Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Herci O%, režisér sa asi ani nezúčasťnoval natáčania, príbeh otrepaný, absolútne zle vsadený do dnešných dní, je to ako pesť na oko! Atmosféra nikde, demencia postáv a dialógov je neuveriteľná(film som videl v českom jazyku). Dávam 1* za niektoré gore scény a opicu, ktorá narozdiel od hercov hrala svoju rolu!!!! ()
Len s námahou potláčam sklamanie. A uvažujem, nakoľko fungovala nostalgia u Obitusa, Adriana, Hellblazera a ďalších, ktorí tu píšu o majstrštyku, napätí a atmosfére. Čože?! Videli sme ten istý film? Áno, je to o povestný chlp z ohanbia lepšie ako argentovky z uplynulých cca 15 rokov, ale je to Majstrov úžasný comeback? Ani náhodou. Argento vymenil hru s farbami, surrealistickú atmosféru a precízne budovanie napätia za príbeh, ktorý má mať akože hlavu a pätu. Nefunguje to. Tá báchorka o boji zlých a dobrých čarodejníc a druhom páde Ríma je bez bizarnej atmosféry starých argentoviek... proste trápna. A veľmi zle zasadená do súčasných reálií. Výsledkom je utrmácané a s pribúdajúcimi minútami čoraz nudnejšie béčko bez štipky napätia, s jednou jedinou slušnou ľakačkou, s mizernými digitálnymi efektmi, náhle odseknutým a nevygradovaným (rozumej odfláknutým) vyvrcholením a otravne afektujúcou a prekvapivo nesympatickou a nesexy Asiou (keď tam začala na ducha pokrikovať: "Maminko, maminko!", tak som mal chuť to vypnúť a pustiť si radšej nejaký remake od Platinum Dunes). Čo zostalo? Zopár mastných oldschoolových gore efektov. Im asi podľahli tí, ktorí tomuto podpriemernému filmu nasolili absolútne hodnotenia. Mňa dedo Dario na jednej rozvarenej špagete trčiacej z tučného zadku do hororového raja neodtiahne. 50%, aj to len tak-tak. ()
Veskrze typický Argento. Když už se k nám do distribuce dostane něco od mistrů hororu, tak jde vesměs o ty jejich horší kousky z posledních tvůrčích let. No Matky slz se bát nemusíte. Povedlo se dle možností. Na filmu je sice znát, že nemá úplně odpovídající rozpočet, ale Argento se ukázal tak, jak jej známe z jeho slavnějších časů. Předvedl solidní napětí i atmosféru. A samozřejmě, pro něj tak typický, mix hororu s vyšetřovací detektivkou. Bohužel bohudík :-). Jeho dcera Asia je jedním slovem kočka a beze sporu je ozdobou filmu. Ovšem vizuálních vychytávek a pořádného tahu na branku se nedočkáme. Suma sumárum řemeslně zvládnutý průměr. ()
Mám jen takový neblahý pocit, že si chtěl Argento na stará kolena natočit svou verzi Harryho Pottera (no on ji v podstatě natočit, scénář je jednoduše kopie dospělejší verze malého kouzelnického učedníka) se zlými čarodějkami, které vypadají jako z nepovedených Troškových pohádek a jednou velice trapnou lekačkou. Naštěstí s atmosférou nám Dario ještě nezapomněl pracovat a sem tam přihodil nějaký barevný filtr jako za starých dobrých časů, takže těch 50 % dám. No kdyby se čarodějky nesvlékaly, ale raději oblékly dresy a čutli famfrfál tak možná jedno ne-li dvě procenta přidám. ()
Obecně mě tahle afektovaná pseudohorrorová gialla vůbec neberou, ale La terza madre mě po počátečním ošklíbání se docela pobavila. Děj je samozřejmě totálně praštěný, spousta scén působí levně nebo vyloženě amatérsky a Italové v Itálii mluví i píšou anglicky. Ale pro fanoušky žánru je právě tenhle způsob režie asi ta pravá lahůdka; nezasvěcený divák však možná upadne v rozpaky, jako třeba já v první půlhodině. A z prkenného a bezkrevného hereckého výkonu režisérovy dcery Asie jsem zůstal v rozpacích až do konce, měl ji spíš pokřtít třeba Antarktida, nebo Androidka. Ovšem furt lepší, než Matka Představená Čarodějka se silikonovýma ceckama. Několik scén se mi ale dost líbilo. Třeba matka s dítětem na Andělském mostě. Nebo vtipný konec japonské zoku čarodějnice. Nebo ještě vtipnější konec Uda Kiera. Nebo holohlavý pan vrah s velkou pusou. Nebo "boschovské" výjevy na konci ve sklepě. A lekla mě jedna dobrá lekačka. Ale úplně nejvíc ze všeho se mi líbilo domovní osvětlení na natahovací klíček, to jsem ještě nikdy nikde neviděl a chci ho mít v baráku na chodbě taky! ()
Reklama