Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Cyklus Manželské etudy vysílala Československá televize v roce 1987 a jednotlivé díly mapovaly život šesti mladých manželských dvojic od jejich svatby po dobu šesti let (1980 - 1986). Česká televize se spolu s režisérkou Helenou Třeštíkovou rozhodla na tento projekt navázat, vyhledat sledované páry a zaznamenat jejich současný život (1999 - 2005). Získaný materiál se stal nejen výpovědí o lidské psychice, ale také o současnosti a změnách, které s sebou přinesla doba po pádu totality. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

phoebe.h2 

všechny recenze uživatele

tak ze začátku mě ta až tak nezaujalo,ale po čase jsem si všimla že je velmi zajímavé sledovat jeden a ten samý pár po svatbě a pak po 20 letech..ale určitě nikdy nezapomenu na 5.díl ve kterém na konec zemře dcera nevzpomenu si na jméno její matky...velmi silný příběh..5 hvězdiček zaslouženě a to jsem nejdřív chtěla koukat na něco jinýho a říkala jsem si že to bude asi dobrá blbost ()

bassator

všechny recenze uživatele

41st KVIFF 2006 - DOCUMENTARY FILMS - OUT OF COMPETITION - Dokumentární filmy - Mimo soutěž - 1/6 - Ivana a Václav opravit podle tohoto vzoru 43rd KVIFF 2008 - DOCUMENTARY FILMS - OUT OF COMPETITION - Dokumentární filmy - Mimo soutěž - 1/3 - Rok 68 - Naděje / 1968 - Hope, AUDIENCE AWARD - Divácká cena deníku Právo (Divácká cena: 1234) - ???/??? + 43rd KVIFF 2008 - DOCUMENTARY FILMS - OUT OF COMPETITION - Dokumentární filmy - Mimo soutěž - 2/3 - Rok 68 - Zrada / 1968 - Betrayal, AUDIENCE AWARD - Divácká cena deníku Právo (Divácká cena: 1234) - ???/??? ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Zdá se to velice jednoduché – natáčet po několik let několik manželských párů, ale jak v jednom rozhovoru řekla paní režisérka, jde o „sázku na nejistotu“. Šest z těch sázek vyšlo a všech šest jsem sledoval s obrovským zaujetím nejen pro peripetie, kterými si ti lidé museli projít, ale také pro způsob, jakým je Třeštíková s lehkým nádechem ironie sestříhala do výsledné podoby. Obdivuji její odvahu natáčet i v momentech, kdy by většina filmařů shovívavě vypnula kameru. Pravda je holt krutá a filmař musí být stejný, chce-li ji zachytit. Čím mne ale Etudy fascinovaly nejvíc, je naprostá nevyzpytatelnost osudu. Všichni se s ní asi setkáváme denně, jenže takhle, na ploše dvaceti let, vyhlíží mnohem děsivěji. Na konci sebedokonaleji naplánovaného života bude stát bilanční otázka: „Čeho jsem vlastně dosáhnul?“. I díky Etudám se začínám snažit dělat něco pro to, aby můj strach z této otázky nebyl odůvodněný. 90% ()

RadimFišer 

všechny recenze uživatele

Tento seriál hodnotím jako obdivuhodnou vzácnost českého kulturního života. Když si představím ten čas, co to stálo udělat a ta práce k tomu!! Geniální nápad, který nám ukazuje všeobecnější český život. Snad nejtragičtější se stalo úmrtí holky pod vlakem. S tou paní jsem cítil. Tímto pro mě nabyl neskutečně skutečných rozměrů a bolestí. Nedokáže to jenom popsat, vy tím žijete a řekl bych, že většina žen, co se dívá, tak to prožívá emocionálně naplno. Je to neuvěřitelné, ale já nemohu než hodnotit z plna. Tento seriál je na špatném místě. Patří do první dvacítky a já ho v tom hodlám podpořit. Skvostné dílo, to je shrnutí. ()

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Bylo hůř.“ Neviem, čo ďalej, či Třeštíková bude pokračovať v nakrúcaní Manželských etud, alebo skôr v nakrúcaní pokračovateľov rodu (detí, vnukov), ale tento koment píšem vo februári 2018 a zatiaľ existujú „len“ tri etudy. Prvé z 80. rokov, potom sa Třeštíková k párom vrátila po 20. rokoch a nakoniec po úctyhodných 35. rokoch. Prvé, osemdesiatkové diely boli len také... zoznamovacie. Už vtedy sa síce dalo čo-to tušiť, ale ešte to bolo len také opatrné, hanblivé. A návraty po 35. rokoch už hrdinov ukazovali pomaly už krátko pred dôchodkom, život mali ako keby už za sebou a moc ich nebavil a táto skepsa tak trocha preskočila aj na diváka. Najhutnejšie sú preto „prostredné“ diely po 20. rokoch. Najvýraznejšie na seba strhávajú pozornosť kontroverzný fotograf Vladimír so Zuzanou (pseudorenomovaný fotograf, ktorý kedysi v USA nafotil pár vecí pre Playboy, ale teraz býva u dcér) a megatemná Marcela s Jiřím (resp. samotná Marcela, Jiřího obvinila zo sexuálneho zneužívania dcéry a návrat pred kamery odmietol, tento príbeh je natoľko silný a nosný, že si časom vypýtal spin-off, ktorý išiel normálne do kín). V mnohom už z princípu unikátny dokument. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org. ()

Galerie (39)

Reklama

Reklama