Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Roman Polanski odjíždí z Ameriky do Evropy dokončit svůj film. Jeho těhotná manželka, úspěšná herečka Sharon Tate zůstává sama ve společném domě na Cielo Drive v Beverly Hills. Jeden ze srpnových večerů tráví ve společnosti přátel. Večírek kolem půlnoci přeruší násilné vniknutí členů sekty psychopata a satanisty Charlese Mansona, kteří brutálním způsobem vyvraždí a zmasakrují všechny zúčastněné. Roman Polanski žije od vraždy své manželky a nenarozeného dítěte ve Francii. Do Spojených Států se vrátil až v roce 2003, kdy získal Oscara za film Pianista. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (54)

mm13 

všechny recenze uživatele

Náhodou celkom slušný pokus o pohľad na odvrátenú stranu hippies vlny. Samozrejme sa práve tu dalo ísť ešte o čosi hlbšie, ale žeby to bola kravina, tak to zase nie. Oceňujem pridržiavanie sa faktov - to podstatné čo som o Mansonovi vedel tu nechýbalo, čo som nevedel asi tiež nebolo vymyslené... Problém tu je skôr v žánrovej nezaraditeľnosti, než v snímku samotnom. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Co na to říct; i přes nesmírně silnou látku je to natočeno tak strašně nudně a sterilně, že třeba sex, ačkoliv je ve filmu pořád, nevypadá jako sex, ale jako velmi hraný sex. Zvolená polodokumentární forma vzprávění je spíš chaotická a nepřehledná a výsledný dojem je pouze ten, že je to jedna velká nuda. ()

Reklama

cariada 

všechny recenze uživatele

Horor o podivné partě zfetovaných hipíků. Celé je to dělaný formou dokumentu. Většinu filmu se nic moc neděje jen samý orgie a kecání o tom co kdo dělal. Pak nastane ke konci ten pravý masakr, ale slovo masakr je doslova na místě, protože je to docela síla. Dát omu jinou formu mohlo to být o poznání lepší. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Na to, že se jedná o televizní produkci jde o poměrně zajímavě podanou záležitost. Otřesnost obsahu je solidně sugestivní, tomu odpovídá forma, na cenzuru se moc nehraje a poselství o otřesnosti a totální odcizenosti některých sekt a myšlenkových hnutí od našeho způsobu života je s úspěchem gradována od začátku do konce, z volnomyšlenkářských hippíků, kteří na LSD pořádali supergrupáče se postupně ale jistě stává satanistická sekta, ohánějících se biblickými symboly a směřující k naprosté (sebe)destrukci. Dalo by se tomu samozřejmě hodně vytknout (dost možná i co se týče roviny faktografické), ale jistou sílu ten film má. Pro citlivější povahy možná moc silné kafe. 50% ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Jim Van Bebber je velice svérázný filmař a stejně svérázný je i jeho snímek o Charlesi Mansonovi a jeho „Rodině“ (nenechte se mást zdejším obsahem, ten se vztahuje až k posledním několika minutám). Už podle jeho předchozích, taktéž především nezávislých nízkorozpočtových počinů, ať už krátkometrážních zvráceností či poměrně zajímavé prvotiny (Dead Beat at Dawn), bylo zřejmé, jaká témata jej zajímají. Manson je jen vyvrcholením Bebberovy dosavadní kariéry. Spojení reálných záběrů se zbytkem, který je natočený tak, že se téměř nedá poznat, zda se jedná o autentické dobové záběry, nebo materiál nový, nabízí dohromady velmi zajímavý celek. Vraždy byly i přes minimální rozpočet a triky dělané na koleně (nebo možná právě díky tomu) natolik realistické, že podruhé v životě jsem u hraného filmu pocítil opravdové znechucení (poprvé to bylo u filmu Angst). Krom zajímavé kamery je dalším pozitiven filmu také hudba. Pokud se Van Bebber tímto snímkem opravdu snažil kriticky upozornit na rozšiřující se kult kolem postavy Charlese Mansona, musím uznat, že se mu to podařilo v plné míře (o tom svědčí i mnoho komentů, obzvláště těch odpadových). Jima Van Bebbera budu i nadále sledovat a doufám, že se od něj ještě nějaké nezávislé tvorby v podobném duchu dočkáme. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Režisér, producent, herec a scenárista Jim Van Bebber snímek natáčel za vlastní peníze převážně o víkendech a svátcích už od roku 1998. (Terva)
  • Snímek se na filmovém festivalu Fant-Asia umístil na třetím místě v kategorii nejlepší zahraniční film. (Terva)

Reklama

Reklama