Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Kdybych nevěděla, že na tom pracoval Martin Campbell, autor dvou nejlepších bondovek a neméně dobrého Zorra, nikdy to nepoznám. Akční béčko, které se opozdilo za dobou, v 94. už 80's dávno minuly. Ray Liotta absolutně neumí hrát a motivy jsou vykradené ze spousty dalších vězeňských a apokalyptických filmů... ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Pozoruhodný !! Takhle jsem si to nepředstavoval, ale bylo to.. pozoruhodný !!" ;) No, musím říct, že lépe než slovy Stuarta Wilsona coby Waltera Mareka bych svoje rozporuplné pocity z Útěku z Absolomu snad ani nevyjádřil, protože tahle dystopická záležitost působí tak nesmírně nevyrovnaně, až to bolí !! Co se týká podobně laděných kousků pohrávajících si s motivem věznice nepříliš radostné budoucnosti, které snad ani nelze natočit jinak než v ryze béčkové akční stylizaci, nejsilněji mi tedy No Escape asociuje mladší Andersonův film s Kurtem Russelem, který si s těmi futuristickými Útěky, ať už z New Yorku či odjinud, potykal asi nejvíce, Žoldák: Legie zkázy, především dík jisté podobnosti jejich postav traumatizovaných hrdinů.. Zde si tedy hlavní part opravdu užíval ještě hodně věrohodný Ray Liotta jako kapitán Robbins, který sice byl odsouzen za vraždu, ale ty jeho motivace nakonec samozřejmě víceméně odpovídají představám archetypu ryze kladného hrdiny, vedle něj se jistě musí líbit i Taťka Lance Henriksena či Casey Kevina Dillona.. Největší potíž však jednoznačně spočívá v naprosto zhovadilém scénáři dua upocených pisálků Gaylin, Gross, kteří směrem k báječnému spíše filozofickému literárnímu předobrazu Richarda Herleye The Penal Colony, bohužel si nejsem jist, zda byl vůbec kdy přeložen a distribuován pro českého čtenáře, naprosto bezskrupulózně zdvihají prostředníček a jeho příběhem se opravdu inspirují jen velmi zlehka, k čemuž bych neměl příliš výhrad, pokud by většina změn spíš filmu neškodila, motivace postav i smysluplnost děje zde dostávají řádně na prdel, ačkoliv nejvíce mě uráží zejména ta stupidní hláška s Molotovovým koktejlem, když si nakonec nejsem vůbec jist, zda jen scénáristé spoléhají na (ne)inteligenci amerického diváka či si ji prostě jen nevěda vycucali z prstu.. Mluví se tu totiž o tom, že Molotovův koktejl vymyslel jakýsi Sergej Molotov, což opravdu se skutečností hraje na schovávanou.. To si snad děláte kozy, kluci, ne ?! On totiž Molotovův koktejl, v různých modifikacích používaný už dávno ve starověku a v té dnešní podobě prve použitý ve Španělské občanské válce, kterou spustil generál Franco, odvozuje svůj název skutečně od Molotova, nikoliv však Sergeje, ale Vjačeslava Michajloviče, sovětského komisaře pro zahraničí, který byl ještě méně oblíbený než Stalin, z období zimní války, a jedná se tak vlastně o dost hanlivé označení, kterým se bavili finští vojáci.. No, nicméně všechny zmiňované nedostatky vyvažuje osoba novozélandské režijní jistoty Martina Campbella, který sice sáhne skutečně po jakékoliv látce, nicméně jako nesmírně dynamický vypravěč s velkým citem pro akční scény, čehož budiž důkazem bondovské pecky Zlaté oko či Casino Royale, snad ani nedokáže zklamat, stejně jako jeho souputník Brit Phil Meheux, jehož kamera patří k ozdobám snímku natočeného v nádherných lokacích Nového Jižního Wallesu !! A tak ve výsledku sice Útěk z Absolomu v rámci subžánru určitě nevyčnívá, o nějakém přesahu filmu bez jediné ženské postavy snad nemůže být ani řeči, rozhodně však i dík svižnému soundtracku Greama Revella ani chvíli nenudí, byť tedy ten promrhaný potenciál mě osobně hodně mrzí.. () (méně) (více)

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Vážně nevím, proč měl tenhle snímek tolik zastánců a proč jsem na něj dokonce četl dokonce několik relativně pozitvních kritik. Jde podle mě jen o průměrné béčko s tuctovým dějem a záletkou už omletou nejméně stokrát. Odlišuje se jenom zasazením do neradostné budoucnosti a množstvím solidních herců, kteří ale jeden vedle druhého předvedli jen odvar z hereckého mistrovství. ()

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Podprůměrný akčňák, který zaujme snad jen výpravou. Mockrát viděné téma, které má klasický schematický děj a mírně nelogický konec. Vidět se to dá, ale rychle se vykouří z hlavy a důvod koukat na to podruhé bych nenašel. Z dnešního pohledu to ale má jedno obrovské plus - nejsou tu sračkové počítačové efekty. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý dobrodružno akčný film. Má zaujímavý príbeh o vojakovi, ktorý v budúcnosti po vražde svojho nadriadeného skončí v tajnom väzení, čo je ostrov, kde žijú dve skupiny mužov, agresívna a bojovná väčšina a civilizovaná menšina a tak sa vojak pridá k menšine, ktorej chce pomôcť vyhrať a zároveň hľadá spôsob úteku. Spracovanie nie je zlé, film dokáže zaujať celý čas, ale kvôli trochu prehnanej dĺžke miestami stráca tempo a navyše film využíva viac koncept historického žánru na úkor akčného a to je škoda. Akcie je tu pomerne dosť, ale je skôr iba priemerná. Ako som už spomínal pri spracovaní, viac pripomína historický film, čomu je prispôsobená aj akcia a tak sa tu nájde hlavne streľba šípov a používanie rôznych rezných nástrojov, ale poteší niekoľko slušných likvidácií. Najviac sa mi páči útek vojaka od bojovnej skupiny, kde behom toho zaujímavo zabije viacerých zabijakov. Herecké obsadenie je celkom dobré, síce by som v hlavnej úlohe bral skôr nejakého akčného herca, ale ani Ray Liotta nesklame, ale potešia aj velitelia oboch skupín, hlavne Lance Henriksen a niektoré zaujímavé postavy z civilizovanej skupiny. Réžia v ničom neprekvapí, ale film zvládla dobre a technická stránka je veľmi dobrá. Keby sa Útek z Absolomu viac podobal na akčný film, tak by moje hodnotenie bolo lepšie, ale aj takto je to slušný film. Objektívna kvalita filmu- 68%, film sa páči mne na 63%. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu se neobjeví ani jedna žena. (pornogrind)
  • Natáčení filmu probíhalo od května do srpna 1993. Točilo se v Austrálii (Queensland, Sydney, Gold Coast) a USA (Havaj). (GASTON73)

Reklama

Reklama