Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvykle poetický Coppola se nebál ani tragického konce své road movie. Na moje gusto je málo přítomen Duvall, ale ostatní hrají, jak je u Coppoly zvykem, také výborně, takže jsem ochotna se s tím smířit. Příběh je jednoduchý, jak už je u tohoto žánru zvykem. Rozhodně však není hloupý a zručný scenárista Coppola nám během jízdy vrství do cesty několik velice zajímavých postav. Tou nejdivočejší je zřejmě policista, byť je oficiálně za blázna uznán pouze Smrťák. Dlužno dodat, že ta záhadnost Duvallovi sluší. Coppola nezanedbává ani formální stránku filmu a místy se mu daří připravit divákovi velmi sympatické audiovizualní orgie. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film... ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Na 80. narodeniny „režisérskeho matadora” , (aby som nezabudol, tak všetko najlepšie, p. Coppola : živio, živio, živio, nogareta...!) som si vybral od neho snímok, ktorý nakrútil pred pol-storočím, keď mal čosi málo po Tridsiatke. Vtedy ešte neboli na svete všelijakí Krstní otcovia, či trebárs Apokalypsa, ale v komornom kinematografickom dielku - Ľudia dažďa, si pre zaujímavosť zahrali dvaja herci, ktorí sa čoskoro objavia i v spomínaných skvostoch, ktoré sú už pomaly aj na ceste... Pochválim taktiež famóznu strihovú flashbackovú skladbu, ktorá ma ešte intenzívnejšie priklincovala do sedačky ! _ Mladá tehotná žena Natalie Ravenna sa jedného pekného rána rozhodne, že opustí svojho chlapa Vinnyho, a tak sa vydáva autom naprieč Amerikou, aby si prečistila hlavu, čiže na rôznych zastávkach zavolá z telefónnej búdky, kde informuje manžela o svojich pocitoch. Počas toho stretne dvoch ľudí, jednak bývalého profesionálneho hráča amerického futbalu - dobráka od kosti, Jimmyho Kilgannona, nazývaného: „Zabiják” , ktorý so sebou „ťahá” vysokú hotovosť, a s ním prežíva určité časové obdobie a policajta na motorke, ktorý má ťažkú minulosť, Gordon pokutoval Natalie za prekročenie rýchlosti, keď rýchlosťou svetla sa do nej zamiloval, zasiahol ho Amorov šíp ! No, s týmto človekom to bude ťažkopádne, že s blížiacim sa záverom bude všetko extrémne zničujúce, záverečná tragická sekvencia bola strašne zaťažkávajúca a náročná pre moju myseľ ! ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nemohu si pomoci, ale tohle byla neskutečná nuda, která se snaží říct jednu dvě myšlenky naprosto zbytečně protahovaným způsobem. Už dlouho jsme tolik nelitoval času ztráveného u filmy. Celých 101 minut vůbec nemusíte sledovat co se děje, od začátku je nerozhodnost hlavní postavy jasná a jednoduchá. James Caan hraje pomalejšího hráče fotbalu co po úraze není schopný pokračovat ve škole a tak odchází hledat si práci. Uváže se na ženu, která utekla od manžela a snaží se pochopit sama sebe skrz své těhotenství, na které není prý připravena. Malé road movie, kdy se žena musí starat o chlapce jako by to bylo její dítě a přitom se sama snaží přijít na to co chce. mě takovýhle příběh rozhodně nestačí a proto jsou 2* ještě milosrdné. ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Citlivý film o jedné malé vzpouře proti dosavadnímu způsobu života vyznívá v Coppolově inovativní režii a křehkém hereckém půvabu Shirley Knight pro mě daleko zajímavěji a poutavěji než tematicky spřízněné Malé životní etudy. Velice dobře chápu, proč to ve své době propadlo. Amerika ještě nebyla připravena na tak masívní nástup skutečně "invenční" režie (inspirované evropskou novovlnnou estetikou civilismu a oddramatizovaní), kontrapunktickou montáž a jemnou hru s předivem intertextových odkazů. Za pár dolarů, s hrstkou známých a kamarádů natočené klíčové dílo Nového Hollywoodu. Možná ne tak precizní a profesionální jako Absolvent, ale z historického hlediska neméně důležité. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Hlavním impulsem k natočení tohoto nízkorozpočtového snímku bylo Coppolovo znechucení praktikami velkých studií, které na vlastní kůži poznal při realizaci Divotvorného hrnce (1968). Studiový systém mu neumožňoval uplatnit se jako soběstačný autor. (Matty)
  • Shirley Knightová, která hraje těhotnou ženu, byla v průběhu natáčení skutečně těhotná. (Matty)
  • Souboj s jídlem se natáčel po zavírací době restaurace Howarda Johnsona v Harrisonburgu, ve Virginii. (Matty)

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama