Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (739)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Před lety jsem už na film jednou koukal, ale veškeré informace z něj jsem již dávno zapomněl. Rozhodl jsem se proto pro opětovné shlédnutí během svého dokonalého hororového týdne. Přestože si dílo pamatuji o mnoho strašidelnější, zklamán jsem rozhodně nebyl, neboť je zde mnoho děsivých a nějakým způsobem nepříjemných scén z nichž bych vypíchnul především scénu ve vaně. Nutno dodat, že Sutherland film dosti táhne a vybavuji si, že dvojka bez něj už nebyla vůbec taková. Každopádně příběh šlape jako hodinky a díky všestranosti snímku si zde každý hororvý fanoušek najde to své. 80% ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Kejvá se obraz divej, A říká teď se dívej, Já jsem ti lízal paty, Chodil jsem kam jsi šel ty. Už by se to změnit mělo, Ty buď obraz a já tělo, Kde já jsem ležel prve, budeš obraz z masa a kostí," dala by se trochu parafrázovat píseň Kejvá od Dunaje. Aja zase jednou oživil představu, že nejenom náš svět má vliv na svět za zrcadlem, ale i svět za zrcadlem má vliv na ten náš. Fyzikálně je to samozřejmě nesmysl, protože žádný svět za zrcadlem není a Alenka vlastní příliš bujnou fantazii. A pak, ten zrcadelní se stejně zpožďuje o dvojnásobek doby, kterou světlo potřebuje urazit od zrcadla k pozorovateli. Dobrá, s tou fyzikou jen žertuji. +++++ Stejně mi ovšem vrtá hlavou, proč právě nebohé odrazy staly se zdrojem všelijakých pověr, jež člověka naplňují strachem. Bát se tmy mi přijde poměrně normální, skutečně v ní v minulosti číhala, ba i dnes leckdy číhají mnohá nebezpečí. Zrcadla jsou v tom ovšem chuděry nevinně, a to jen proto, že tak věrně odrážejí náš svět. Možná to lidi pěkně štvalo. Ale dosti off-topic řečí. +++++ Dozajista znáte ty temné budovy, v nichž se co chvíli ozvou nějaké hlasy, zavržou dveře, zhasne světlo, teče voda atd. Taky tu jednu máme a vzhledem ke jménu filmu naplněnou zrcadly. Když už jednou zlo udeří, protagonisté mívají ve zvyku vyzkoušet různé věci. Nejdříve třebas prchnout. Když to nejde, zlo zničit násilím. Když ani to nejde, pátrat po chytřejším způsobu. Tak, kdo si myslí, že náš Ben něco z toho nezkusil? Za pět! +++++ Dobře tedy, pátrání. Úspěšné pátrání žádá, aby zlo podléhalo nějakým zákonům logiky. Nemusí to zrovna být fyzikální zákony našeho světa, ale nějaký jiný řád určitě ano. Poměrně brzy se ukazuje, že v Zrcadlech takový řád panuje. Zlo má svou motivaci, může zasahovat jen do té části našeho světa, kterou odráží a snad i pár dalších drobností. Tady to sedí. Ovšem ono vyšetřování bohužel vypadá tak, že klíčové informace jsou Benovi podstrčeny vyšší mocí, kamarádíčky a jednou i ženuškou. Vůbec o nich nemusí přemýšlet. +++++ Pokud jde o pravidla působení zla, moc se mi nelíbí, že někdy odraz má přímý fyzický vliv na náš svět a jindy pouze působí bolest a jiné smyslové vjemy, nicméně tělo nechává netknuté, ale co, zlo je mocné. Také schopnost zrcadel se opravovat není univerzální. Funguje snad jen u zrcadel, která viděla smrt? Mohlo by takhle rozšiřovat své pole působnosti. Proč se většinou nebrání, když je mu omezována možnost do našeho světa zasáhnout? +++++ SPOILER. Vyloženě hapruje úplný závěr filmu konfrontovaný s předchozím děním, který ukazuje svět za zrcadlem jako zcela obyčejný zrcadlový obraz toho našeho. Nejenomže to není žádná noční můra a hlavní hrdina by se mu bez potíží přizpůsobil, zpochybňuje veškeré předchozí dění. Proč by si tajemné zlo nemohlo řádit v druhém světě stejně jako v našem, když se pořádně nijak neliší? Tam může dokonce zabíjet v obou. Proč ono má větší moc tady i tam a Ben má tam jedinou moc nad naším světem, umatlat ho? +++++ Nakonec vlastně se zrcadly nijak nesouvisí. KONEC SPOILERU. Je mi to trochu trapné, zabývat se tím, ale opakuji: "Pokud se film snaží budovat logický svět, pak skutečně logický být má." Takhle to dopadá, když svět vyvěrá z touhy budit hrůzu a ne hrůza z děsivě dobře vystavěného univerza. Ta logika, co zbývá navíc narušuje smysl lekaček. "Hele, zrcadlo, to by mohla přijít lekačka." Hele, přišla. Sem se nelek. +++++ Ben nemá jen práci v baráku se zrcadlem, v kterém ještě nikdo po x letech nezavřel přívod vody, ačkoliv ji zřejmě nikdo neplatí. Má i rodinu. Sice to v ní teď trochu neklape, ale mají se všichni nejspíš rádi. A proč ji má? Každý správný sólo hrdina má rodinu proto, aby se mohla ocitat v nebezpečí a on ji zachraňoval, čímž rodině dokáže, jak moc ho vlastně potřebuje. Taky je posedlá zrcadly, poněvadž Američan si potřebuje prohlédnout svou krásu v každičký okamžik. Tolik zrcadel jsem neviděl celý život, co on má doma. +++++ Ech, co už, pěkný barák tam byl, i pěkně vyhořelé interiéry a kamera v temnách též. Nejdřív se to tajemně a plíživě vleče a pak to uhání jak o život rytmem závodu s časem. Něco přeci funguje. () (méně) (více)

Reklama

Dever 

všechny recenze uživatele

Alexander Aja zrežíroval unikátny a pre mňa aj najlepší horor vôbec. Mirrors má strašne zaujímavý, jednoduchý a dramatický dej v ktorom Kiefer Sutherland podal Vinikajúci herecký výkon a k tomu bol do filmu dodaný fakt dosť dobrý soundtrack, čo Mirrors robí ohromným hororovým zážitkom.................. Soundtrack Javier Navarrete: 1. Asturias/Main Titles ,2. Subway ,3. Ben Carson ,4. First Night ,5. Handprints ,6. Fire ,7. Esseker ,8. The Dressing Room ,9. The Mayflower ,10. Angela's Death ,11. What Do You Want From Me? ,12. Asturias/Investigation ,13. The Mirrors Room ,14. Little Anna ,15. Asturias/The House Is Safe ,16. The Quest ,17. Farmhouse Basement ,18. Extending Mirrors ,19. Michael's Reflection ,20. Keep Your Eyes Closed ,21. Open Your Eyes ,22. Possession ,23. Escape ,24. Srorrim ,25. Asturias/In The Mirror, ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Já jsem byl tedy osobně nadšen. Aja prostě umí a to ve všech oborech ... Jediné, co neumí, tak dodržet tempo filmu, to mu prostě nejde. Ale jinak je "Mirrors" naprosto perfektní horror, který mne, zarytého příznivce do násilných explotation kruťáren držel kupodivu od začátku do konce v pozornosti. Je perfektně kamerově a výtvarně provedený, jeho záhadnost asi do poloviny spolu s lekačkami funguje, načež v ději nastoupí jisté rozuzlení záhady, která je však doplňena "několikerým" koncem, kdy jsem si už chtěl vydechnout a Aja na mne vysypal ještě tři třešničky na dortu navíc ... nebo spíš pecky. Film šlape od začátku do konce, občasné gore jsou prostě fantastické. Bohužel si myslím, že USA už Aju vyloženě pohltily a i když mu ty asi 3 extragore scény dovolily, bylo to jen pro to, aby postrašil a i přesto zůstal film přístupnější širší veřejnosti (a více se na něm vydělalo ...). Ale jinak perfektní... Sutherland sice nebyla zrovna nejlepší volba, ale ždíme ze sebe maximum a to prostředí baráku, to je úplně super ... připomínalo mi excelentní a mnohem méně známý horror Session 9 (2001). ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Už korejská předloha využila horrorový potenciál paralelního světa za zlověstnými zrcadly jen zčásti... Ajův remake již nelze označit za decentní a zdlouhavý, jenže nohy mu podráží kanonáda nelogičností a nepravděpodobností (o dialozích ani nemluvě), že výsledný dojem je ještě horší než z nikterak světoborného korejského originálu. I ta původně úderně zpracovaná pointa s hudebním motivem, jenž tak perfektně odrážel bezvýchodnost situace, tu přicházejí zkrátka... Mysteriózní horrory miluji a nějaká ta lacinější lekačka mi žíly netrhá, ale Mirrors mě odfláknutým scénářem pěkně štvaly. Když se atmosféra a napětí pakují do místa, kam slunce nesvítí, pak je duchařskému horroru houby platná i ta zdůrazňovaná páně režisérova řemeslná zručnost. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Autorem hudby je španělský skladatel Javier Navarrete, nominovaný mimo jiné na Oscara za soundtrack k filmu Faunův labyrint. (Jurij)
  • Alexandru Ajovi se moc nezamlouval scénář, a tak nejprve film odmítl. Poté se ale dozvěděl, že vychází z korejské předlohy a nabídku přijal. (Rodriguez)
  • Vyhořelá budova obchoďáku se nenachází ve skutečnosti v New Yorku, ale v rumunské Bukurešti. (Rodriguez)

Reklama

Reklama