Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

Frederika 

všechny recenze uživatele

3.5* Zvláštní... Žánrově fantasy krimi, což mi vůbec nevadí, líbí se mi i prostředí a doba, do které je historická osoba Vidocqa zasazena, a i konec mě vlastně překvapil, protože jsem vůbec nečekala, že Alchymistou bude... No ale, jediné z čeho jsem trochu v rozpacích je vizuál snímku (i když se mi docela líbil), hlavně kamera. Většina scén v interiéru vypadá hrozně amatérsky natočená (dle mého názoru je to často nepřirozeným nasvícením a tedy vůbec prací s kamerou, ale možná to tak tvůrci zamýšleli) a většina scén v exteriérech vypadá jako kýčovitá HDRka (ne, že bych pro to částečně neměla slabost, jen konstatuji :) Na druhou stranu hudební stránka je skvělá, hercům jejich role bezvýhradně věřím a Alchymistova maska vypadá fakt dobře! Jo, a jistá podobnost s filmem "Z pekla" by tu byla - ale oba filmy byly natočeny téhož roku, takže těžko říct, jestli je to náhoda, nebo se někdo někým inspiroval. ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Je to fakt něco jinýho, když film vidíte v kině anebo v televizi nebo ještě hůře na počítači. Já jsem tento snímek viděl i v kině, televizi i na počítači a viděl jsem znatelný rozdíl ve všech třech zhlédnutích této legendy francouzské kriminalistiky. Zaprvé je to natočeno takovým divným stylem, což asi bude tou digitální kamerou, kterou se to natáčelo. Zadruhé hlavní vyšetřovatel Vidocq a jeho poskok nejsou fiktivní postavy, ale skuteční lidé, kteří se vyskytovali v této době francouzských dějin. Vidocq byl skutečný zločinec, který v průběhu svého života přehodnotil své cíle a stal se jedním z nejlepších detektivů své doby a dokonce založil první detektivní agenturu ve Francii ze které později vzniklo slavné Sureté. Ze života této reálné postavy prý později čerpal i slavný spisovatel Sir Arthur Conan Doyle při psaní svých příběhů o fiktivním detektivovi Sherlocku Holmesovi. Za třetí to má takovou pohádkovohororovou atmosféru s animovaným pozadím, které se postupně střídá s normálním pozadím. Připadá mi, že mimo pár vyjímek je ve flmu skoro pořád zataženo, což přidává filmu větší tajuplnost. Příběh je dobře propletený a originální a určitě né jasně čitelný už od začátku, jak jsem pochopil, že někteří diváci, co zde píší recenze už od začátku věděli, kdo je vrah? Cha, Cha, to nebudu komentovat. Ale hlavně na co bych málem zapomněl je opět vynikající výkon Gerarda Depardieuea, ale i dalších představitelů v tomto temném příběhu, který se mi libíl a dávám mu něco přes 80%. ()

Reklama

PALINO 

všechny recenze uživatele

Pitof sa rozhodol natočiť Fantóma na digitálnu kameru, čo mu umožnilo naplno využiť jeho nepochybné vizuálne cítenie. Zobrazenie Paríža roku 1830 v spojení s pekne kolorovanou oblohou to len dokazuje. Najlepším momentom filmu sú ale scény súboja medzi Vidocqom a Alchymistom, ktoré sa Vám svojou pôsobivosťou najviac zapíšu do pamäte. Veľkou a podstatnou slabinou filmu ale je, že nemá hlavného hrdinu, s ktorým by sme sa mohli stotožniť a sympatizovať. G. Depardieu je síce fajn, no vystupuje iba v niekoľkých (zato podstatných) scénach filmu. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Devatenácté století, Paříž. Městem zmítá neklid blížící se revoluce, a do toho zde řádí maskovaný vrah, který pomocí důmyslného zařízení zabijí místní prominenty. Na stopě mu sice je detektiv Vidocq (Gerard Depardieu), ale i on brzy rukou zákeřného vraha umírá. Po jeho stopách se vydává novinář Etienne Boisset (Guillaume Canet), který chce svoji knihu o životě legendárního detektiva zakončit efektním odhalením jeho vraha ... Fantom Paříže je typický příklad filmu, kde forma zvítězila nad obsahem. Příběh je celkově takový plytký, jako pírko ve větru se zmítá odnikud nikam, a ono šokující odhalení není až tak šokující (ba naopak je zcela očekávané a navíc docela hloupé). Ale jak říkám - forma, jakou Pitof celý film pojal je naprosto úžasná - kombinace barevných filtrů se zvláštními efetky určitě stojí za vidění (a tak nějak přemýšlím, jestli jsem vůbec někdy viděl podobně vizuálně atraktivní film). Jenže, i když se na film dobře dívá, pachuť z nepovedené story pod těmi vizuálními orgiemi přetrvává ... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až moc přebarvičkované, přestylizované, komiksově laděné a ty neustálé blízké detaily mi lezly co chvíli na nervy. A ne, nepůsobilo to ozvláštňujícím dojmem. Otylý Depardieu se v několika scénách pokouší působit jako rváč a jednou si střihne dokonce kung fu kop! Jak směšné. Nemít to takovou kadenci střihu, bude to vyloženě trapné. Jinak to temné ladění, v podstatě sci-fi příběh (ačkoliv tady na ČSFD ten žánr uveden není - správně by tam mělo být historická krimi se sci-fi prvkem) a pár drobností vzdáleně připomínajících Jeuneta, od kterého si nejspíš Pitof vzal mustr, to docela ušlo, ale jinak je to navoněná předražená bída. Včetně naprosto nelogického příběhu, který se závěrečným odhalením naprosto přestane dávat zpětně smysl, ale nechci spoilerovat. Vidět znovu to rozhodně nemusím. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

Reklama

Reklama