Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stanley Ford (Jack Lemmon), úspěšný kreslíř comixů, vede příjemný život dobře situovaného starého mádence a v žádném případě by na tom nic neměnil. Jednoho rána se však probudí jako čerstvě oženěný manžel jisté rozkošné blondýny (Virna Lisi) a jen těžko si vzpomíná na to, jak k ní přišel. A protože mladá novomanželka nechce o rozvodu ani slyšet a život s ní je k nesnesení, nezbyde mu než připravit vražedný plán... (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Richard Quine /Podezrela Bytna 1962, serial Kolumbo 1971/ natocil vybornu komediu s legendarnym Jackom Lemmonom /Stistko 1966, Byt 1960, Dej si pohov Kamosi/ v roli najprv samotara a hned zase zenaca, ktory si ale samotu uzival a zenska je otravna a neznesitelna, taxa rozhodne zbavit sa jej. A moze sa rozjet kvalitna filmarina. Dialogy su vyborne, kulisy na urovni, krasne exteriery potesia. Plus vyborne su dve hlavne herecky, a to Vyrna Lisi /Romulus a Remus 1961/ a Claire Trevor /Key largo 1948/ - zvysnych hercov som uz nepoznal. A ako komedia je toto fakt vyborna oddychovka . 76 % ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Komedie, která je místy docela vtipná, ale chvílemi sklouzává do humoru, který je spíš trapný, nebo místy dokonce ubohý. Jack Lemmon ale dovede i takový film utáhnout, že vás to bude bavit, a to i přesto, že vám jeho postava přijde herecky nekomplikovaná. Jack jí ale dodává ten správný šmrnc. Navíc Virna Lisi se nenechá komediálně zahanbit. ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Příšerně dementní komedie. Nemám rád, když se i v komedii chovají lidi jako idioti a tady se tak chovají všichni. Tak se zapřísáhlý mládenec ožení v opilosti s naprostou sexbombou, která má jedinou chybu, že ho naprosto zbožňuje. A on neví jak se jí zbavit a tak trpí a nakonec se ji v komixu rozhodne zabít, za což je obviněn po jejím zmizení v reálu. Táhne to sarkastický sluha Terry-Thomase a Jack Lemmon dělá zázraky, ale potápí to vše ostatní. Neschopný právník s příšerným smíchem, jeho otřesná manželka, naprostá demence u soudu. Z célého filmu stříká šovinismus a nenávist k ženám tak, že to strká do kapsy i Ala Bundu (kde to bylo s nadsázkou). Až jsem se skoro styděl. Romantické finále pak nedává absolutně smysl. Slabé 2*. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Je to jinak - Lemmon podává solidní výkon, jaký mu jen jeho (kromě konce) slabý charakter postavy umožňuje. Film určitě zkrásňuje přítomnost Virny Lisi - známější nám tuzemcům spíše hlavní ženskou rolí z Černého tulipána. Ale hlavně - skvělý Terry - Thomas, známý britský komik, který po boku svého zaměstnavatele doslova září a jeho sluhovská beztarostná profesionalita připomíná vytříbenost Saturninovu. Začátek filmu má skvěle našlápnuto, starý mládenec, zarputilý odmítač manželského svazku, se v opilosti ožení s krásnou neznámou dívkou, která navíc ještě neumí ani slovo anglicky. Jenže odchodem Charlesovým (T-T) příběh docela ztrácí šťávu a ani docela vtipné soudní přelíčení v závěru už žebříček nespasí. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Kreslíř comicsových stripů Jack Lemmon se v opilosti ožení s krásnou Italkou, on i jeho kreslené alter ego zfotrovatí a aby se vše vrátilo do původního stavu, comicsovou manželku je třeba zabít. Co s tou skutečnou? Tohle je nosné jádro filmu. Bohužel je jen jednou ze čtyř dějových fabulí, které se v něm postupně setkávají. První část, v níž sledujeme Lemmonův tvůrčí postup (po vzoru autorů detektivek si osobně zkouší proveditelnost zápletek) je jednoznačně nejzábavnější. Ta o komunikačních potížích mezi Američanem a Italkou je zcela konvenční a připomíná tucty lepších komedií na stejné téma. Děj, který sleduje paralely mezi Lemmonovým životem a jeho comicsem, dělí od skutečné zábavnosti větší důslednost - kdyby se spojilo prolínání kresleného a hraného děje jako ve filmu Čtyři vraždy stačí, drahoušku! s bezútěšnou konfrontací smělého plánu vraždy a jeho nemotorného provedení jako v Nevěrně tvé, bylo by to ono. A konečná stanice, velká scéna u soudu, odhaluje, co bylo v předchozím ději znát jen implicitně, ale přesto dost čitelně, když víte, kdo byl scénárista George Axelrod. Jeho úspěchy (Slaměný vdovec) i prohrami (Sbohem, Charlie) se totiž táhne jako červená nit špatně skrývaná nenávist k ženám a čím víc filmů podle jeho scénářů vidím, tím víc ve mně sílí dojem, že maloměšťácká mentalita tezí typu "žena patří k plotně" se u něj musela snoubit ještě s nějakou děsivou soukromou deviací. Jistě, podobných manifestů buranství a šovinismu vznikla v té době spousta a pod každým z nich nebyl podepsán právě Axelrod, ale tahle komedie to dovádí daleko za hranice jakékoli nadsázky a uvnitř skrývá něco nepopsatelně znepokojivého. Právě ve scéně u soudu to po všech formálních obstrukcích vyhřezne tak nepokrytě, až mi přeběhl mráz po zádech. Nikdy víc. 40% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

  • Stenleyho žena je po celou dobu filmu označována jako paní Fordová, její křestní jméno ve filmu nikdo nezmíní. (Pumiiix)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno