Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nerozluční přátelé Clay (Andrew McCarthy), Blair (Jami Gertz) a Julian (Robert Downey Jr.) žijí bezstarostným životem smetánky v Los Angeles, právě úspěšně odmaturovali a směřují vstříc dospělosti. Blair se rozejde s Clayem, jenž odchází na vysokou na sever a zkouší se prosadit jako modelka. Rebelantský Julian se vydává na kariéru hudebního producenta a víc, než je zdrávo pro jejich přátelství, se sblíží s Blair. Po šesti měsících se Clay vrací na Vánoce domů a nachází životy svých přátel v troskách, plné drog, deziluze a nenaplněných tužeb a očekávání. (J.Connor)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (45)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Marek Kanievska /Balik Penez, Kontrarozvedka/ natocil slusny film nielen o drogach, ale aj o zmarenych zivotoch a nenaplnenych ocakavaniach. Andrew McCarthy tymto natocil asi svoj najlepsi film, neprehraval, hoci uz po tomto diele mal len serial Monk, dalej Julia Robers /Pretty Woman/ mala este vtedy hodne do seba, ba da sa povedat, ze bola vyborna, Spadera som nejako obiede prezil a hoci nemam rad Downey Jr, tiez som ho obiede prezil. Uvod filmu hned divaka navnadi, potom ale pride v strede dost nuda a len plane vykecavacky, ale aspon zaver bol nadpriemerny : 60 % ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Jsem překvapená poměrně průměrným hodnocením, protože si myslím, že to byl sice průměrný film, ale naprosto nadprůměrně zahraný (a to v čele s 22 letým Robertem Downey Jr. - a ne, neřikám to jenom protože ho zbožňuju, protože ruku na srdce, svojí krásu získal až s přibývajícími lety). Přemýšlím, zda tomu dát 4 nebo 3*, zatím dávám 3*, uvidím jak se mi to rozleží v hlavě. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Breta Eastona Ellise mám v merku už od začátku 90. let, kdy se do té doby mladý talentovaný spisovatel náhle zvrhl v bestii a svým románem Americké psycho vyvolal značný skandál. Kniha ze života vrcholně úspěšných yuppies na konci 80. let, kdy se vždy zhruba padesát stran do detailu řeší poslední modely od Armaniho a na dalších deseti stránkách na vás vybafnou šokující detailní popisy brutálně rafinovaného perverzního mučení a vražd, aby se na dalších třiceti stranách rozebírala nejpokleslejší popová alba 80. let, byla později zfilmována bez jediné šance převést do filmu pocit z neskutečné předlohy. Po dalších Ellisových knihách jsem se na rozdíl od přítele JAna nepídil, a možná jsem udělal chybu. V každém případě mě na Less Than Zero nalákal úžasný osmdesátkový soundtrack plný raritních pecek, které dlouho nebyly (a některé dosud nejsou) ke slyšení nikde jinde. Film má absolutně neznámého režiséra, mladé a talentované herce s nadějnou budoucností (Downey Jr., Spader, McCarthy, Gertz) a vcelku průměrný scénář. Jelikož jsem předlohu nečetl (i z filmu lze vytušit, že může být hodně kvalitní), nejsem ničím svázán a mohu hodnotit pouze film, takový jaký je. Opět tu máme yuppies 80. let, tentokrát na prahu dospělosti, a k tomu problémy s drogami. (Zdá se, že kdo tenkrát nešňupal koks, byl mezi dětičkami z bohatých rodin společensky vyřízený.) Příběh je podán monumentálně, v intencích velkých antických tragédií, stejně tak je i nasnímán. Sledovat to a přistoupit na hru, že nejde o bezvýznamnou sračku ze života losangelských horních 10 000, je vcelku zábavné. Přesto nakonec nejde o nic víc, než o sice z několika hledisek zajímavý, ale pořád víceméně průměrný film, který nad jeho možnosti povyšují skvostné reálie 80. let a právě onen písničkový soundtrack, který mě k Less Than Zero původně dostal. Škoda že na CD vyšla jen asi polovina skladeb, které tu zazní. Hned úvodní "A Hazy Shade Of Winter" od The Bangles je neuvěřitelná nádhera, která hodně přispěje ke vtažení do atmosféry snímku. Rockové pecky jako KISSácká hitovka "Rock And Roll All Nite" v nové verzi mejdanových přeborníků Poison, totální rarita "Rockin' Pneumonia and the Boogie Woogie Flu" od Aerosmith nebo hymna "In-A-Gadda-Da-Vida" průkopníků pravěkého metalu Iron Butterfly v podání thrash metalových Slayer, to jsou věci, které potěší každého starého rockera. A k tomu navrch třeba slavná "Bring The Noise" hip hopových klasiků Public Enemy, která měla ve filmu (stejně jako většina ostatních písní) světovou premiéru. Zazní tu také Joan Jett, The Cult, Jimi Hendrix nebo další slavní hip hopeři Run DMC. Většina skladeb je v produkci legendárního Ricka Rubina (objevitele takových Beastie Boys), a mám dojem, že Julianova neúspěšná hudební společnost nesla název připomínající vlastní Rubinův label Def Jam. Byl jsem zvědavý na krotšího (a dle některých také kvalitnějšího) Breta Eastona Ellise v jeho pre-American Psycho období, a nezklamal jsem se. Ovšem nebýt takovým 80's nostalgikem, hodnocení by bylo o poznání nižší. () (méně) (více)

venca163 

všechny recenze uživatele

Katastrofický scénář a herecký výkon představitele Claye. Ten jeho přitroublý obličej s lehkým úsměvem doprovází diváka celý film ať se děje co se děje. Děj byl prostinký a trapný, dialogy byly na takové úrovni, že bylo lepší, když bylo radši ticho. Jediný, co se mi líbilo, byla kamera a nějaký zajímavý kulisy. A kde byl sakra Brad Pitt? (40%) ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ellisova predloha je temná coming-of-age novela, ktorá je tak nadčasová a nadpriestorová, že napriek tomu, že hovorí o morálnom rozklade detí boháčov z L.A. v 80tych rokoch, je aplikovateľná prekvapivo aj na hocijaké malé mesto na Slovensku v roku 2013 (nie nadarmo sa o nej hovorí ako o Kto chytá v žite osemdesiatych rokov). Film je naopak prvoplánová moralizačná dráma, ktorá nemala opodstatnenie ani v dobe svojho vzniku. Celé vyznenie príbehu i jednotlivé postavy sú posunuté úplne inde (knižný Clay a filmový Clay sú dve totálne odlišné postavy). Dojmu nepomáhajú ani otrasní herci, ktorí sú jednak skutočne otrasní (fakt neskutočne zlé herecké výkony komplet ansámblu, možno s výnimkou R. Downey Jr), po druhé sú nevhodne vybratí (priemerný vek 25 rokov - a to hrdinovia majú byť 18 roční) a po tretie musia zo seba vydávať také vety, až z toho bolí hlava. Úplne nepochopiteľná adaptácia nepochopenej knihy. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (4)

  • Brad Pitt, ktorý bol v tom čase ešte neznámym hercom, sa vo filme iba v krátkosti objaví v jednej z klubových tanečných scén. Zinkasoval za to honorár v hodnote 38 amerických dolárov a jeho meno nefiguruje v záverečných titulkoch. (sackrebleu)

Reklama

Reklama