Režie:
František FilipScénář:
Vojtěch MěšťanKamera:
Vladimír OpletalHrají:
Ivana Andrlová, Jaromír Hanzlík, Daniela Kolářová, Petr Oliva, David Prachař, Ludmila Píchová, Libuše Havelková, Libuše Štědrá, Čestmír Řanda ml., Jana Leichtová, Karel Hovorka st., Darja Hajská (více)Obsahy(1)
Příběhy Zbyňka, Alenky a Kateřiny jste sledovali v inscenacích "Podnájemníci" a "Otec nebo bratr". Ze Zbyňka a Kateřiny se stali manželé a z Alenky krásná mladá dáma. Matky a otcové nejlépe vědí, jak složité tím začíná období v životě rodiny. Slečna začíná objevovat dosud neznámý svět, v němž se bývalí nesnesitelní kluci mění v docela snesitelné mladé muže. Většinou ovšem s vlastnostmi, které se rodičům nejeví jako zcela ideální. Je-li Zbyněk bratr s povinnostmi otce, pak s Alenčinou dospělostí stojí na prahu starostí, které mu pořádně zamotají hlavu... Na řadě je poslední díl oblíbené komediální trilogie. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (41)
Nejslabší z trilogie, která vaří z vody. Zápletka násilně vymyšlená, Zbyněk se zbytečně celou dobu chová jako kretén. Tlačení na mladou holku, jestli má kluka, mi přišlo zbytečné a divné. Její tajení a dopisování si španělsky zase neopodstatněné. Postavy prostě vypadají, chovají se a mluví naprosto neživotně, strojeně, jejich motivace a jednání jsou divné. V dnešní době by navíc tenhle díl nevznikl - Zbyněk by dopis místo hledání xeroxu a překladatele nafotil na smartphone, Kateřina projela fotku OCRkem a text by zadali do Google překladače. Aby zjistili, že jo, mladá má kluka. (Chyba v inscenaci - když je pozván na nedělní posezení ten magor s kazeťákem, říká Alice, ne Alena). Hezké je i vidět staré, elektronkové a černobílé televize s hloubkou skoro metr, jedna se tu furt opravuje (asi aby se ten chabý a hloupoučký příběh nějak natáhl do hodiny). Nejsilnější scénou, byť na hraně parodické agitky, je školení učitelky o sexuální výchově. ()
"Jestli to takhle půjde dál, tak ze mě za chvíli bude dědeček.." - "Strejda !!" Další přímo ukázkový snímek dokazující, že není až tak důležité míti Filipa, jako spíš dobrý scénář.. Měšťan dotahuje svoje rozčrtané motivy až do stupidní přepjaté krajnosti činíc charaktery zhusta ještě otravnější.. ()
Také se přikláním k tomu, že tenhle díl je z celé trilogie nejslabší. Už je to opravdu nastavovaná kaše. Postavy už také nejsou tak komediální jako v předchozích dílech. Jaromír Hanzlík nesl všechno na svých bedrech úplně sám. Rozesmála mě Libuše Havelková co by třídní profesorka na třídních schůzkách. Používala neskutečné výrazivo a jak se při té mluvě krásně ošívala. ()
Tak jako se Alena zajímala o život Zbyňka a neustále mu do něj kafrala, podobným způsobem se teď snaží ovlivnit výběr partnerů její bratr. Ten to ovšem dělá velmi nešikovně a místy působí jako slon v porcelánu, tedy jako v minulých dílech sestra. Místo, aby si spolu promluvili a to zcela upřímně, chovají se chvílemi jako naprostí pitomci. Přitom to byla právě Alena, která dříve vyčítala svému bratrovi neupřímnost. Tentokrát ale přiznávám, že jsem se při některých scénách opravdu pobavil. ()
Třetí díl trilogie televizních komedií "Podnájemníci", "Otec nebo bratr" a "Dopis psaný španělsky". Jde o důstojné vyvrcholení této televizní komedie, i když tentokrát brácha Hanzlík je fakt už otravný a příliš moc sympatií nenasbírá. Ale Andrlová hraje svou postpubertální sestru výborně. Hudba: Jiří Bažant & Jiří Malásek ()
Galerie (7)
Photo © Česká televize / Vlasta Gronská
Zajímavosti (2)
- Kateřina (Daniela Kolářová) říká Zbyňkovi (Jaromír Hanzlík), že v celé Jižní Americe se mluví španělsky. Zapomněla však, že v Brazílii se mluví portugalsky. (Hellraiser12)
Reklama