Reklama

Reklama

Jean-Paul Belmondo v roli muže, který se stal legendou.  Serge Alexandre Stavisky ukrajinský emigrant začínal ve Francii jako malý podvodníček a postupně se vypracoval na muže, jenž významně ovlivňoval francouzské hospodářství i politiku. Jeho finanční machinace, do kterých byli zapleteni nevýznamnější průmyslníci, stejně jako vysocí politikové vyvrcholila tzv. „Aférou Staviského“, která ve třicátých letech minulého století otřásla celou Francií a v roce 1934 vyvrcholila pádem vlády. Stavisky, muž mnoha tváří, elegán s vytříbeným vkusem, se obklopoval krásnými věcmi i ženami, měl pár přátel a mnoho nepřátel. Alain Resnais ve svém filmu Stavisky zachytil domnělý průběh této aféry, strmý vzestup jejího aktéra, který končil nejhlubším pádem. Stavisky spáchal sebevraždu. Do hlavní role obsadil režisér Jeana-Paula Belmonda, který se podílel zároveň na financování filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (31)

mortak 

všechny recenze uživatele

Alain Resnais měl zůstat u nízkorozpočtových art filmů, protože jeho trademark - prolínání minulosti a budoucnosti v přítomnosti - se do velkorozpočtového retra vůbec nehodí. Mix velkých hvězd (přičemž Belmondo nepředvádí nic oslnivého, prostě se typově do role hodí) a opulentní výpravy zastiňuje filosofickou úvahu o identitě - Stavisky utíká před sebou samým, před svým původem a činy, zatímco herečka utíkající z Německa se hrdě na jevišti hlásí ke svému židovství, Trockému je jeho původ odpírán... Takto však film neuspokojuje ani milovníky art filmů, ani milovníky Belmonda. Nakonec si zapamatujete jen G. Depardieu, který tu má sice pár vteřin, ale je hubeňoučký a sympatický. Kdeže ty doby jsou. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film je hodně postaven na zdlouhavějších dialozích a znalosti francouzského prostředí ve 30. letech. To je z mého pohledu důvod proč film působí zdlouhově. Dramatičtější spád filmu a určitě gradace příběhu se začne rozjíždět až několik málo minut před koncem a to už je bohužel velmi pozdě. Jean-Paul hraje dobře, ale a to musím říct s velkou lítostí, tady to prostě nedokáže zachránit ani on. ()

Reklama

Akana 

všechny recenze uživatele

Forma je tentokrát - aspoň pro mě - působivější než obsah. Ani ten samozřejmě není nezajímavý, ale spíš pro milovníky psychosociologických sond do historie 20. století. V tomhle směru je tu hodně náznaků, symboliky a myšlenek. Ale jak jsem řekl, Stavisky je především krásně natočený. Kamera, střihy, flashbacky, na rok 1974 a evropský film to působí velmi moderně a dynamicky, přestože v ději se žádných efektních dramat nedočkáme. I když jde o ryze nekomerční snímek, neobsahuje žádné intelektuální umělecké schválnosti, dá se říct, že je to artfilm s lidskou tváří. A ještě něco: na CSFD mě překvapuje ani ne tak nízké hodnocení jako neuvěřitelně malý počet hodnotících. A přitom tady přece hraje (a samozřejmě skvěle) Belmondo... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Postava, ktora je dost rozporuplna - Serge Alexandre Stavisky, tentokrat stvarnena Belmondom. Konecne sa reziser Resnais posunul do prijatelnejsich vod nez prvymi dielami, ktore fakt ...... no, ma neoslovili. Kazdopadne dialogy len priemerne, Belmondo je dobty herec, dalo sa z toho vyzmykat viac. Stavisky je v centre diania len v prvej polke, v druhej uz skor zametaju ostatni s nim : 61 % ()

altaica 

všechny recenze uživatele

PRO MUŽE:Joj, to byl život a takový to mohl být film. Jedna herecká super hvězda Jean-Paul Belmondo, sošná krása Anny Duperey, perfektní kulisy a kostýmy z třicátých let, k tomu takový námět!!! A tak dokonale to zesr*li. Ta nuda je k zešílení. Připomíná to podání ve vypjatém tenisovém mači. Vysoký nadhoz. Záda napružená v brutálním záklonu. Dynamicky výbušný švih provedený obrovskou silou. Raketa míček ani nelízne a setrvačností flákne do kurtu a ve zlomku sekundy se zpětně odrazí přímo do držky tenistovy. Gameball, setball, matchball – divák prohrál dvě hodiny svého času.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Kameru vedl malíř, který často v kompozici obrazů byl inspirován díly slavných impresionistů. Bez digitálních fíglů jen s pomocí několika difúzních a hvězdičkových filtrů kreslil a kouzlil. Kamera a hudba jsou s herectvím JPB velkým pozitivem tohoto snímku, madame. Chvíle slávy kombinované s prostřihy z budoucího vyšetřování. Loď, která se potápí a kapitán jí přesto vede na hlubinu. Posledních 20 minut snímku zachraňuje jinak velmi zdlouhavý a těžkopádný film.          UKÁZKY: Nic zvláštního. Panička, co se považuje za milovnici. Vzdělaná venkovanka, není nic horšího. Řekl jsem jí rovnou: Svlékni se a nech si jen šperky. Chci se dívat. A ta husa se začala hihňat a recitovat Baudelaira! Děs. Ještě, že čte detektivky. Bylo o čem mluvit, když mi zhasnul... zápal.// Peníze získáš, když je ukazuješ. Kdybych nerozhazoval, lidi by ztratili důvěru.Řekli by, šetří, je na tom zle.// Jaký je to pocit, barone, promrhat takové jmění? Pocit naplnění, Sašo. Nádherný pocit. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (3)

  • Jean-Paul Belmondo se z vlastní vůle stal i producentem filmu. O tom ale Alain Resnais neměl ani tušení. Po celou dobu natáčení žil v domnění, že produkci zajišťuje Ariane Films, tedy Alexandre Mnouchkine. Jean-Paul ale skutečně sám do filmu nastrkal peníze a zařídil to tak, aby režisér o ničem nevěděl. Mnouchkine to také po celém průběhu natáčení držel v tajnosti. Resnais se to dozvěděl až 3 dny před koncem natáčení. (Pierre)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestách Paríž a Biarritz. (dyfur)
  • V době příprav filmu si Jean-Paul Belmondo přečetl všechy dostupné materiály o Staviskym a jeho době. A to proto, že chtěl svou historickou postavu co nejlépe poznat a nasát předválečnou atmostféru. (Pierre)

Související novinky

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

27.11.2021

Svět hudby přišel o jeden z velkých talentů. Ve svém domě v americkém Roxbury včera zemřel oceňovaný textař a hudební skladatel Stephen Sondheim. Médiím zprávu předal umělcův právní zástupce.… (více)

Reklama

Reklama