Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný spisovatel prožívá jeden ze svých detektivních příběhů. Německý režisér Wim Wenders (*1945) upoutal v sedmdesátých letech pozornost odborné kritiky jako výrazný představitel nastupující tvůrčí generace filmy Chybný pohyb a zejména Americký přítel, v němž se vyznal z obdivu k filmu noir i k americké drsné škole detektivního románu. Na pozvání Francise Forda Coppoly odjel do Spojených států, kde začal pracovat na snímku o čelném autorovi kriminálních románů Dashiellu Hammettovi. Ambiciózní film, v němž se pokusil skloubit příběh autora a postav jednoho z jeho tvůrčích počinů, vznikal kvůli finančním problémům i tvůrčím rozporům několik let. Rozčarovaný režisér se vrátil do Evropy, kde se svými následujícími díly, silně ovlivněnými jeho americkým pobytem, vyhrál dva nejprestižnější světové festivaly, Benátky 1982 (Stav věcí) a Cannes 1984 (Paříž, Texas). Jeho první americký film Hammett (1982), v němž titulního hrdinu ztělesnil Coppolův oblíbený herec Frederic Forrest, je i po letech zajímavou poctou třicátým letům, nejen drsným příběhem a jeho postavami, ale především promyšleným způsobem realizace. Inspirován Hollywoodem v jeho nejzářivější době, Wenders celý příběh natočil ve stylizovaných studiových dekoracích s využitím dobových filmových postupů. Některé postavy ztělesnili herci, známí z klasických hollywoodských snímků třicátých a čtyřicátých let, např. Elisha Cook Jr. (taxikář Eli) nebo Sylvia Sidneyová (misionářka Donaldina Cameronová), a v úloze starce v biliárové herně se mihne Wendersův přítel, známý režisér Samuel Fuller. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (18)

brasek 

všechny recenze uživatele

Viaceré z tunajších komentárov nie sú nejako pozitívne naklonené k tomuto snímku a tak s malou dušičkou som pristúpil k sledovaniu príbehu. Žiaľ komentáre boli ešte pozitívne oproti tomu čo ma čakalo. Príbeh absolútne šeredný, nezaujímavý, žiadna atmosféra. Silne mi to všetko vrátane klavírneho doprovodu v pozadí pripomínalo či lepšie povedané tento snímok ako keby sa chcel hrať na snímok Čínska štvrť. ()

kyselina 

všechny recenze uživatele

San Francisco, 1928. Dashiell Hammet, a former detective of the Pinkerton Agency, in his thirties, is a tuberculous drunkard who barely survives writing detective stories. An old colleague, Jimmy Ryan comes to visit him -- he needs Dashiell's help to solve the case of Crystal Ling. A Chinese girl mysteriously disappeared. Hammett finds himself once more in the streets of Chinatown, on a complicated job involving his politicians, corrupt police officers, false friends and false corpses. Only his detective instinct will enable him to survive -- all the more disillusioned, he will go back to his typewriter. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Artificial noir. Fiktivní příběh o tom, co zažil zakladatel Hard-Boiled School, když zrovna „nedatloval“, brutálně trpí producentskými vlivy a tvůrčí impotencí. Že Forrest připomínal Josefa Nedorosta nabízejícího bony, to bych ještě toleroval, ale ten nedostatek esencí, co dělají noir noirem, nelze přejít. Třetí hvězda je jen projev úcty směrem k žánru a stvořiteli Sama Spadea.. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ano, Wima Wenderse bych pod tím skutečně nehledal, ale i tak se podle mě jedná o celkem povedenou detektivku. Hodně tady dělá atmosféra, která je většinu času podmanivá a Wenders ji prostě umí ať natočí cokoli. Jak příběhově, tak zpracováním (ty kulisy občas působí jak z televizního filmu) to není nic úžasného, ale dívalo se mi na to dobře, zaujal mě i ten případ a Hammett je prostě sympaťák se skvělými cynickými hláškami :-) ČT Art to sice kdysi odvysílala nadabované a vidět to v originále, možná bych byl ještě spokojenější (a možná si to jednou v originále pustím), ale i tak to je celkem dobrý film. Kdyby takhle od roku 1982 vypadal každý Wendersův film, nebyl bych v hodnocení tak mírný, ale naštěstí se jedná jen o takový pokus o jiný žánr, než tenhle skvělý režisér točí. Přece jenom, to nejlepší přišlo až po Hammettovi... Slabé 4* ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Vypadá to jako taková trochu lepší televizní inscenace (ty kulisy mi rozhodně nijak zvlášť atmosférické nepřišly ... prostě kulisy). Příběh není nijak zásadní a moc mě nebavil. Herci taky nijak zvlášť nezaujali, i když Forrest jako Hammett byl docela sympaťák a vizuálně by tomu rozhodně prospělo, kdyby to bylo natočeno černobílé. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama