poster

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA

    Cat on a Hot Tin Roof

  • Slovensko

    Mačka na rozpálenej plechovej streche

Drama

USA, 1958, 104 min

Režie:

Richard Brooks

Scénář:

Richard Brooks, Tennessee Williams (divadelní hra), James Poe

Střih:

Ferris Webster
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nunka
    ****

    Nie na darmo patrí Tenesse Wiliems medzi bravúrnych klasikov americkej drámy. Mačka na horúcej plechovej streche je hustá rodinná dráma o hlbších aspektoch rodinného života, o maskách, za ktoré sa častokrát zbabelo skývame, o hodnotách, ktoré vyznávame a dôležitých záležitostiach, ktoré sa prehliadajú a podvedome zanedbávajú. Tematika zákutí a problémov rodinného života je nadčasová a aktuálna, vhodná ku introspekcii každého z nás. Aj keď epický príbeh je veľmi jednoduchý, Elizabeth Taylor a Paul Newman to snáď nemohli zahrať lepšie.(26.7.2006)

  • Divočák
    *****

    Jeden umírající bavlnový magnát a spousta penězuchtivých příbuzných, kteří mu vší silou lezou do zadku. Po "Kdo se bojí Virginie Woolfové" další klasická filmová adaptace slavné americké divadelní hry, kterou jsem měl tu čest shlédnout, a opět vydařená na výbornou. I když se děj takřka celý odehrává v jednom jediném domě, ani na chvíli nepocítíte jakýkoliv náznak nudy či hluchého místa, čemuž dozajista vděčíme především perfektní divadelní předloze Tenessee Williamse. Dialogy sice nejsou tak břitké a vybroušené jako u výše zmíněné Virigine Woolfové, na druhou stranu jsou ale daleko stravitelnější a zábavnější. Na místo velice hutné atmosféry rozčeřují děj spratkovské dětské postavy a v pozdější fázi nechutná manželka Newmanova bratram která je opravdu hnusná a odporná po všech stránkách. Možná i kvůli tomuto rozptýlení u mě "Kočka" zabodovala o něco víc a proto hodnotím tak jak hodnotím.(9.4.2007)

  • Karlos80
    **

    Ach tyhle komorní dramata..Všechny možné víceméně negativní lidské vlastnosti jako žárlivost, sexuální komplexy, prolhanost, pokrytectví, nenávist, sarkasmus apod., které v zastoupení s dlouhatánským vedeným, místy nudným dialogem, očividně vyniknou spíše na divadelních prknech než ve filmu, kde navíc děj a dialogy byly pro film upraveny a zjednodušeny, otevřený konec, tak jak je tomu ve hře nečekejte. Vůbec mě nezajímá že jde o kultovní film, jeden z nejlepších do dnešních dnů vyprodukovaných v Hollywoodu společností MGM, že vynesl tolik a tolik, že ten či onen herec zahrál výtečně, že předlohou filmu byla znamenitá divadelní hra od T.W., že kameraman William Daniles začínal u velkého Erica von Stroheima a zde odvedl velmi slušnou práci snímání hvězd..Navíc se všude píše že Elizabeth Taylor to nesmírně slušelo, já jsem však opačného názoru, okouzlující možná byla, ale poněkud staromódní, ale tak krásná jako o pět let v Clee nikoliv a že Paul Newman byl druhý Marlon Brando, to si také nemyslím....Zklamání, které vynikne, jak už jsem psal leda tak na divadelních prknech ale ve filmu je to opravdu neúnosná interiérová nuda..Už vidím jak by si takto trio protagonistů jako podle nějaké šablony, mezi sebou v normálním životě bavilo:-)(13.5.2006)

  • LiVentura
    ****

    Skvost filmové klasiky.(22.12.2010)

  • RHK
    *****

    Jeden z nejlepších filmů světové kinematografie a to v důsledku geniálně napsaného a zrežírovaného scénáře podle divadelní hry Tennessee Williamse. Skvělý Burl Ives v roli hlavy rodu a velkého šéfa, který netuší, že umírá. Úpřímný, ale litující se syn alkoholik v podání Paula Newmana, Taylorová v roli jeho nemilované ženy. K tomu kupa zpívajících dětiček - "bezkrkých zrůdiček" staršího šéfova syna a licoměrný zbytek rodiny. Pochopil jsem, proč o pár let později obsadili Taylorovou do "Kdo se bojí Virginie Woolfové?"... Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=TWsG_Qj1wUo&feature=player_embedded(25.10.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace