Režie:
J.A. BayonaKamera:
Pedro LuqueHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Enzo Vogrincic, Matías Recalt, Agustín Pardella, Rafael Federman, Esteban Bigliardi, Alfonsina Carrocio, Paula Baldini, Rogelio Gracia, Pablo Vierci (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (276)
Skvělé natočený, ale to je tak vše. Pokud chceš přežít, tak sněz a nebuď snězen. Netflix natočil rekonstrukci neuvěřitelného příběhu, bohužel ho však nevymyslel, to život. A ten nestál z 80ti% před zeleným plátnem. Příběh je znám a i již výborně zfilmován, tudíž tohle beru jak verzi pro neznalé a pod kamenem žijící. Pro mě s nulovou hodnotou. Story moc dobře znám a nevidím důvod, proč si ji připomínat ve 4K, ale cením snahu a efektivitu, proto alespoň průměr. Pokud jste jak školák před střední (hloupej) užijete si to dosyta. Pokud už něco víte a znáte, nedá to nic, jen rádoby pozlátko navíc. Průměrně převedený nadprůměrný příběh, nic víc, nic míň. 3* a.k.a 60% ()
Knižní předloha nese podtitul „Definitivní popis největšího světového příběhu o přežití“ a slovo „definitivní“ bych použil i ve spojení s filmovým zpracováním tohoto příběhu. Je dobře, že film vznikl ve španělsko-uruguayské koprodukci a Bayona byl pro tuto látku ideálním kandidátem – díky jeho jménu přilepenému k tomuto filmu zároveň i dopředu víte, co lze očekávat. Society of the Snow je kvalitně vysoustružený mrazivý survival, který dokáže strhnout a vyvolat soucit s osudy postav, ke kterým byly životní okolnosti nesmírně kruté. Vrcholnou scénou filmu je precizně natočený pád letadla, jehož intenzita a nepříjemnost dokáže silně pocuchat nervy – to praskání kostí mi zní v uších ještě teď. Následně bych rád vypíchl i sekvenci s lavinami, během kterých se všudypřítomný zmar a beznaděj daly krájet nožem. Příběh přeživších ztroskotaných v srci And je nadčasový a univerzální i díky zásadním otázkám, na které si každý musí odpovědět sám a drtivá většina z nás naštěstí jen hypoteticky. Co je člověk ochoten a schopen udělat pro vlastní přežití? Cokoliv! ()
Po pravdě si původní film z roku 1993 sice vybavuju a před projekcí Bratrstva mi přímo naskočily i některé scény, ale netroufl bych si říct, která z adaptací je lepší. Tady jsem si "užil" nervydrásající a ve finále dojemný a obdiv vyvolávající příběh o lidské vůli po životě. Bayona pak sympaticky nikoho z přeživších nestaví nad druhé a celé svědectví tak má mnohem autentičtější obrysy. Nezabředává se ani do laciného dobrodružství ani do artové těžkopádnosti, na diváka pak tedy díkybohu nečekají dvě a půl hodiny emmerichovské bombastičnosti nebo tarkovského prudy, ale strávíte čas s (ne)příjemným lidským příběhem, kde by si každý z nás dokázal představit i sám sebe. ()
Původní film Přežít z 1993 neznám, ale hned teď můžu říct, že vždy upřednostním film s autentickými herci než film o uruguyaském fotbalovém týmu, kde hraje Ethan Hawke. Tahle verze je velmi syrová a dle všeho celkem věrná. Líbilo se mi, jak věcně bylo naloženo s tématem kanibalismu a líbilo se mi finále v nemocnici, ale panebože - dvě a půl hodiny??? Mít to hodinu a půl, tak super, to by byla pecka. Ale dvě a půl hodiny se to zírání na bandu chudáků ve vraku letadla fakt celkem omrzí a ztratí tah na branku. Další menší neduh je, že většina herců krom vypravěče vypadá po pár dnech v letadle úplně stejně zarostle a člověk se dost ztrácí v tom, kdo je kdo. Jinak ale spokojenost, v rámci survival podle skutečné události nadprůměr, ale ta délka... Ta je prostě vážně moc. ()
Tak si v Jižní Americe chtěli natočit svoji vlastní verzi jejich největšího příběhu. Za uplynulých 50 let se tam totiž nestalo nic zajímavějšího. Tentokrát není v centru dění jejich největší star Kundo Superparado, ale sympatický kluk od vedle co by se pro každého rozdal a bůh mu jako odměnu vyšle smrťáčka tejden před záchranou. Osvěžující pohled z vedlejší postavy, technická stránka na úrovni, vzhledem k roku vzniku povinnost když nic jiného. Úchylně detailně zobrazené zranění pasažérů při nehodě a solidní výkony herců, plus kostýmy a celkově vizuální dobová atmosféra, ale v jižní Americe a s dnešním CGI se tohle točí prakticky samo. Jinak ve všech ohledech nudnější a bezbarvější než verze s Hawkem Přežít. Nechápu, že za posledních 50 let máme potřebu točit dokola věci o tom samém (Everest, tihle kanibalové, 2.sv. válka atd.) jako by lidstvo nezažilo zajímavější události, které ještě nikdo nikdy nenatočil. Pořád ale lepší, než koukat 2 hodiny na debila, co se zašprcnul ve skále a rybičkou si upižlal tlapku. Nuda, ale aspoň technicky na úrovni. 60%. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (22)
- Tvorcovia filmu nahrali viac ako 100 hodín rozhovorov so všetkými živými, ktorí prežili. Herci mali kontakt s pozostalými a rodinami obetí. (Arsenal83)
- Malé letadlo, které tým přepravovalo, bylo často označováno za nedostatečně výkonné. Nedoporučovalo se létat ve výšce nad 28 000 stop a přímý let z Montevidea do Santiaga by vyžadoval přelet hor vysokých až 22 000 stop. Tyto podmínky, včetně turbulencí a oblačnosti, by byly extrémně nebezpečné pro let i pro zkušeného pilota, proto posádka týmu zvolila delší let kolem vrcholů ve prospěch nižšího hřebene. Bohužel se ukázalo, že oblačnost je stále smrtelnou překážkou. (Johnny.ARN)
- Skutečný Roberto Canessa (Matías Recalt), který Parrada (Agustín Pardella) doprovází na poslední procházce, je na konci zobrazen jako lékař přijímající přeživší. (Johnny.ARN)
Reklama