Režie:
Joe RothScénář:
Richard PriceKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James Newton HowardHrají:
Samuel L. Jackson, Julianne Moore, Edie Falco, Ron Eldard, Aunjanue Ellis-Taylor, William Forsythe, Anthony Mackie, Dorian Missick (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Do nemocnice se vpotácí Brenda Martinová s pořezanýma rukama. Žena je v těžkém šoku, po několika minutách se detektiv Lorenzo Council od ní dozví, že byla přepadena neznámým mužem, který jí ukradl auto. Na zadním sedadle spal její čtyřletý syn Cody. Policie rozjede pátrací akci, do terénu se vydávají desítky dobrovolníků. Ve čtvrti obývané především černošským obyvatelstvem roste napětí. Lorenzo zaveze Brendu domů, má však pocit, že mu neřekla všechno. Snaží se přimět ji, aby promluvila, ona ale stále jen opakuje, že Cody je smyslem jejího života a nikdy by neudělala nic, co by mu uškodilo. Druhý den je zatčen muž odpovídající popisu, na policejní stanici je brutálně zmlácen. Znechucený Lorenzo zjistí, že případ má být předán federálům, a snaží se parťáka přesvědčit, aby FBI zastavil a získal pro něj aspoň jeden den. Svolá dobrovolníky a nasměruje je do Freedomlandu, odlehlého místa s několika opuštěnými ruinami. Také tam odveze Brendu, přesvědčen, že z ní dostane pravdu díky psychologickému dopadu ponurého místa. Krátce po jejich rozhovoru čeká Lorenza šokující odhalení děsivého tajemství. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Co k tomu napsat. Jednoznacne spatny film, ktery nezaujal ani hudbou ani hereckymi vykony ani reziji a tak bych mohla pokracovat. Jackson odvedl svuj standard, Mooreova byla jak hystericka mura, kterou jsem vetsinu filmu nemohla vystat. Zaver pro me take nebyl nijak prekvapujici, takze je to cista 1*. ()
Joe Roth nemá príliš veľa skúseností ani so sociálnou drámou, ani s thrillerovým budovaním napätia a predsa sa odvážne vrhol do párenia. Ale odvaha pri párení nestačí, však áno. Na drámu so sociálnym a rasovým podtextom je to príliš povrchné a patetické, na thriller nudné, predvídateľné a vôbec... Nefunguje tu skoro vôbec nič, s výnimkou hlavného hereckého dua, ktoré drží tento Titanic aspoň milimiter nad čiarou ponoru. ()
Samuel dokázal vytáhnout z průseru už mnoho filmů. Tady se mu to podařilo společně s Julianne Moore, která je doslova šílená. Oni jsou však jedinými klady. To úžasné překvapení je lehce prokouknutelné a příliš náročných překážek k němu nevede. Docela jsem se nudil. Konflikty s černou komunitou byly sice dojemné, ale mně to přišlo jen jako prodloužení jednoduchého příběhu, na který by bohatě stačilo 70 minut. ()
Řekl bych, že hlavním problémem filmu je, že nemá jasně definované téma. V popředí se s pravidelností střídá Julianne Moore jako hlavní postižená i podezřelá a revoltující masa lidí z chudinské čtvrti, popř. problematika rasismu. Dějová línie týkající se únosu má opravdu překvapivé vyústění, ba velice realistické a uvěřitelné, leč o žádném velkém finále nemůže být řeč. Ti kdož film přece jen soustředěněji viděli, si jistě všimli několika velice působivých a překvapujících záběrů, většinou s výborným hudebním podkresem. Celý film jsem čekal, jestli to mělo nějaký význam, nakonec se ukázalo, že se jednalo o samoúčelnou kameramanskou onanii, která neměla s filmem v podstatě žádný vztah. Zkrátka, Joe Rotha neznám, ale film jako by natočil právě školu ukončivší talent, který s tvrdým a dobrým vedením možná jednou dobrou filmařinu udělá:-). Zatím nic. ()
Nudný, nezáživný, absolutně bez nápadu. Sliboval jsem si od účasti Samuela L. Jacksona napínavý, nervy drásající krimi/thriller, dostal jsem však nekonečnou nudu, ne moc kvalitní filmařinu a průměrné herecké výkony. Děj je zbytečně složitý a překombinovaný, není snadné se v něm zorientovat. Je pro mě velkou záhadou, proč se v tomto "díle" objevil již zmíněný Samuel L. Jackson nebo třeba i Julianne Moore, oba dva totiž mají na víc. 1/10. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (2)
- Julianne Moore (Brenda) si podobnou roli matky, která ztratila svého syna, zahrála už ve filmu Zloději paměti (2004). (veronikajel)
- Film je natočen podle stejnojmenného románu Richarda Price, který napsal i scénář. (monolog)
Reklama