Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Shit 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů od Sylvestra Stalloneho.Jako obvykle je Sly pěkně drsnej, možná ještě drsnější než obvykle, stejně jako celej film. To je asi největší klad filmu, drsná atmosféra z něj opravdu jen sálá. Hned od začátku je jasný jakým směrem se bude příběh vyvýjet a Sly nenechá nikoho napochybách a začne rozsévat zákon podle svýho, postupem času začíná zabíjet čím dál tím víc a konečná akce kde Sly zabije 40 lidí je skvělá a ještě perfektně zakončená duelem s Brianem Thompsonem. Já mam tenhle film fakt rád a nedám na něj dopustit ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Černé brýle, sirka v puse a bouchačka vykládaná slonovinou... Dnes již klasický Stalloneho film, ostrý jako břitva. Záporáci jsou odporně slizcí a šílení a Sly, jako Cobretti - doslova prvotřídní. Cobru bych svou syrovostí přirovnal třeba k Drsnému Harrymu (například námět i ponurá atmosféra jsou si dosti podobné, stejně jako zde zmíněná práva zločinců a navíc se zde objeví i dva herci, kteří hráli v prvním filmu o Harrym Callahanovi - Andy Robinson a Reni Santoni) a trošku zde cítím i Halloween. No prostě, jeden z lepších Sylvesterových filmů a drsná vzpomínka na akční a nekompromisní osmdesátá léta. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Marion „ Kobra“ Cobretti je další skvělou rolí (postavou), jenž Stallonemu sedla náramně. Sly byl a pořád je správný drsňák a do svých rolí dává ze sebe úplně všechno. To o jeho bývalce se už říct nedá, ale tady ještě alespoň vypadala docela přitažlivě. Další velké plus za záporáka Thompsona, který předvedl jeden ze svých nejlepších výkonů a to tu nemusel ani moc mluvit. Drsná jízda plná solidních akčních scén mne nezklamala ani poletech a tak prostě nemůžu dát menší hodnocení než čtyři *. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Další z mnoha akčních Béček se Stallonem v hlavní roli. Je to sice poněkud hloupý, ale je tam dost akce a nedá se tomu upřít taková skoro až terminátorovská atmosféra. Nicméně ty filmy, kde si Stallone sám napsal scénáře, jsou obvykle dost přitažený za vlasy. Myslim si, že mu měl ty scénáře někdo trochu proškrtat a zcenzurovat. Když vypnu mozek, je to na 3 hvězdy. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (29)

  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) parkuje a následně má konflikt s "drsňákem", protivníkovi je po roztržení trička na těle vidět mikrofon. (nedvva)
  • Pro bojové scény nechal Stallone vyrobit "pětačtyřicítku Colt " se slonovinovou rukojetí, na níž se nacházela královská kobra a " samopal Jati " se zaměřovacím laserovým paprskem. (Chupacabre)
  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)

Reklama

Reklama