Režie:
Alexandre ArcadyKamera:
Richard CiupkaHudba:
Serge FranklinHrají:
Jean-Paul Belmondo, Kim Cattrall, Guy Marchand, Jean-Pierre Marielle, Jacques Villeret, Jean-Claude de Goros, Tex Konig, Georges Carrère, Yvan Ponton (více)Obsahy(2)
Červený nos, kostým klauna a hlava plná překvapivých nápadů a gagů. Jediný, kdo se nesměje, jsou policisté. Jean-Paul Belmondo totiž geniálním způsobem vykrádá jednu z největších montrealských bank. Jako klaun se v doprovodu dětí dostane dovnitř, ale sotva je pošle pryč, vytáhne na překvapeného strážného zbraň. Nechá zavřít jediný východ a spustí poplašné zařízení. Drží v šachu strážného, zaměstnance i zákazníky. Teď už jen dostat se ven a vyvést prachy ze země. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (357)
Bezva film. O jedné neobyčejné loupeži velké kanadské banky, s klaunem v akci. Na to, že šlo od počátku zejména o komedii plnou bláznivých nápadů, způsob natočení celé dlouhé akce, zejména vyjednávání s policií, působil na mne docela realisticky skoro až s dokumentárními prvky (za doprovodu obrovské mediální sešlosti). Divák sice věděl od počátku o něco víc, než všichni ti policajti a novináři, ale naštěstí ještě na něj odhalení pár detailů mělo čekat. Ještě daleko víc, než loupež v klaunovském přestrojení mne rozesmál Belmondo v převleku za dědka rafinovaně odcházejícího z banky. I po přesunu filmu do svébytné akční komedie na cestách mne dokázal bavit, ač vývoj děje ke konci zdaleka nebyl tak originální a překvapivý, jako počáteční dění. Sám si vystačím zatím s jednou projekcí a výsledním hodnocení v podobě čtyř hvězdiček, ale pokud skalní fandové Belmonda filmu dávají plný počet, určitě jim rozumím, stejně jako divákům, kteří měli možnost zažít premiéru v 80. letech a film si tak plně pojí s nostalgií. 80% (viděno v rámci "Challenge Tour 2020" – 30 dnů se světovou kinematografií) ()
Slavná komedie s J.P. Belmondem o lupiči klaunovi, který mistrným způsobem vybere banku a odejde z banky hlavním vchodem před zraky celého francouzského policejního sboru. Plán proběhne výborně, problémy však přicházejí z úplně jiného konce... Jedná se o jednu z nejlepších Belmondových komedií, kterou lze rozhodně doporučit. ()
Bebel shledal, že přepadení banky je dost nudná rutina a rozhodl se v převleku klauna ukázat policajtům i rukojmím, co je ta pravá taškařice. A je to pravá taškařice i pro diváka. Ty hnidopišské řeči o slabší druhé půlce jsou mimo mísu. Vám by snad nešlo pod vousy ujíždět před biřici s větrem o závod v taxíku Jacquese Villereta, po boku s (tehdy ještě) mladinkou Kim, ustrašeným debilem a s Laskym v patách? ()
Neni pravda, ze by druha cast tu prvni vylozene kazila... spis dejova linka upada do urciteho pribehoveho prumeru a nijak se moc nelisi od ostatnich filmu s podobnou tematikou... na druhou stranu verim, ze kdyby se vyplnila prani z nekterych komentaru a cely film se odehraval v bance, nakonec vas to omrzi taky, ono se to neda natahovat vecnost... Kazdopadne Belmondo podal obvykly dobry vykon, holt tentokrat film nebyl postaven uplne primo na absurdnich scenkach a jeho bravurnich resenich, spis bylo asi zamerem aby to cely tak nejak slapalo a i pres nektere slamastiky ke konci vse tahlo utok az k vitezne brance v siti soupere, tedy divakovy prizne... Prestoze byl brejk na posledni chvili v pokutovem uzemi kopnut kamsi do autu, i tak se jedna o rozhodne nadprumerny film. Jen nechava cloveka nerozhodneho - kdybych si chtel pustit nejakou cistou komedii s timto skvelym hercem, sahnu treba po Zvireti, nebo naopak po Profesionálovi (mimochodem muj top 1 film s timto akterem). ()
No tak k tomuhle filmu nemám moc co bych na to řekl. Asi jen tohle: Supr, supr, dobrý. Dobrý sem volil z toho důvodu, protože ta druhá polovina už není tak dobrá. Ta první je fakt supr a supr... ale ta druhá polovina. jednak nuda, a příjde mi to zdlouhavý. Ale každopdáně film jako celek nemůžu ohodnotit míň než plným počtem :-) ()
Galerie (38)
Zajímavosti (16)
- Na začátku a na konci filmu hraje píseň „Hold-Up“, kterou nazpívala Rena Scott. (SONY_)
- Právě tento film ukončil na podzim roku 1987 v československých kinech více než pětiletý belmondovský „půst“, který nastal po uvedení Policajta nebo rošťáka (což bylo na konci jara 1982). V tomto mezidobí se návštěvníci našich kin dočkali Bébela jenom v reprízách Zvířete (1977) a Rošťáka, či obnovené premiéře Muže z Hongkongu (1965). Pětice Belmondových filmů, natočených mezi Rošťákem a Fintou (tedy Kašpárek – 1980, Profesionál – 1981, Eso es – 1982, Dobrodruh – 1983 a Mrchožrouti – 1984) se do tuzemských kin nikdy nedostala. Následující Veselé Velikonoce byly uvedeny teprve na jaře 1988. (charles3)
- Závěrečná scéna v Římě je natočená na náměstí Piazza Navona, kde se mj. natáčel podobně hořkosladký konec filmu Svatý rok (1976). (MrHousenka)
Reklama