude nuda, no meno režiséra dáva tušiť, že to tak nebude. Príbeh rozhodne nenudí a zaujalo ma ako sa dá natočiť film o M. Jordanovi bez Jordana. Jeho tvár neuvidíme za celý film, je to stále ten o kom sa hovorí a kamera sníma max jeho pozadie. Milovníci 80-tych rokov si prídu na svoje. Množstvo dobrej hudby, odkazov, interiéry či móda, všetko ok. No a kto rád M. Damona, tak ten si ho užije, pretože je takmer v každom zábere a zdá sa, že kvôli roli čosi pribral. Nie je to film, ktorý si budem z láskou opakovane púšťať, ale kvalita tam je a svojich fanúšikov si nájde. Najviac asi tých, čo si nekúpia iné bačkúrky než Nike.... 80%. ()
Kdo chtěl být toho času trendy, nosil na nohách tenisky Adidas nebo Converse. Do nelichotivého statusu chtěl šlápnout Nike, tehdy těžký outsider, jehož basketbalová divize skomírala s minimem procent zastoupení na trhu. „Stačil“ odvážný nápad hledače talentů i nemalé přispění neústupné matky budoucí basketbalové legendy. A pak už jen bojovat a nevzdat se. Prostě šéfové Nike zariskovali a postavili celou kolekci bot na jediné osobě. A přitáhli do tohohle byznysu zásadní sportovně-právní precedens. Hrdinové zvedají telefony, střídají kanceláře, zasedací místnosti a celé je to, no, trochu ploché. Okolnosti klíčové spolupráce jednoduše nejsou nijak zvlášť zajímavé, čekal jsem větší spád i nějakou zapamatovatelnou scénu. Takhle je to jen o slušné režii a slušných hercích, dobové nostalgii a zatraceně vydařeném soundtracku. Prostě jsem čekal rafinovanější látku, protože takhle je to zase to americké „ač nejsi nějak výjimečný, důležité je věřit, nepolevovat a jít si za svým…“ Neznamená to ale, že se netěším, co duo Affleck s Damonem přichystá příště. Silné tři, slabé čtyři. ()
„TA BOTA JE ON!…“ NIKE a Michael Jordan. Proč? O tomhle je tenhle biják, nabitej hereckejma esama (za ty prachy od NIKE? Proč ne…). Líbí se mně, že se v tý haldě dialogů najde místečko pro vtip. Životopis (boty)… ale kurva tady chápu (zase) ten rozdíl třebas oproti Oppenheimerovi. Možná je to i tím, že jsem spíš sporťák než fyzik. Nebo je to taky lehkostí vyprávění, ve kterým nejde ani tak o dramatičnost scén, jako o fajn atmosféru a svižnost vyprávění. (I povídání). /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Společnost Nike uvedla v dubnu 1985 na trh řadu tenisek Air Jordan s cílem vydělat v prvních třech letech 3 miliony dolarů. Prodej výrazně překonal očekávání a za jeden rok vydělaly 126 milionů dolarů. 2.). V roce 2022 dosáhla značka Jordan Brand obratu přes 5 miliard dolarů, z čehož Michael Jordan získal 150 milionů dolarů – téměř dvojnásobek částky 86,7 milionu dolarů, kterou vydělal za celou svou kariéru v NBA. 3.) Thx za titule „Vít Bezdíček“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Scenár tohto filmu bol vybraný ako najlepší nevyrobený/čierny scenár roku 2021. Ben Affleck a Matt Damon sa ho chopili, prepracovali scenár Alexa Converyho a začali s produkciou. (Arsenal83)
- Rob Strasser (Jason Bateman) sa vo filme objaví ako muž priemernej výšky a hmotnosti s hustými vlasmi. Je tiež opatrný, váhavý a má tendenciu hrať na istotu. To je takmer presný opak skutočného Roba Strassera, holohlavého muža s nadváhou, ktorý je známy tým, že je drsný, agresívny a riskantný typ človeka. (Arsenal83)
- Natáčanie prebiehalo medzi júnom a júlom 2022, pričom Ben Affleck sa opäť stretol so svojimi častými spolupracovníkmi: kameramanom Robertom Richardsonom a strihačom Williamom Goldenbergom. (Arsenal83)
Reklama