Režie:
Joshua Michael SternScénář:
Joshua Michael SternKamera:
Michael GradyHudba:
Philip GlassHrají:
Aaron Eckhart, Ian McKellen, William Hurt, Michael Moriarty, Alan Cumming, Bill Bellamy, Cynthia Stevenson, Vera Farmiga, Jessica Lange, Brittany Murphy (více)Obsahy(1)
Kvůli pátrání po tajemstvích knihy, kterou napsal jeho otec, se renomovaný psychiatr vzdává své akademické kariéry. Nechá se zaměstnat v ústavu, kde otec pracoval, a kde zřejmě čerpal námět pro sepsání této slavné dětské knihy. Doufá, že tam odhalí všechna její tajemství a i roli, kterou v ní představuje on sám. Dobrodružný výlet do minulosti začíná... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (73)
Vypadá to nadějně. Aaron Eckhart je příjemně civilní a o Ianu McKellenovi nemá cenu pochybovat ... navíc je příběh prodchnut potřebnou tajemnou tragédií ... a do poloviny tedy šlape jako hodinky. Jenomže pak ... pak se naplno projeví bezradnost režiséra (a scénáristy v jedné osobě) jak nadhozené otázky (a potažmo příběh celý) vyřešit. A tak to učiní tím nejjednodušším způsobem, který je ovšem otravný a no ... zkrátka nudný. Po těch příslibech v první půlce všechno vyšumí do ztracena a na jazyku zbude příchuť promarněné příležitosti. Mám rád tyhle "lidské" filmy, mám rád skoro všechny herce, kteří v tomto snímku hrají ... ovšem ke Sternovi nemám vztah žádný .. a po tomhle čistém průměru se asi ani žádný nevyvine. PS: První půlka za 80%, pak se to začne klonit ke 40% - 20% :-( ()
Takže zkusím vyjmenovat žánry, které by se daly přičíst tomuto filmu: psychologicko dramatická životopisná retrospektivní fantazy pohádková detektivka s romantickou náladou. A výsledek přitom vůbec není blbý, ba naopak nečekaně příjemný. Nejvíce oceňuji propletení dvou příběhů a také barvy a paprskové světlo. Tento film je asi svým charakterem (mají-li filmy charakter) nejblíže k Faunovu labyrintu, ale pokud mám vybrat mezi nimi, rozhodně dávám přednost tomuto snímku - Tam, kde jsem nikdy nebyla. ()
Film jsem viděla v dabingu, což už samo o sobě smrtelně strhává zážitek (ve chvíli, kdy jsou postavy vzrušené, rozzlobené dabéři nejspíš usínají ve svých kukaních a těší se, až dokecají a půjdou domů). K herectví Iana McKellena je jeho hlasový projev nejdůležitější, takže rozhodně si sežeňte originální verzi. Když opomenu strašný sluchový zážitek, zbývá mi příběh, který je velice originální, propletený a sám o sobě by mohl tvořit další a další mytologii, ale něco mi v tom prostě chybělo. Mohlo to být klidně i o něco delší, abychom se s postavami více seznámili a oblíbili si je. Bylo to prostě jako sýrová pizza, na kterou někdo zapomněl nasypat sýr. Bylo to dobré, ale něco tomu chybělo, i když nedokážu slovy vyjádřit co. Jinak ale pěkný příběh s ústřední sympatickou trojicí (McKellen, Eckhart, Murphy), který neurazí. ()
Sikovny pribeh, ako zladit meta pribeh, pribeh v pribehu do pribehu ako takeho, t.j. vymysly a skutocnost vlastne jedno su. Problem je vsak v spracovani, aj ked je to maly film, ma mnohe neduhy sucasnej americkej kinematografie, na drobne detaily sa proste kasle, a tak necudo, ze neverim, ze hlavy hrdina je skutocne psychyater a ze skutocne ma psychicke problemy, neverim, je to prilis klisovite a gycove. skoda. ()
Dle mého názoru mimořádné dílko, které se vymyká všem fyzikálním i jiným zákonům a lze ho přirovnat jen k filmům Král rybář a Hook. A stejně jako Robin Williams mohl vzlétnout v Hookovi jen díky tomu, že zapomněl, že je dospělý, tak i zde je třeba zapomenout na všechno a CHTÍT tomu věřit. Jen tak se divákovi povede dostat do království Neverwas, kde je bláznem a králem jeden a tentýž člověk. Fantazie však není jedinou dějovou linkou, smíření se se smrtí otce i se sebou samým jest rozměrem dalším. Film měl možná i vyšší ambice na úrovni Přeletu nad kukaččím hnízdem, ale nakonec zůstalo přece jen u té pohádky a to je dobře. 90% ()
Galerie (6)
Photo © Senator Film
Reklama