Režie:
Bill CondonScénář:
Bill CondonKamera:
Stephen M. KatzHudba:
Carter BurwellHrají:
Ian McKellen, Brendan Fraser, Lynn Redgrave, Lolita Davidovich, David Dukes, Kevin J. O'Connor, Jack Plotnick, Rosalind Ayres, Jack Betts, Todd Babcock (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poslední týdny Frankensteinova otce, režiséra Jamese Whalea. Nemocný Whale žije osaměle se svojí hospodyní Hannou a při pokusech malovat bezmocně sleduje, jak ho se zdravím opouští i jeho umělecká tvořivost. Potřebný vzruch do posledních týdnů jeho života přináší mladý zahradník Clayton Boone, který zprvu netuší nic o starcově filmové minulosti ani o jeho sexuální orientaci. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (140)
Celkem zajímavý nápad, nevšední ztvárnění a neokoukaný výběr herců, to ano, ale bohužel to filmu nepomohlo. To téma se mi prostě nelíbilo, objevovala se tu prázdná místa a nudné rozhovory, které byly o ničem, ale hrály si na něco víc, necítila jsem v tom žádnou pointu, ani nějaké emoce. I když se mi tady Brendan Fraser zalíbil, jak to zahrál, tak bohužel nezabránil tomu, že jsem se skoro polovinu filmu nudila a navíc jsem nevěděla, zda si tenhle film zaslouží nemilosrdný odpad nebo naopak 4 hvězdičky za zvláštní snímek. Ale nakonec jsem se rozhodla pro průměr, protože pro mě to bohužel nebyl větší zážitek... ()
-5* v poslední době mám štěstí na pětihvězdičkové filmy a tento je jedním z nich. Jednoduše skvělý film s perfektním Ianem McKellenem, s tou správnou dávkou britského humoru a navíc životním nadhledem a vyrovnaností. A kdyby náhodu někoho odrazovala homosexuální stránka filmu, tak musím uznat, že je vše decentní a kultivované a urazit může jen zakomplexovaného homofoba :-) [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Komu se líbí film Ed Wood, asi docení i tentno snímek. Oba jsou o excentrických režisérech převážně fantastických filmů s problematickým osobním životem, přičemž James Whale má na rozdíl od Wooda na kontě i nějaké ty kvalitní záležitosti. Film je vlastně dosti strohý, scénář mohl být klidně i podkladem pro kvalitní divadelní hru, protože se spoléhá především na výkony dvou hlavních představitelů. Ti jsou zde herecky mírně nevyrovnaní, protože Fraser na McKellena prostě nemá, ale není to takový rozdíl, který by rušil. Naopak potěší vidět tohoto herce i v něčem jiném, než v připitomělých komediích. Kromě scénáře, a harců potěší i povedený soundtrack. ()
Čím blíže jsou Bohové a Monstra svému konci, tím lépe se na ně dívá, a tím více mne jednotlivé scény dostávaly. Snímek je spíše konverzačním dramatem, než jakýmkoli jiným - vzpoměl jsem si třeba na Interview. Režisér tu sice neoperuje jen s jednou kulisou a vše se tváří více rozvinutě, jenže všechny důležité scény a dějová linka příběhu, ve které se "něco děje" jsou divákovi servírovány v malířském ateliéru pana Whalea. To znamená v jediné místnosti a mezi čtyřma očima. A když si spolu Fraser a McKellen povídají, to je panečku pokoukání! Jedna z nejcharismatičtějších anglických filmových legend spolu se spíše komediálním hercem - o to více Fraserův výkon překvapí. Musím podotknout, že ihned po dokoukání jsem si sehnal Frankensteinovu nevěstu, už se na ten film velice těším. A jsem nesmírně rád, že jsem měl možnost zahlédnout kus ze života Jamese Whaela. Ad. scéna v bazénu: tak zdařile mixují fakta a fikci už jen knihy. ()
Mezi tou záplavou pěti hvězdiček možná budu působit jako exot, ale tenhle film mě nijak zvlášť nenadchnul. Neříkám, že se mi nelíbil, to ne, tři hvězdičky přece znamenají nadprůměr. McKellen hraje skvěle, scénář je docela zajímavý a potěší pár filmových fíglů (hra se stínem, kdy se zdá, že obrys Frasera vypadá jako Frankenstein atd.). Ale výjimečné dílo? Promiňte, zase takovej filmovej "intouš" nejsem. ()
Galerie (6)
Photo © Lions Gate Films
Reklama