Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět mrazivých příběhů found footage hororu, které se objevují v televizním dokumentu, zavede diváky na krvavou cestu zapomenutým podsvětím 80. let 20. století. (mikki089)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (35)

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

5 hororových povídek found footage  1. Je o skupině teenagerů co jdou k vodě někteří si jdou zaplavat a na vodní lyže  někteří ne ty co zůstanou někdo zabije a neožijou a ty co si zaplavou někdo zastřelí odstřelovačkou. Posud dobré bohužel pak to co plavaly ožijou a zjistí, že jsou nesmrtelní a dále se to nevyvíjí 40 procent  2. Je o zpravodajském štábu v Mexiku kde vypukne zemětřesení pomáhá jim záchranný tým a dostanou se někde k nějakému bohovi co je zabije. 40 procent  3. Je o ženské co do ní vstoupí nějaký android nedokoukáno 0 procent  4 Je o nějaké ženské co s jinýma lidmi vraždí a nemůže zemřít nuda 40 procent  5 Je o klukovi o se mu zdá o vraždách ty se pak dějí. On dává policajtovi nahrávky na vhskách a pak se zjistí, že jeho otec policejní dokumentarista to vraždí ten ho chce zabít postřílí pár policajtů a pak ten syn ho 80 procent spíše díky konci co je masakr 5 Povídka v průběhu celého filmu o Rorym co je divný pak v cosi mutuje. Oni ho chtějí prozkoumat on je zabije a s těma mrtvolama cvičí píčovina 0 procent ()

MightyHal 

všechny recenze uživatele

Abych lépe zhodnotil tak tu vezmu každý segment zvlášť: 1- No Wake: Poměrně zábavný filmeček o partě mladých lidí co jdou kempovat k zakázanému jezeru. Ze začátku se to celé tváří dost předvídatelně (zábavné to je) aby se to náhle celé otočilo díky bizarnímu zvratu, gore je tu fajn a celkově to byla zábava. 2-God of Death: Poměrně nudná záležitost o zemětřesení a útěku člena televizního štábu spolu se záchranáři z televizní budovy. Krom prvních pár minut to není ničím zajímavé a je to spíš takový útěkový chaos bez ničeho navíc až teda na posledních pár minut které to z podprůměru zvedli na lehounký průměr. 3-TKNOGD: Atmosférická záležitost která rozhodně nemusí sednout každému, mě se to líbilo jelikož výkon hlavní herečky byl skvělý a celá atmosféra a téma o virtuální realitě bylo fajn a do toho i synth vyvolávání démona elektroniky. Šťavnatý gore na konci pak byl jen příjemný bonus. 4-Ambrosia: Příběh o rodině která se vždy schází a spolu sdílí své temné tajemství. Segment který skvěle funguje díky návaznosti na ten první a dotváří tak absurdní a černo-humornou záležitost, Fajn věc. 5-Dreamkill: Totální a naprostý strop celého filmu. Derrickson se tu naprosto vyřádil v górem nasáklé detektivce která vás nepustí a nabízí na krátké ploše opravdu dost atmosferických a zapamatovatelných scén že to není možný. Tohle byl opravdu naprostý strop a chtělo by to něco v podobném duchu v celovečeráku./ Wrap Around segment byl jakože ok a kdyby nebylo posledního zvratu tak je to meh, takhle to ve výsledku pobavilo. Takže jo nové V/H/S/ rozhodně nedělá sérii ostudu a i když tu je jen prakticky kulervoucí segment tak jako celek jsem si to užil a atmosféra toho kdy každý film opravdu vypadá jak kdyby jste si ho pouštili na VHS z té doby mě pořád prostě neomrzí. 8/10 ()

Reklama

Immortal17 

všechny recenze uživatele

Máme tu šesté pokračování found footage V/H/S/. Než se pustím do celkového hodnocení, musím hned na úvod zmínit, že ačkoliv jsem velký fanoušek celé série, V/H/S/85 mě trochu zklamal. Samozřejmě sledující má při sledování neustále pocit napětí, obzvlášť kdo se dívá v noci jako já, nikdo netuší ani v nejmenším co se asi tak může stát, zvědavost diváka po celý snímek neopustí, jak známe celou sérii, víme všichni, že mezi pěti příběhy se najde vždy ten jeden, který vytáhne celý film o příčku výš. Jaké štěstí, že V/H/S/ obsahuje tak trochu od všeho něco. Připravte se na pořádnou várku spoileru. Pustíme se tedy do hodnocení každého příběhu zvlášť. Co se týká prvního s názvem "No Wake", kdy se partička přátel vydává k jezeru užít si vodní lyžování, ok, menší příjemný rozjezd, seznamování, poznávání postav, na první pohled se příběh muže zdát jako super slasher na způsob Pátek 13., upřímně řečeno jsem čekala, že se objeví nějaký blázen s maskou, který všechny zmasakruje, ovšem omyl to byl jen drobný, vrah s maskou se sice neobjevil, přesto byli všichni postřeleni a "zabiti". Proč toto slovo píšu do uvozovek? No možná proto, že jakýmsi záhadným způsobem vstali z mrtvých. Chmmmmm. Nikoliv jako zombie, ale pouze se svými smrtelnými zraněními, ale jinak plně při vědomí. Jediné vysvětlení je to, že nad jezerem, po kterém zrovna v době smrti pluli, visí dávná kletba. Je těžké určit odkud vlastně vítr vane, ale V/H/S/ je známé tím, že divák nepotřebuje příliš chápat, domyslí si totiž sám. Jelikož jsem fanda gore scén si tento příběh zaslouží 2-. V případě nedostatku krve bych to hodila o jedno méně. No a tímto se přesouváme k příběhu č. 2. Jak již vypovídá název "God Of Death" bude se jednat nejspíš o jakéhosi Boha. Kterého, že? Neuhodnete to, jelikož je to skutečně absurdní. Než se ale pustíme k samotnému Bohu, mrkneme se na zoubek zbytku příběhu. Děj se odehrává kdesi v Mexiku, kde během televizního zpravodajství dojde k silnému zemětřesení a mnoho lidí přijde o život, samozřejmě včetně hlavní hlasatelky. A kdo přežije? No přeci kameraman! Kdo by jinak držel po celý příběh v ruce kameru i přesto, že mu jde o život? Tak jistě! Jen naprostý blázen by ji vláčel všude s sebou. Oťukneneme si záchranný tým, který přispěchal na pomoc. Moje otázka zní, jaký záchranný tým je natolik hloupý se v době zemětřesení přesunout doslova do podzemí, když mu na hlavu padá strop? Dobrá otázka, asi si na to posvítíme. Nejen, že se prohrabou někam do sklepení, ještě navíc projdou až do jakýchsi katakomb. Nezlobte se na mě, ale já slyšet z podzemí neindetifikovatelný skřek tak hodím zpátečku a vypařím se odtamtud rychlostí světla. Kdepak, záchranný tým je natolik statečný, že začne zkoumat objekty v katakombách, včetně malůvky Mictlāna na stěně. To by nebylo aby jednoho z nich něco neposedlo. Zvědavost se někdy holt opravdu nevyplácí. Jaké překvapení. Co a nebo kdo je vlastně Mictlān? V Aztécké mytologii byl nejnižší (devátou) úrovní podsvětí, nacházejícím se daleko na severu. Bylo to posmrtné útočiště všech těch, kteří nezahynuli hrdinskou smrtí nebo jiným čestným způsobem (v boji, při oběti, při porodu, ve spojení s vodou, bleskem aj.). To jsem si, s prominutím, vygooglila, jelikož skutečně jsem netušila co je to zač. Vida, V/H/S/ vás ještě dokonce naučí historii. Koho by zajímal podrobný rozbor tohoto úkazu, neváhejte se zeptat tety Wikipedie, je to celkem zajímavé čtení. Rozhodně zajímavější než celé toto stupidní vyzobrazení ve filmu. Takže vlastně celý tento příběh pojednává o Bohu Mictlantecuhtli, který podsvětí Mictlānu vládl. Více to asi rozebírat ani nepotřebuji. Za mě to bylo "Co to kurva bylo?!" a hodnotím tak odpadem, který pravděpodobně urazí jen málokoho.  A máme tu třetí storku, "TKNOGD". Oh! Pozor! Ptáte se, co je to za hloupý název? Žijeme ve světě technologií, dámy a pánové, zahrnuje to vše o čem si myslíme, že má svou vlastní umělou inteligenci. Počítače, mobilní telefony, tablety, herní konzole, roboti a třeba virtuální realita o které pojednává zrovna tenhle na hlavu postavený příběh. Vlastníte ji nebo vyzkoušel jste si ji někdy někdo? Já ji třeba mám doma a říkám, že je to neskutečně fascinující věcička. Někdy máte pocit, že ta věc je pravděpodobně chytřejší než vy sami. A přitom je to jen pár senzorů a gyroskop které snímají vaše pohyby hlavy a rukou. Jelikož je to věc, která mě zaujala a příběh je postaven na otázce, zda moderní technologie ovládá člověk nebo ji vládne vlastní Bůh, udělalo to celý děj vážně zajímavým. Nejdříve jsem měla pocit, že se dívám na nějakou šílenou vůdkyni sekty co uznává svého vlastního Boha a na nic jiného nevěří, jaké překvapení, že se Bůh technologie nakonec přeci jen objeví. HA! Proč ji neroztrhat na kusy když je bláhová? Já říkám - dobře ji tak. Ale vůbec nejsem zastánce takových tvrzení. Rozhodně to byl ten příběh na který jsem s lehkou nadějí čekala. Proto tomuto naperu slušné 3-.  Tak, a tímto jsme u čtvrtého příběhu. Už to tu celkem dost táhnu, mám toho na srdci celkem dost. Máme tu příběh "Ambrosia". Co se na úvod zdá jako rodinná sešlost na jakési oslavě, nikoliv čistě narozeninové. Jak se postupně ukáže, jedná se o jakési dědictví "Hail Seven". Zabij sedm lidí v 16 letech? Následná videonahrávka mladé dívky, kterou vloží mladá dívčina do videopřehrávače vysvětluje, že je tu propojena smyčka s prvním snímkem, kdy zemřelo sedm lidí u Jezera Evic. To byla ta partička přátel, která byla brutálně zastřelena u jezera. Že ne? Oh ano! To ona dívka Ruth v tom měla své 16leté prstíky na jejich počest se slaví v rodinném domě. Proboha, šílené! To není všechno, zapomněli jsme totiž, že parta z příběhu "No Wake" přeci zázračným způsobem masakr přežila a skrz jejich videonahrávku našli poznávačku z Pick-upu. Ou yeah, teď na dveře vražedné rodinky klepe policejní komando. Jak myslíte, že to dopadne? Rodina se přeci obětuje, ne? Možná. To by ale Ruth nesměla být potřísněná vodou z jezera Evic, kterou jí postříkal jeden z dětských rodinných příslušníků, že? Domyslet si můžete sami. Pokračujeme v hodnocení "No Wake" kdy jen převádím 2-. Přeci jen je to jeden příběh, tentokrát jen z pohledu vraha, nikoliv obětí. Co byste udělali vy, kdybyste ve schránce našli videopásku s natočenou vraždou? Odnesli byste ji na policii? Možná bysme se měli zeptat šerifa z pátého příběhu "Dreamkill". Prazvláštní na tom je jedna věc - ta vražda se nestala. Zatím. Ale stane se. Jak je možné, že někdo dokáže poslat videonahrávku z vraždy 3 dny předem, než se skutečně stane? Stejný dům, stejné dveře, stejné stopy, dokonce totožné osoby. Pokusíme se rozluštit záhadu hlavolamu. Týpka posílajícího dané videokazety odchytne policie u poštovní schránky a odvedou na stanici, kde se musí podrobit výslechu. Samozřejmě, co také jiného, podezření samozřejmě padne na něho. Ukáže se, že je synem policisty pracující na případu. Zajímavé, že? Tento chlapec však není vrahem jak všichni předpokládají. On pouze umí nahlížet do budoucnosti skrz svůj snový svět. Pochopila jsem dobře, že tato schopnost se předává z generace na generaci. Větší nesmysl však je, že si své sny dokázal nahrávat. Jak to dokázal? To ví Bůh, ale jak říkám, ve V/H/S/ nedává smysl víc věcí. Vrah se nakonec přeci jen dopadne a že neuhodnete kdo byl vrahem? A kdo vrahem vraha? Nebudu prozrazovat všechno přeci.  No a abych nezapomněla, máme tu meziprostorové časové sekvence, kdy můžeme vidět výzkumnou laboratoř, výzkumný tým a malého "chlapce" v uzavřené místnosti, který sedí permanentně před obrazovkou. Kdo to je? Člověk? Ne. Nezdařilý experiment? Ne. Tvor z jiného světa? Možná. Po pravdě to netuším ani já. Jen předpokládám. Postupně tento tvor začíná měnit svou podobu jak se mu zlíbí. Jednou podobné zvířeti, podruhé podobné jednomu z vědců...ale já sedět v jednom pokoji, sledovat dokola ty stejné věci, asi by mi také mrdlo a pozabíjela bych úplně všechny stejně jako v epilogu příběhu. Nezahrávej si s inteligencí vyspělejších civilizací. Musím i toto, bohužel, hodnotit 1-.  Jsme u konce, konečně. Tuto recenzi, vážení, píšu hodinu, když nepočítám pauzu na oběd, kdy jsem si pošmákla na bramborové kaši s kuřecím řízkem a sežahla jablečný džus, trochu mi to zlepšilo náladu. Nebudu lhát, možná je toto nejhorší díl V/H/S od doby V/H/S/ Viral. Proto, ať už chci nebo nechci, musím podle toho i hodnotit. Po součtu všech mých jednotlivých hodnocení nemohu ocenit víc jak 1/5. Ale nebudu tak přísná, je to přeci má oblíbená série. A také jsem měla dnes kaši s řízkem. Říkala jsem, že mi to spravilo náladu. Tak 2/5 teda no. Ale musím přimhouřit obě oči. () (méně) (více)

maddy 

všechny recenze uživatele

V/H/S found footage antalógii dávam vždy šancu len, aby ma zakaždým sklamala. A inak to nie ani pri 85tke. Prvý segment No Wake od Mike P. Nelsona, režiséra pomerne zaujímavej novej verzie Wrong Turn, síce nie je zlý, má pomerne prekvapivý vývoj a jednu fantastickú prestrelku na lodi, akurát je nevypointovaný a skôr pôsobí akoby vám niekto pustil päť minút z dvojhodinového filmu a ďalej nechal tápať. Škoda, lebo toto malo nábeh na zaujímavý segmqent, ale skončilo ledva na pol ceste. (5/10) / Druhý v poradí s názvom God Of Death od Gigi Saul Guerrero (Bingo Hell) je síce lepší než som čakal, ale to pri pohľade na odpadovú filmografiu režisérky nie je žiadna pochvala. Jedno zemetrasenie, príšera, ale celé to nemá tú správnu temnú atmosféru o akú sa snaží. (4/10) / Tretí TKNOGD od Natasha Kermani (Lucky) je jednoznačne najslabším prírastkom vo V/H/S/85 o akomsi technologickom bohovi. Zbytočný, s trápnym námetom, a prakticky nehororový. (2/10) / Štvrtá Ambrosia opäť od Mike P. Nelsona je akýmsi pokračovaním prvého segmentu No Wake, akurát namiesto pokračovania príbehu z No Wake sa zameriava na úplne iné postavy a vlastne príbeh nijako neuzavrie. Neškodný príspevok, ale jedná sa tu iba o obyčajnú prestrelku s policajtmi a pointou, ktorá je už známa z No Wake, takže ničím neprekvapí, skôr zanechá iba viac otázok a vôbec nefunguje ako zamýšľaný segment rozdelený na dve časti. (5/10) / Posledný príspevok Dreamkill od Scotta Derricksona je ten kvôli ktorému sa oplatí V/H/S/85 pozrieť. Skúsený hororový režisér Sinistera, Čierneho Telefónu sa vyhral ako s formátom found footage, rovnako prináša aj jediný príspevok, ktorý pôsobí skutočne filmovo a nie ako nejaký amatérsky počin. Príbeh kombinuje hororové prvky s kriminálkou podobne ako Derricksonov Deliver Us From Evil, a aj keď námetom vlastne ničím neprekvapí a je aj pomerne predvídateľný, tak na takýto krátky segment to vôbec nevadí. Ako celovečerný film by zrejme nefungoval, no do podobnej série akou je V/H/S sa náramne hodí a kiežby takto vyzerala väčšina počinov v tejto sérii. (7/10). / Celá V/H/S/85 je orámovaná príspevkom Total Copy od Davida Brucknera (remake Hellraisera), ktorý je však nefunkčný svojou formou, keďže tentoraz sa nejedná o ucelený príbeh medzi jednotlivými segmentami ako v predošlých V/H/S-kách, ale ktorý náhodne naskakuje počas sledovania ostatných príbehov na pár sekún a zaujímavý začne byť až v záverečných piatich minutách. Jedná sa o typický monster horor s vtipne vypointovaným záverom, ale nič viac. Očakávania boli od Brucknera rozhodne väčšie. (4/10) / Vo výsledku tak ďalšia priemerná V/H/S-ka, ktorá je síce lepšia než predošlá otrasná V/H/S/99, ale opäť neponúka nič viac než zväčša len priemerné segmenty. CELKOVO: 5/10 ()

Sludger 

všechny recenze uživatele

Úprimne milujem túto sériu. Vždy ma dokáže niečím prekvapiť. Skrýva v sebe také klenoty ako „Safe Haven“ a „The Subject“ od Timo Tjahjanto. Do novej časti prispeli také mená ako David Brucker (The Ritual, Hellraiser) či Scott Derrickson (Sinister, The Exorcism of Emily Rose). Poďme si posvietiť na jednotlivé príbehy. Total Copy: Príbeh o zvláštnom chlapcovi s meno Rory, ktorého neustále pozoruje vedecký tím. Nosný príbeh natočil David Bruckner, ktorý skvelo budoval atmosféru medzi časťami a priniesol brutálne finále. No Wake: Mladí ľudia sa vyberú kempovať k zakázanému jazeru. Počas zábavy na vode niekto na nich začne strieľať. Začína boj o život. Najslabší kúsok sa nachádza hneď na začiatku. Obsahuje jednu vydarenú scénu na lodi, no je plný vaty a nemá žiadnu pointu. God of Death: Ocitáme sa vo veľkej výškovej budove televízneho štúdia počas zemetrasenia. Budova sa trasie a záchranný tím odvedie ľudí do podzemia, kde sa nachádzajú hispánske sochy. Čo sa naozaj deje? Výborný kúsok nasiaknutý exotickou kultúrou v originálnom prostredí. Oceňujem výber netradičného prostredia, výborné budovanie atmosféry, začlenenie božstva z nevšednej mytológie a skvelý záver. TKNOGD: Divadelná hra. Jediná herečka nám vykričí do tváre, že sme zabili náboženských bohov a vytvorili nového, boha technológii. Existuje, či je to súčasť divadelnej hry? Originálne prevedenie, svieži nápad a záver sa nebál prejsť do gore. Jedine ma mrzí, že príbeh mohol ísť o krok ďalej. Ambrosia: Minipríbeh nám vlastne ukáže opačnú stranu prvého príbehu a pridá niečo navyše. Škoda, že nám dodatok nič nevysvetlil, pridal len ďalšie otázky a navyše to ani nemôžeme zaradiť medzi horor. Dreamkill: Polícia dostala nahrávku brutálnej vraždy tri dni predtým ako sa skutok stal. Situácia sa opakuje, až kým nechytia človeka, kto tie nahrávky posiela. Je ním syn jedného z vyšetrovateľov, ktorý tvrdí, že má sny o budúcnosti a videorekordér ich nahráva. Scott Derrickson prispel najvážnejším príbehom. Spojil kriminálny thriller so scifi námetom a obohatil ho hororovou brutalitou. Námet síce nie je taký šialený ako iné, no ide o nadpriemerný kúsok. ()

Zajímavosti (1)

  • V segmente Dreamkill, ktorý režíroval Scott Derrickson, je spomínaná sesternica, ktorá máva násilné predtuchy, ktoré sa o pár dní stanú realitou. Ide o Gwen (Madeleine McGraw) z filmu Černý telefon (2021), ktorý taktiež režíroval tento tvorca. (Marceloo)

Reklama

Reklama