Režie:
Chris ColumbusScénář:
Stephen ChboskyKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Anthony Rapp, Adam Pascal, Rosario Dawson, Jesse L. Martin, Wilson Jermaine Heredia, Idina Menzel, Tracie Thoms, Taye Diggs, David Fine, Mackenzie Firgens (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Žít naplno, jenom tady a teď. Filmové zpracování slavného muzikálu ověnčeného Pulitzerovou cenou... Muzikál Rent měl premiéru v roce 1996 na Broadwayi a zaznamenal fenomenální divácký úspěch. Jedná se o netradiční rockový muzikál Jonathana Larsona, který volně vypráví příběh klasické Pucciniho opery Bohéma. Na broadwayských jevištích vydržel dlouhých dvanáct let a jako jeden z prvních představil na scéně homosexuální a bisexuální postavy. Mírně upravený děj představil v roce 2005 stejnojmenný film v režii Chrise Columbuse. Ten zachycuje život skupiny mladých kontroverzních umělců během jednoho roku v bohémské newyorské čtvrti East Village. Mladí vyděděnci se snaží přežívat ve zrádném světě peněz, drog a AIDS. V hlavních rolích se představila většina členů původního broadwayského obsazení, výjimku představují pouze Rosario Dawsonová a Tracie Thomsová. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Five-hundred-twenty-five... Kontroverzní muzikál, překvapivě řízený ze stoličky sentimentálně komediálního specialisty Chrise „Harry Potter je Sám doma“ Columbuse, si i přes svoji melodickou jednoduchost získá široké pole nekomerčních diváků, protože právě tady absolutně schází hýřivé exhibice kostýmní stylovosti á la Moulin Rouge a celé to vypadá jako 30 let stará nahrávka ze zaprášeného pultu. Kdekdo z hrdinů z nižších vrstev tu má AIDS (skvělá scéna umírajících v kruhu), nemá na nájem, je homosexuál nebo si pravidelně píchá, především jde ale o lásku a prachobyčejné mezilidské vztahy. Jsme totiž v New Yorku, nikdo z nich nemá peníze a každý to řeší po svém (v tomhle kontextu potěší ohnivá davová scéna z úvodu nebo sexy taneční vystoupení Rosario Dawson – prakticky jediná známá tvář z hereckého ansámblu). Není tu ani ryze hlavní postava, všichni se vzájemně doplňují a proplétají. A i když jsou jejich osudy příběhově prosté, mají co říct. Nemůžu si ale pomoct, že si toho ambiciózní Columbus vzal na svá bedra příliš a viditelně mu to mnohdy dře jako zrezivělý řetěz a emocionálně nezasahuje vždycky tak, jak by si zřejmě přál. Bohémy jsem rád ochutnal, ale příště si dám zase něco jiného!! Budu tentokrát přísnější, takže ***. ()
Chtěla jsem se tu rozepsat o tom, jak mě Bohémové uchvátili, co všechno se mě na nich hluboce dotklo a proč jsem se do nich zamilovala na první pohled a poslech. Taky jsem měla v plánu začít rozebírat, v čem jsou si podobní s Vlasy nebo bohémskou myšlenkou Moulin Rouge, chtěla jsem říct, proč jsem si zamilovala Idinu Menzel a její Maureen. (Jestli si myslíte, že jediná žena, kvůli níž se ve filmu tančí tango plné vášně, žárlivosti a lásky je Roxanne z jistého pařížského kabaretu, seznamte se s Tangem: Maureen a Idinou Menzel. Poznáte, že tomu tak zdaleka není). Taky je zajímavé, jak jsem se k Bohémům vůbec dostala (bylo to, věřte nevěřte, díky Glee). A chtěla jsem se svěřit, jak strašně ráda bych Bohémy viděla naživo a stala se pravověrným, Broadwayským Rent-headem. Ale tohle všechno není podstatné. Podstatné je, že tenhle muzikál tu je, a stojí za to mu dát alespoň šanci. Nikdy mě totiž nenapadlo, že uvidím Anděly v Americe zpívat. A přesto v tomhle snímku to možné je. ()
Máme tam i Havla a jinak je to naprosto perfektní muzikál s méně známými herci, což mu jen prospívá, a s parádními songy a dějem. Líbilo se mi to od začátku do konce, jen to mohlo být krapet kratší. Přes dvě hodinky, přece jen na mě už bylo moc. Jak tu mnozí píši, i mě si už hned na začátku získala úvodní píseň Seasons of love a potom se mi ještě moc, opravdu hrozně moc líbila La vie bohéme. Jinak samozřejmě, aby tento muzikál měl nějakou hloubku, tak bohužel tam museli i někteří umřít, někteří skoro, jiní utéct atd... to abych zase mohla smáčet kapesník totiž. Takže krásné 4,5* a určitě si to dám někdy znovu. ()
Chvíli jsem sbíral odvahu, abych se podíval na americký muzikál, protože ať chci nebo ne, tak všechno stejně budu srovnávat s Hair. Ale už první písnička mě převědčila, že to určitě bude stát za to. No a výsledek? Naprosto mě potěšil a pozitivně naladil. Hudba fantastická a většina aktérů sympatických. Prostě jedna báseň ... teda píseň a plusové body za spojení Václava Havla a Sex Pistols. Takže kolik minut má rok? ()
Dávám plné hodnocení, protože jsem byla natolik nadšená přenosem tohoto muzikálu, nebo spíš opery, z Broadwaye a natolik ve mě ještě rezonuje, že mě nadchlo i toto zfilmování. Snad mi tady chyběly potlesky po jednotlivých písních, které vyjadřovaly moje pocity. Někteří herci se mi líbili lépe v divadelní verzi, třeba Mimi tam byla více andělsky hříšná než Rosario Dawson a taky pěvecké výkony naživo měly větší sílu. Jinak si ale myslím, že se toto zpracování povedlo. Divadelnost je tady přiznaná a exteriérů moc není. Ale třeba čísla v metru nebo v kostele jsou zrežírované dobře. A Roger na skále v západu slunce mi silně připoměl Johna Bon Joviho. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (20)
- Natáčení scén novoročních oslav se změnilo ve skutečnou párty filmového štábu, oslava ve filmu je tedy skutečná. (Matty)
- Anglické zájmeno „to“ je během písně „La Vie Boheme A & B" použito 55-krát. (Matty)
- Postavy Ali, Gorgona, Pam a Sue z Podpory pro život jsou pojmenovány podle přátel tvůrce Jonathana Larsona, kteří zemřeli na AIDS. (Matty)
Reklama