Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

Jordan 

všechny recenze uživatele

dokonalé. viac slov bolo zbytočných. majstri coenovci sú géniovia, a aj keď mám rád ich nenapodobiteľný mierne čierny zmysel pre humor, ktorého v tomto filme bolo pomenej, pretože to bola záležitosť významovo pomerne vážna, pokladám to za jeden z ich najlepších filmov a do poslednej kvapky som si vychutnal každý jeden precízny scenársiticko režijný detail filmu a katarziu z toho všetkého. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Tak jsem dnes odčinil jeden restík a konečně jsem viděl film Barton Fink. Coenové prostě nezklamou. Jednoduchý námět....spisovatel, který jede do Hollywoodu napsat scénář k filmu o boxu a samolitr nemá ani ponětí, co to box je. Začne psát až když se na scéně ukáže asistentka jednoho opilého spisovatele a John Goodman alias Charlie Mundte, údajný pojišťovací agent, který dá spoustu materiálu ke psaní. Pak se vše zvrtne a film nabere úplně jiné obrátky. Film je plný hesel a ironie a hlavně je nádherně zaplněn detailama svého okolí, jako jsou tapety, výtah, obsluha ( Steve Buscemi ) chodba..atd. Chodba taky zahraje svou nádhernou roli, když se Goodman vrátí z cesty a obklopen ohněm touto chodbou prochází. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Uf. Takýto čudný film som už fakt veľmi dlho nevidel, pričom to "čudný" sa môže brať ako klad i ako zápor. Totiž film nemá dej. Ehm, je tu náznak akéhosi deju, ale hneď čo sa to začne zahusťovať, film sa skončí. Na druhej strane sa film celkom príjemne sleduje a ani veľmi nenudí a scéna "ohnivého pekla v hoteli" je priam dokonalá. John Goodman, John Turrturo, či Tony Shalhoub - všetci podávajú skvelé výkony, réžia je veľmi dobrá a celé stvárnenie filmu je vynikajúce. Ale to je sakra málo. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Coenovci si medzi svojimi veľdielami dávajú pohov práve takýmito jednohubkami, na ktoré si divák musí nájsť tú správnu chvíľu. A aj tento to potvrdzuje. Potvrdil to ľahkosťou spracovanie ťažkej žánrovej kombinácie, hereckými prednosťami, ktoré ženú film dopredu aj napriek ťažkému nákladu vo forme príbehu, ktorý im Coeni naložili. Výnimočnosť charakterov postáv a skvelých dialógov mi predsa len naznačili, že by som nemal klesnúť na tri hviezdičky. Ale škoda, že film trošku neskomerčnili, trošku svižnejší dej, viac napätia a bol by z toho trhák. 75%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Stěžovat si na hlučného souseda v hotelu se nevyplácí... Hodinu a půl dlouhá expozice k strhujícímu finále, při níž se skvěle maskují indicie a bratři umně odvádějí pozornost od skutečné podstaty příběhu, který má ovšem tak coenovsky bizarní rysy... Tahle kafkovsko-camusovská variace na noir detektivku vykazuje i přes své mimikry všechny poznávací znaky onoho typického coenovského tvůrčího rukopisu - retro stylizace, panoptikum bizarních postaviček (jejichž party opět rozehrává ustálený ansámbl coenovských dvorních herců), synkretický mix vlivů a témat, podvratná scenáristická motivace bratrského dua, odkrývání buranské tváře Ameriky a amerického snu (dokonalá postava majitele hollywoodského studia), všudypřítomný černý humor, skrytý ovšem tak nějak do druhého plánu... K tomu bratři navíc přikládají zasazením příběhu do klasického Hollywoodu ve 40. letech zajímavou reflexi filmu v kontrapunktu k divadelní scéně postižením klasického stereotypu (z Broadwaye do Hollywoodu), přičemž těžko říci, kdo vlastně vychází z tohoto srovnání se vztyčenou hlavou. Stejně jako reflexe fenoménu války - stereotyp kladné vítězné mocnosti bojující proti nacismu je poněkud podvratně podkopáván antisemitskými náladami části obyvatel a fraškovitou scénou přerodu bohatého majitele filmového studia v amerického jestřába. Zajímavá reflexe krize elit. O podvratnosti záhadného obsahu neotevřeného balíčku asi netřeba ani hovořit... :-) ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • Ve filmu je několik odkazů poukazujících na to, že hotel Earle je ve skutečnosti peklo: Když se recepční hraný Buscemim poprvé objeví ve filmu, vychází odkudsi ze sklepa a otvírá přitom poklop, jakoby se vracel z podzemí. Během Bartonovy cesty výtahem můžeme slyšet slovo "6" celkem třikrát. (MrCreosote)
  • Pták, který se v závěru filmu ponoří do moře, nebyl ve scénáři. (MrCreosote)
  • Postava W.P. Mayhewa byla založena na spisovateli Williamu Faulknerovi, jehož první smlouva pro Hollywood bylo napsání filmu o zápasníkovi s Wallacem Beerym v hlavní roli. (MrCreosote)

Reklama

Reklama