Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Sice mám rád akční sci-fi,ale tohle se mi nelíbilo skoro vůbec. Outsideři měli sice fajn vůdce,ale jinak banda dementů.Henriksen v kladné roli otce,to jsem nějak nemohl překousnout a Ray Liotta?Nevybral si zrovna nejlepší scénář. Kdyby to bylo alespoň o efektech,ale když už se něco dělalo trikově,tak to byla bída.No a se špatným a nudným scénářem neudělá nic ani Campbell. ()

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Toto je prostě klasický devadesátkový béčko, který má za úkol bavit. A můžeme říct, že tu zábavu dělá ve dvou rovinách. Na jedné straně jsou souboje a přestřelky poměrně drsně znázorněný, krve se tady rozhodně nikdo nebál, takže si dovolím říct, že to není žádná suchařina. Na straně druhé je to pak určitá komediálnost (místy chtěná, jinde nechtěná), která mě ale opravdu bavila a několikrát jsem se fakt od srdce zasmál. Samozřejmě je potřeba brát v potaz rok vzniku, takže to místama vypadá celkem směšně, ale tak nějak se ty efekty udělat musely, že?! Jinak je to klasická linka - outsider (hlavní hrdina) stojící si sám za sebou jde proti tomu nejvyššímu záporákovi, do cesty se mu staví různý překážky, ale on to zvládne, nakonec pomůže těm hodným a samozřejmě nesmí chybět závěrečná bitka s hlavím záporákem. Toto je klasický téma omletý 100x dokola, ale je to béčko, tak co bysme vlastně chtěli. P.S.: Jak to asi bude v roce 2022 vypadat, co myslíte? ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Průměrný akční snímek s odpudivými triky a jednou krásnou ukázkou ignorance a tuposti dabingu, cituji: "podle dý en ej jste agresivní...." , ten podle dabéra nějaký americký psychologický ústav jenž potřebuje anglickou výslovnost podobně jako FBI (ef bí aj) je jednoduše DNA čili kyselina deoxyribonukleová čili nositelka dědičnosti čili dé en a. Anglická výslovnost zní až neuvěřitelně trapně. Snímek samotný nijak zvlášť nevybočuje ze svého žánru a poměrně solidně pobaví. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Pozoruhodný !! Takhle jsem si to nepředstavoval, ale bylo to.. pozoruhodný !!" ;) No, musím říct, že lépe než slovy Stuarta Wilsona coby Waltera Mareka bych svoje rozporuplné pocity z Útěku z Absolomu snad ani nevyjádřil, protože tahle dystopická záležitost působí tak nesmírně nevyrovnaně, až to bolí !! Co se týká podobně laděných kousků pohrávajících si s motivem věznice nepříliš radostné budoucnosti, které snad ani nelze natočit jinak než v ryze béčkové akční stylizaci, nejsilněji mi tedy No Escape asociuje mladší Andersonův film s Kurtem Russelem, který si s těmi futuristickými Útěky, ať už z New Yorku či odjinud, potykal asi nejvíce, Žoldák: Legie zkázy, především dík jisté podobnosti jejich postav traumatizovaných hrdinů.. Zde si tedy hlavní part opravdu užíval ještě hodně věrohodný Ray Liotta jako kapitán Robbins, který sice byl odsouzen za vraždu, ale ty jeho motivace nakonec samozřejmě víceméně odpovídají představám archetypu ryze kladného hrdiny, vedle něj se jistě musí líbit i Taťka Lance Henriksena či Casey Kevina Dillona.. Největší potíž však jednoznačně spočívá v naprosto zhovadilém scénáři dua upocených pisálků Gaylin, Gross, kteří směrem k báječnému spíše filozofickému literárnímu předobrazu Richarda Herleye The Penal Colony, bohužel si nejsem jist, zda byl vůbec kdy přeložen a distribuován pro českého čtenáře, naprosto bezskrupulózně zdvihají prostředníček a jeho příběhem se opravdu inspirují jen velmi zlehka, k čemuž bych neměl příliš výhrad, pokud by většina změn spíš filmu neškodila, motivace postav i smysluplnost děje zde dostávají řádně na prdel, ačkoliv nejvíce mě uráží zejména ta stupidní hláška s Molotovovým koktejlem, když si nakonec nejsem vůbec jist, zda jen scénáristé spoléhají na (ne)inteligenci amerického diváka či si ji prostě jen nevěda vycucali z prstu.. Mluví se tu totiž o tom, že Molotovův koktejl vymyslel jakýsi Sergej Molotov, což opravdu se skutečností hraje na schovávanou.. To si snad děláte kozy, kluci, ne ?! On totiž Molotovův koktejl, v různých modifikacích používaný už dávno ve starověku a v té dnešní podobě prve použitý ve Španělské občanské válce, kterou spustil generál Franco, odvozuje svůj název skutečně od Molotova, nikoliv však Sergeje, ale Vjačeslava Michajloviče, sovětského komisaře pro zahraničí, který byl ještě méně oblíbený než Stalin, z období zimní války, a jedná se tak vlastně o dost hanlivé označení, kterým se bavili finští vojáci.. No, nicméně všechny zmiňované nedostatky vyvažuje osoba novozélandské režijní jistoty Martina Campbella, který sice sáhne skutečně po jakékoliv látce, nicméně jako nesmírně dynamický vypravěč s velkým citem pro akční scény, čehož budiž důkazem bondovské pecky Zlaté oko či Casino Royale, snad ani nedokáže zklamat, stejně jako jeho souputník Brit Phil Meheux, jehož kamera patří k ozdobám snímku natočeného v nádherných lokacích Nového Jižního Wallesu !! A tak ve výsledku sice Útěk z Absolomu v rámci subžánru určitě nevyčnívá, o nějakém přesahu filmu bez jediné ženské postavy snad nemůže být ani řeči, rozhodně však i dík svižnému soundtracku Greama Revella ani chvíli nenudí, byť tedy ten promrhaný potenciál mě osobně hodně mrzí.. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Nechci příliš spekulovat nad tím, kolika * bych to ocenil, kdybych to viděl teď.. takže ty *** Liottovi a spol. přejme!! Po vynikajícím restartu bondovské série teď režisér Martin Campbell kope každopádně za jinou ligu. Nemožný útěk? To už tu bylo nesčetněkrát. A vždycky přijde nějaká chytrá hlava a převeze všechny ostré věznitele. Campbell nám v roce 1994 představil trestaneckou kolonii léta páně 2022. I tady jsme se setkali s nezlomnou vůlí po svobodě, odmítáním vězeňského systému a nedostatečným výhledem. Ostře střežené hranice ostrova toho času zdolával vůbec ne špatný (i když překvapivě obsazený) Ray Liotta, který se v téhle látce kombinující Ramba i Šíleného Maxe pohybuje na půdě akční sci-fi i klasického vězeňského dramatu, který má své kvality. A napětí, slušné masky, atmosféru i dynamickou kameru. A to vůbec není málo. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo od května do srpna 1993. Točilo se v Austrálii (Queensland, Sydney, Gold Coast) a USA (Havaj). (GASTON73)
  • Ve filmu se neobjeví ani jedna žena. (pornogrind)

Reklama

Reklama