Režie:
Michael CurtizKamera:
Ernest HallerHudba:
Max SteinerHrají:
Joan Crawford, Jack Carson, Zachary Scott, Eve Arden, Ann Blyth, Bruce Bennett, Lee Patrick, Moroni Olsen, Veda Ann Borg, Jo Ann Marlowe, George Tobias (více)Obsahy(1)
Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (79)
NOIR FILM KOKOŘÍN 2013. Z celého cyklu „Ženský noir“ na prvním ročníku noirového festivalu na Kokoříně jediný opravdu ženský noir. A to nejen díky titulní ženské postavě, ale i díky jejím dvěma dcerám nebo třeba černošské služce. Zápletka podle Jamese M. Caina tentokrát z úplně jiného soudku než Pošťák nebo Pojistka. Pro vážné zájemce o film-noir nutnost, dle mého názoru však existují i filmy lepší a vybroušeněší. ()
Krásna noirovská dráma, ktorá vo svojej hĺbke ukrýva hlboký pocit znepokojenia a thrillerovej zápletky, ktorej opätovná podstata má korene v hlbokom sociálnom a morálnom aspekte vtedy nového postoja k spoločnosti, dnes už bežného, zabehnutého životného štýlu. Obe ženské predstaviteľky podávajú skvelý výkon a záver si zaslúži absolutórium. 85%. ()
Netradičný žánrový vzorec podobný Laure (i keď bez voice-overu s odlišný časopriestorom) a ďalším variáciam femme fatale svojej doby. Curtizovi hĺbkovitosť charakterov nikdy nechýbala, skôr ma zarážal taký jeho nezáväzný profile-look postáv s výraznými melodramatickými seansami. Nehodili sa tam skrátka. ()
Skvělý noir kousek s nádhernou Joan Crawford. Po shlédnutí filmu Franka Perryho Mommie Dearest (který je výpovědí adoptované dcery J. Crawford), jsem byla na hlavní představitelku moc zvědavá. V Mildred Pierce je totiž situace právě opačná, týranou je matka, nikoli dcera. Film plyne pomalu, ale bez zaváhání, všechno do sebe zapadá a situace se zákonitě vyhrocuje. Ačkoli je mu skoro 70 let, neztrácí na své přitažlivosti. ()
Noir filmy mám rád, ale tenhle mě spíše zklamal. Postava starostlivé matky, která své dceři dává všechno, co vyžaduje a potom se diví, že je rozmazlená, mi nepřišla nijak moc zajímavá. Neposedná dceruška byla ale povedená a dobře zahraná, stejně jako mi byla sympatická postava obchodníka Wally Faye (Jack Carson). Možná bych čekal, že mě příběh jakožto noir vice vtáhne, ale tíživá atmosféra se nekonala. Od Curtize mám radši Casablancu. 3,5* ()
Galerie (48)
Zajímavosti (17)
- Stejně jako ve filmové roli, tak i paradoxně v osobním životě měla Joan Crawford špatné vztahy se svými potomky. Christinu Crawford její adoptivní matka poznamenala natolik, že o svém dětství sepsala knihu, podle níž byl natočen film Drahá maminko (1981). (Ganka)
- Roli Mildred odmítla Bette Davis či Rosalind Russell. (Kulmon)
- Rozhlasová verze příběhu se vysílala od června 1949 do července 1954 a postavu Monteho namluvil sám Zachary Scott. (SeanBean)
Reklama