Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 2

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (45)

stration 

všechny recenze uživatele

Peter Bebjak je jediný široko daleko, kdo dokáže natočit něco jako mysteriózní thriller v našich podmínkách, v našich scenériích, s našimi herci a s našimi penězi. Předlohu jsem zatím nečetl, ale určitě se k ní dostanu. Jasně, jde z toho cítit Overlook, Blue Velvet a vzpomněl jsem si i na Hranice života. To ale vůbec nevadí. Exteriéry a hlavně interiéry jsou dokonalé a dostatečně dokreslují mrazivou atmosféru celého snímku a naznačují, že tady prostě happyend být nemůže. Kdo chce, může hádat, jak to celé dopadne a sledovat jemné náznaky událostí příštích a závěrečného twistu, který není sice z nejoriginálnějších, je ale dostatečně odůvodněný. Maštalír hraje perfektně a jeho spojení s Bebjakem mi prostě pasuje. Aňa má také zajímavou roli a dokazuje svoje prvotřídní herectví. Perfektní je hudba a zvuky, které vyniknou hlavně v kině. Už se těším na další projekci, kdy se budu moct lépe věnovat všem detailům, které mi unikly. Za mě perfektní! ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Sila Smršte spočíva vo vizuáli. Inšpirácia slovenskou maľbou aj horrorovými klasikami, ktorá dokáže výborne abstrahovať lokálne špecifiká a genius loci kúpeľov v Sliači. Martin Rau skvelo pracuje s plánmi obrazu - rozostrenými pozadiami a druhými plánmi, odkiaľ sa vynárajú postavy, motívy a alegórie o čosi funkčnejšie než v samotnom rozprávaní. Mysteriózna thrillerovosť sa dostáva až do roviny štrukturálneho filmu v momentoch, keď cez masívne zapršané sklá auta sledujeme rozpitú asfaltku a husté tatranské lesy. Smršť dokáže opakovane prekvapiť kompozíciou a riešeniami zobrazenia. A nejako mi to stačilo. Suchoňova noc čarodejníc tiež potešila. ()

Reklama

oveckaoa odpad!

všechny recenze uživatele

Nejspíše to nejhorší  co letos v kině můžete vidět (pokud to teda Medvídek Pú: Krev a med II (2024) nepřekoná)  film ve , kterém nic nefunguje nic nedává smysl ani se nikdo nesnaží to vysvětlit a kde ze 122 minut stopáže je takových 110 minut zbytečných. Chlap (forenzní vyšetřovatel) a ženská (nezaměstnaná) jsou někde v léčebně kde se ona léčí z rakoviny a on je tam jako její doprovod. Někdo mu pošle případ  kde je obviněný chlápek z toho, že  vjel s autem do protisměru a zabil 2 lidi. On tvrdí, že to neudělal , ale udělala to nějaká babka v černém co mu zabila sestru pak mu vlezla do hlavy a donutila ho se zabít akorát, že to on přežil (proč nevíme nikdo to nic nevysvětlí) . On to popisuje tak , že jeli 3 v autě viděli tu babku pak se jedna ženská a chlap  co vezl začali hádat o jejím těhotenství a zašli si na benzínku tam ona začala čepovat benzín a složila se ten chlap viděl tu babku v černém   a začal po ní střílet revolverem (asi standartní výbava slovenských řidičů) akorát zastřelil někoho jiného tak ti dva začali ujíždět (ta ženská  co čepovala ten benzín potom zemřela nevíme  na co) pak se ten ´´vrah,, zastřelil a ten poslední to napral s autem pod osobák a zabil posádku za což mu hrozí 25 let. Na konci zjistíme, že to samé se stalo i tomu vyšetřovali a oni byli v nějakém  pekle což byla ta léčebna a stalo se jim to samé nejspíše kvůli tomu, že se jim zabil syn a oba byly toho příčinou (takhle to vysvětlovala nějaká ženská v kině co četla knížku prý ten film není vůbec podle knihy a tam je to vysvětleno lépe než tady) . Konec nedává ani smysl objeví se z ničeho nic nejsou k tomu indicie  jen je řečeno, že ona chlastala a on mu nebyl na pohřbu a vše zařizovala ona tu ženu v černém uvidíme jen na obrázcích a jednom záběru zhruba 10 sekund.  0 procent ()

jefff 

všechny recenze uživatele

Když jsem se poprvé dozvěděl, že se točí další Karikova kniha, měl jsem ohromnou radost. Zvláště proto, že se točí adaptace Smršti. Právě po jejím přečtení jsem si říkal, že by bylo skvělé ji zfilmovat. Svižný, tajemný příběh se úplně pro plátno nabízel. Jenže tvůrci si řekli, že ne a podle knihy natočili...úplně jiný příběh. Sice na něj volně navazuje a zachovává stejné universum, ale zasazení story o vražedném větru do sanatoria ve stylu Léku na život či Osvícení tu vůbec nefunguje. A rozuzlení je bolestivé. Opravdu hodně bolestivé. Navíc herecky žádná sláva. Scénář je fakt hrozný a režie sice ujde, ale nemá vlastně moc co točit. Děsivých scén je jako šafránu a místo nich tu je tuna scén úplně zbytečných a pro příběh zcela zbytných. Nepovedené. Trhlina byla lepší a to taky nebyl žádný zázrak. ()

peetrejr 

všechny recenze uživatele

Už pri prvom zábere na auto som mal v hlave Shining. Film, ktorý si zobral zo Shiningu to dobré, pridal trošku Lyncha a slovenské prostredie. Skvelé. Peter Bebjak odviedol úžasnú prácu a vytvoril dokonalý thriller a dovolil by som si povedať, že miestami až horor. Maštalír je overrated, ale podľa mňa tu to pekelne dobre zahral. Fakt som bol prekvapený. No a Eva Máziková bola len čerešničkou na torte. Dokonalo sa hodila do filmu. Najlepšie bolo, že by ste už zo samotného začiatku tušili, že niečo nie je v poriadku. Ako film postupoval som sa v tom utvrdzoval. Bolo to veľmi pútavé a sedel som ako prikovaný k sedadlu. Som extrémne prekvapený a nadšený, že stále u nás vznikajú kvalitné filmy, za ktoré sa nemusím hanbiť. Len je to skôr výnimočné. Pretože vieme ako vyzerá momentálna Slovenská kinematografia. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama