Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (54)

peetrejr 

všechny recenze uživatele

Už pri prvom zábere na auto som mal v hlave Shining. Film, ktorý si zobral zo Shiningu to dobré, pridal trošku Lyncha a slovenské prostredie. Skvelé. Peter Bebjak odviedol úžasnú prácu a vytvoril dokonalý thriller a dovolil by som si povedať, že miestami až horor. Maštalír je overrated, ale podľa mňa tu to pekelne dobre zahral. Fakt som bol prekvapený. No a Eva Máziková bola len čerešničkou na torte. Dokonalo sa hodila do filmu. Najlepšie bolo, že by ste už zo samotného začiatku tušili, že niečo nie je v poriadku. Ako film postupoval som sa v tom utvrdzoval. Bolo to veľmi pútavé a sedel som ako prikovaný k sedadlu. Som extrémne prekvapený a nadšený, že stále u nás vznikajú kvalitné filmy, za ktoré sa nemusím hanbiť. Len je to skôr výnimočné. Pretože vieme ako vyzerá momentálna Slovenská kinematografia. ()

Triple H 

všechny recenze uživatele

Z Petra Bebjaka sa stáva asi prvý slovenský režisér čo si osvojuje žáner horor/thriller a nie učí sa, ale vie ako správne a presvedčivo budovať napínavú atmosféru a vyťažiť aj z minimálneho množstva rekvizít a výpravy veľmi funkčný horor/thriller podľa americkej šablóny, ktorý ale stále zostáva tuzemský. Tzn. nie je to len lacná východoeurópska hra na Ameriku, toto je cesta akou si z toho amerického vybrať to správne a dobre to napasovať na slovenské (hotel a kúpele, ktoré sú holt naše skrz naskrz, majú atmosféru a možno sa z nich vizuálne dalo vyťažiť ešte trochu viac). V tomto mi Smršť príde dokonca efektívnejšia ako nedávny Bod obnovy, pretože je formálne a technicky konzistentná a nelepí dokopy kvalitné VFX s rozpadnutými dedinskými dvormi. Dá sa ešte zlepšovať a celok lepšie vyladiť, ale toto je dobrá cesta a film, ktorý si podľa mňa ako podarený môžu dať za klobúk všetci. Maštalír a Geislerová veľmi dobrí. Kombinácia The Shining, A cure for wellness a čiastočne The Ring, ktorá by kľudne mohla mať pokračovanie. ()

Reklama

elessar04 odpad!

všechny recenze uživatele

Smršť má s výbornou předlohou Jožky Kariky společný asi jen název. Tomuto filmu se nedá říkat ani adaptace ani volná adaptace. Já ani nevím, jak tomu říkat, jestli vůbec má smysl k tomuhle něco říkat… Ve filmu jsou tak bezvýznamné postavy, že ani nevím, jak se jmenují. Hlavně ani nevím, o co v tom filmu šlo a co tím chtěl pan scenárista říct. Možná nám příběhem tvůrci ani nechtěli nic vzkázal, třeba tento slovenský film má být jakousi KAMERAMANSKOU INVENCÍ. Proč? No protože ve filmu spočítáte ostré záběry na prstech jedné ruky. Tenhle film svou hrůzostrašnou obrazovou složkou předčil i katastroficky natočené Bratry a to už je co říct. Takový kameramanský paskvil nenatočí ani student prvního ročníku střední školy filmové! Nevím, kde byl pan ostřic. Nevím, jestli si kameraman nezapomněl brýle nebo jestli třeba netrpí stálým šilháním nebo se skutečně snažil natočit něco nového. Ale to těžko! Jediný záběr, který stojí za pochvalu, je velký detail na oko hlavní postavy v momentu, když čumí  do svého počítače. To je jediná pochvala. Nebudu radši komentovat ty katastrofální obrázky skrz špinavá okna, naprosto zvrácené obrazové kompozice nebo chyby v sekvencích s rozhovory běžícími na počítači. Nebudu to radši komentovat… Sound design absolutní hrůza!!! Tvl co to zase bylo?! Ten vítr se nedal poslouchat! To bylo o ušní infarkt. Co ta absence jakéhokoliv ruchu během večeře? To jako vážně? Hudba? To si děláte asi taky prdel. Místy slušná, ale 1736392 hudebních motivů??? Kde byl hudební režisér? Byl tu vůbec nějaký? Třeba tu byl, ale byl hluchý. Spíše tu ale vůbec nebyl, protože ta hudba absolutně nepasovala k tomu, co se dělo na plátně, ale takových momentů bylo mnohem více, to asi nemá smysl komentovat. Takže - zvukově infarkt uší, obrazově těžký infarkt myokardu!!! No, pokračujeme v tomto čtenářském cirkusu! Co se týče hereckých výkonů, tak ty absolutně zapadly. Dobře, Aňa je výborná herečka a Maštalíra mám moc rád, ale to je v tomto filmu vlastně úplně jedno, jak dobří herci to jsou. Když máte postavy, které jsou tak blbě napsány a furt něco melou nebo filosofují a prostě mluví totální sračky, tak je to absolutně jedno. Režie asi během natáčení často spala, protože některé reakce Maštalíra šly absolutně mimo to, co se dělo (nebo mělo dít) na plátně. Jojo. Aňa hrála takovou zajímavou postavu, která jednou měla prsa, pak je chudák neměla, pak nevím, co to je, protože byla asi zřejmě mimozemšťan, který mění své tělo podle potřeby. Smršť je doopravdy pěkná smršť sraček. Chvíli jsem myslel, že jsem v hotelu Overlook, pak že sleduju Pennywise z filmu TO, pak zase jsem si vzpomněl na Tajemství loňského léta, ale absolutně jsem v tom neviděl Smršť. Nebyla tam vůbec! Byly tam jen Bebjakovo prdele, hlazení kundy, sahání na péro, koukání na péro a tucet příšerných záběrů bez ladu a skladu. Bebjak u mě nadobro skončil! Absolutně nemá smysl věnovat pozornost jeho filmografii, protože to jsou jen ukázky totálních píčovin, které jsou kurevsky blbě natočené a nemají v sobě absolutně nic. Režisér, kameraman, ostřic, zvukař a vlastně asi úplně všichni by měli dostat od "disciplinární komise" stopku na několik let. Ještě bych jim přál, aby tu komisi vedl Viktor Ujčík, protože ten ty stopky rozdává, jak se mu líbí a jak chce (bez absolutního systému). Ať si zůstane Bebjak u televizní tvorby a nevnucuje nám ty jeho chlupaté prdele a filmové rychlokvašky! Jestli tohle je obrazem současné slovenské kinematografie, tak vás bratia skutečně lituju, že se na tohle musíte dívat. Doporučuji vám: vezměte si kyselinu sírovou, vylijte si ji do očí a pak uvidíte vskutku krásné slovenské filmy! () (méně) (více)

Warhorr 

všechny recenze uživatele

Tady se někdo snažil napodobit Davida Lynche a pro jistotu si pustil jako inspiraci Blue Velvet. Tohle Bebjak náležitě dojebal. Kdo očekavá knihu, bude zklamán jako já. To, co se v ní odehrává tu sice je, ale jen střípek na kamerových záznamech, které zkoumá forenzní psycholog. Celý přiběh je jiný a vsazen do jakéhosi ozdravného geronto centra a točí se kolem manželského páru, který řeší své neduhy. Takže i silný vztahový drama. Geislerová hraje opét obstojně a snaží se zachránit co se dá. Atmosféra vlastně taky funguje a konec je částečně uspokojujícím mindfuckem. Bohužel je to tak vše a nemám jediný důvod přihodit hvězdu navíc. První velké zklamání roku. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Sila Smršte spočíva vo vizuáli. Inšpirácia slovenskou maľbou aj horrorovými klasikami, ktorá dokáže výborne abstrahovať lokálne špecifiká a genius loci kúpeľov v Sliači. Martin Rau skvelo pracuje s plánmi obrazu - rozostrenými pozadiami a druhými plánmi, odkiaľ sa vynárajú postavy, motívy a alegórie o čosi funkčnejšie než v samotnom rozprávaní. Mysteriózna thrillerovosť sa dostáva až do roviny štrukturálneho filmu v momentoch, keď cez masívne zapršané sklá auta sledujeme rozpitú asfaltku a husté tatranské lesy. Smršť dokáže opakovane prekvapiť kompozíciou a riešeniami zobrazenia. A nejako mi to stačilo. Suchoňova noc čarodejníc tiež potešila. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama