Reklama

Reklama

Kdo zabil elektromobil?

  • USA Who Killed the Electric Car?
všechny plakáty
Trailer

VOD (1)

V roce 1996 se v Kalifornii objevily plně funkční elektromobily, které splňovaly potřeby téměř všech řidičů. O dvanáct let později nezbyly na tato futuristická auta nic než vzpomínky. Kdo je zodpovědný za jejich zmizení, byl v tom opravdu zásah mocných, nebo je na vině jenom nízká poptávka a nepochopení uživatelů?

Dokument přináší pohled na jednu z epizod elektromobilů, které jako alternativa nezaostávají vlastnostmi za benzínovými auty, naopak je v mnoha ohledech předhánějí. Proč tedy světové automobilky nenabízejí tuto levnější variantu, se kterou můžeme jezdit již od několika desetihaléřů za kilometr? Následující dokument předkládá spoustu argumentů, proč jsou elektromobily trnem v oku snad úplně všem zúčastněným stranám kromě uživatelů. Jenže o uživatele jde už na posledním místě. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Zeck 

všechny recenze uživatele

S ropnými a automobilovými koncerny na věčné časy a nikdy jinak! Je skutečně škoda, že někdo zabil elektromobil. Ještě větší škoda je ale v tom, že "někdo" zabil a pravidelně zabíjí ještě mnohem šetrnější energie, které se zkrátka nehodí do této doby, proto jsou patenty na ně skupovány a účelově likvidovány. Jakmile ale bude poslední kapka ropy rozprodána, nyní bankrotující sráči z GM budou první, kteří vytáhnou "revoluční" technologii na spalování sraček ze septiku, za což dostanou Nobelovu cenu za ekologii. Dokument vypovídající hlavně o současném stavu světa, kdy tempo udávají nadnárodní korporace jimž jdou politici ochotně na ruku. Běžní lidé, jejich názory a práva? To jsou jen nepotřebné hovna, kterým zavřeme huby novou cool reklamou na Hummera. Kdy už konečně tyhle sráče někdo nabodne na vidle a pochopí, že chodit s transparentama před mrakodrapem a vyřvávání hesel je úplně k hovnu? 80% ()

Reklama

liuk 

všechny recenze uživatele

Investigativní dokument hledající viníka zastavení prodeje a výroby elektrických aut. Je jím samotný GM, ropařské společnosti, americká vláda, prodejci, samotní odběratelé? Pro takový názorový dokument je strašně těžké nepřepadnout do vod lživých, vykonstruovaných. Do těchto vod tento sice tak úplně nespadne, ale jeho neustálá pruda do všeho benzínového je na konci završena skoro až jakoby mimochodem tvrzením, že v Japonsku se už hybridní auta používají dlouho a jejich podíl roste. A jelikož veškerá technická globalizace pochází z Japonska, tak bych to rozhodně neviděl tak černě jako se pan režisér snaží. A stejně by bych radši viděl dokument How to Kill a Car? protože mám veškerých aut už opravdu po krk. ()

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Silný a bolestivý dokument o tom, že nebyť vplyvných ropných spoločností, sprostých automobiliek, ešte sprostejšieho Busha a v neposlednom rade ani "neuvedomelých" zákazníkov, dnešný a budúci automobilizmus by mohol vyzerať úplne inak. Je vážne nepríjemné sledovať, ako bol doslova zabitý čistý, environmentálne výhodný prostriedok na to, ako sa v značnej miere zbaviť závislosti nielen USA na rope a tým pádom aj na Strednom východe. Dokumenty sa mi vždy ťažko hviezdičkujú a väčšinou hodnotím len na základe výpovednej hodnoty, ktorá je tentoraz mimoriadne veľká, takže s plným hodnotením neváham. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Od kolegy z práce mi byl doporučen tenhle dokument, který mi po shlédnutí absolutně otevřel oči, co se týče automobilového průmyslu. Musím říct, že při čtení všelijakých teorií na cokoliv jsem se obrnil dost silným obranným mechanismem. Ale tenhle dokument si nehraje s různými názory a myšlenkami, tady prostě a jednoduše zveřejňuje fakta tak, jak skutečně jsou. A teď mi někdo vysvětlujte, že Američané v 11. září skutečně neměli prsty, když jednu z největších automobilek světa jsou schopny řídit největší ropní magnáti z celého světa... ()

Reklama

Reklama