Režie:
Steve De JarnattScénář:
Steve De JarnattKamera:
Theo van de SandeHudba:
Tangerine DreamHrají:
Anthony Edwards, Mare Winningham, John Agar, Lou Hancock, Mykelti Williamson, Kelly Jo Minter, Kurt Fuller, Denise Crosby, Robert DoQui, O-Lan Jones (více)Obsahy(1)
Harry (Anthony Edwards) se zpozdí na noční schůzku se svojí přítelkyní Julií (Mare Winningham). Zatímco bloumá kolem baru, ve kterém Julie pracuje, zazvoní telefon v blízké telefonní budce. Šokovaný Harry se dozvídá, že kdosi v raketové základně nedopatřením odpálil rakety nesoucí jaderné hlavice. Odvetné rakety by na Los Angeles měly dopadnout přibližně za hodinu. Neví, zda tomu má věřit, nakonec ale burcuje návštěvníky baru a vydává se hledat Julii, aby se spolu včas dostali na letiště. (p6qwre)
(více)Videa (1)
Recenze (58)
Votřes. Doufala jsem v podobný zážitek jako u After Hours...doufala jsem marně. Jediný, co bych vyzdvihla, je hudba Tangerine Dream. Díky ní film prvních 40 minut dokonce jakž takž funguje (jsem zvědavá, jak dopadne samostatný poslech). Zbytek hrůza (s jedním nečekaným momentem: hláška "Hey, Landa, if I told you, you had a beautiful body, would you hold it against me?, která mi připomněla skeč z MP). Za dlouhou dobu s přehledem nejhorší ženský herecký výkon, co jsem viděla. ()
Nenápadný, překvapivě solidní a neotřelý 80’s mix hororu, romantický komedie a katastrofickýho thrilleru s blížící se nukleární apokalypsou. Byť to má béčkový feel, tak v určitý momenty fakt funguje vžít se do reálný situace, pak se konečně rozpoutá chaos, beznaděj a závěr je uspokojivě heavy. Samo o sobě unikátně temný prostředí LA taky dělá své, párkrát na mě dýchla atmosféra jak od Davida Lynche. ()
Možno najlepší real time film, aký som kedy videl. Všadeprítomná neistota, kontrast vyľudnených ulíc s....no so záverom, ktorý netreba prezrádzať a nepredvídateľnosť v podstate až do posledných záberov filmu. Anthony "pohotovosťák" Edwards ešte s vlasmi bojuje ako o život a snaží sa presvedčiť okolie, že má možno pravdu. Problém je, že to nevie ani on sám a s následkami rozhodnutia všetkých spacifikovať sa tak musí vyrovnávať už počas osudovej hodinky úniku...vlastne kam? Robiť remake rozhodne nedoporučujem, CGI a dnešná pretechnizovaná atmosféra by tú pôvodnú, naivnú, ale stále desivú, zabila silou jadrového výbuchu. ()
Film, který se na samém počátku tváří jako dramaturgicky nezvládnutá osmdesátková romance, aby se následně překlopil do jednoho z nejbizarnějších (pre)apokalyptických zážitků, která vám studeno válečnická paranoia kdy mohla nabídnout. Věřím, že na papíře by to fungovalo ještě o něco líp, ale už jenom pro tu absolutní nepředvídatelnost a vyjeté pomrkávání po divákovi (kulturisti, Variety) je to zapomenutý poklad, který čeká na své znovuobjevení. A jede to real-time. ()
Má to dobrý námět a docela tempo. Navíc to občas zaskočí nečekanou brutalitou viz. policajti na benzině. Ale bohužel mě to úplně nestrhlo. Nevím proč, ale přišlo mi, že strašně snadno sehnal vrtulník a všechno, ale pak do něj prostě ne a ne nastoupit. Finální rabování v ulicích bylo až tromácky přehnané. Prostě mrazivý pocit z příchodu nukleárního holokaustu jsem měl pouze ve scéně v kavárně hned po osudovém telefonátu. Poté převládla juchů osmdesátková nálada. Navíc moc nechápu, proč se hlavní hrdina snažil tak urputně přežít, když si právě nabrnknul neuvěřitelně ohyzdnou ženštinu. Smrt by byla vysvobozením ze dnů strávených vedle toho jejího účesu. Potěší cameo Dr. Silbermana z Terminátora (sedí s transkou v hospodě) a trochu větší roli tam má i perverzní policajt ze Scary Movie. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (5)
- Nakrúcalo sa prevažne v noci a bez počítačových trikov. (classic)
- Renomovaný filmový kritik Roger Ebert nazval film „diabolsky účinným, vyvoláva skutočný pocit hrôzy". (classic)
- Modrý kabriolet, kterým Harry (Anthony Edwards) také část noci cestuje spolu s jeho majitelem (kterého hraje Mykelti Williamson), je Chevrolet Chevy II Nova 400 Convertible ročník 1962. (J.F.B.)
Reklama