Reklama

Reklama

Neobvyklý kriminální příběh, který všechny konvence staví na hlavu. Tři kamarádi už mají dost nudy a obyčejného života na předměstí. Lákají je peníze a život kriminálníků. Tito nešikovní a hádaví zlodějíčci se však vůbec nedají srovnat s místním kmotrem (James Caan Mickovy modré oči), který je dovede k největší akci jejich kariéry. V jedné z hlavních rolí uvidíte skvělého Owena Wilsona (Jsem agent, Taková zvláštní rodinka), který je také spoluautorem scénáře. Film Grázlové se s debutujícím Lukem Wilsonem (Pravá blondýnka, Charlieho andílci) a Bobem Musgravem stal kultovním komediálním hitem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (88)

Cafú 

všechny recenze uživatele

Nebojte se Grázlů. Už první Wesův celovečerák v sobě obsahuje mnoho z jeho osobitého stylu. A to mi sedí. Tak trochu generační výpověď, tak trochu oslava zasněného outsiderovství. Ale i outsideři dokážou občas vítězit. Asi by bylo zvláštní tento film nazvat pouze komedií. Ostatně takhle nějak to u Andersonových filmů bývá. Někdy komediální scénu protne velmi chladný kontakt s realitou. Ovšem i takové pasáže dokáže Wes s nadhledem ukočírovat, aby nevyzněly pateticky nebo lacině. Film nepostrádá lehkost, přirozenost a zároveň absurditu. ()

Janek 

všechny recenze uživatele

Podle Scorseseho jeden z deseti nejlepších snímků devadesátých let, ale podle mě Anderson překonal svůj debut zatím všemi nadcházejícími snímky. Ovšem už zde je jasně čitelný režisérův styl - Andersonovy trademarky, specifická kamera, nadsázka... Na tomto snímku mi nejvíce podařený přišel samotný konec, kdy dochází k "naplánovanému" přepadení. Jinak v podstatě souhlasím s Eddardem. 70% ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut Wese Andersona si ještě nenese zcela typický rukopis tohoto kultovního režiséra, jde spíše jen o trochu atypický americký nezávislý film, přesto se už tady dá nalézt několik styčných ploch s později tak nezaměnitelným a lehce rozpoznatelným tvůrčím stylem, minimálně se tu rodí okruh režisérových hereckých oblíbenců (Wes Anderson tu pro film objevil bratry Wilsonovi), snaha o parafrázování zažitých konvencí, slabost pro netypickou hudební složku (obvykle staršího data - zde navíc hispánského původu), kterou má na svědomí Wesův dvorní skladatel Mark Mothersbaugh, exponování absurdně konotovaných postav, cit pro silnou nadsázku a nepopiratelný vypravěčský talent, bohužel ještě tu není patrný ten úžasně propracovaný styl a cizelovaná vizuální stránka. ()

shantim 

všechny recenze uživatele

Přestože tento snímek ještě nedosahuje kvalit Života pod vodou, je z něj jasně cítit typický andersonovský humor, jež je založen na nadsázce, nadhledu a pořádné dávce praštěnosti hlavních hrdinů. Ná scénáři Wes Anderson pracoval, tak jako i u dalších svých filmů, s Owenem Wilsonem. Mark Mothersbaugh jako hudební skladatel se velkou měrou podepsal pod celkový výsledek nejen tohoto filmu, ale i všech dalších, které Anderson režíroval. 75% hvězdiček ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Spíše předzvěst nadupanějšího Rushmore, než těch největších divů, které následovaly. Přesto už v Bottle Rocket občas nějaký úhel kamery, či dialog tvůrce prozradí. Bottle Rocket možná neví, co chce říct, ale přesto je vidět, že umí říkat. A nebo naopak Bottle Rocket už ví, jakou náladu chce nastolit, ale ještě ji neumí prodat. Ve 'Wes Anderson Collection' píše Matt Seitz, že Wese si začal všímat už po prvotině. Zajímalo by mne, jestli kdybych Bottle Rocket začínal, jestli bych se také chytil hned od začátku, protože spoustu návnad Anderson předhazuje už zde. S každou minutou stopáže lepší. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (15)

  • Väznica na konci filmu nesie názov "Wasco", čo je odkaz na dizajnéra Davida Wasca, ktorý sa podieľal na výrobe snímky. (m.a.t.o.)
  • Počas skúšobného premietania zaznamenal film do tej doby najhoršie hodnotenie v histórii štúdia Columbia Pictures. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama