Reklama

Reklama

Příběh z oblasti science-fiction vypráví o tajemném ostrově ovládaném krvelačným gangem maskovaných mladých lidí na motocyklech, kteří ve jménu dávné civilizace Atlantidy krutě a bezohledně vybíjejí vše živé. Na tento podivný ostrov se vlivem náhody dostane skupina nic netušících lidí, kteří však záhy zjistí, že budou muset chtě nechtě tvrdě bojovat o holý život. Na své vlastní kůži poznají, že smilování nemá na tomhle ostrově místo. (Lucernafilm Video)

(více)

Recenze (41)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ruggero Deodato zde předvádí absolutní masterclass v tvorbě zábavného filmového braku. Nájezdníci z Atlantidy mají vlastně všechno, co si od post-apokalyptického béčka žádáte, a ještě něco málo navíc k tomu. Dávají při tom smysl? Vůbec. Má však smysl je vidět? Pokud dokážete ocenit dobrý-špatný film s pořádným srdíčkem, tak zaručeně! A ta miniatura Atlantidy pod skleněnou kopulí byla naprostý top! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco se arcikněz zenového filmu Donald G. Jackson dušuje, že jeho filmy neupadají do klišé a mohou být novátorsky nepředvídatelné díky tomu, že nepoužívá scénáře, pak Ruggero Deodato dokládá, že i s náležitě zhůvěřilým scénářem a příslušně zdegenerovanou režií lze sehrát tuze WTF divadýlko. Nevěřím, že "Nájezdníky z Atlantidy" napsali ti dva padesátníci, kteří jsou pod tím podepsaní, protože tady hraje prim logika klukovské fantazie věku kolem šesti let. Když se divák nechá zlákat náležitě lživým plakátem a nic jiného si o filmu před zhlédnutím nezjistí, nestačí vycházet z úžasu nad tím, jaké praštěné zvraty přicházejí scénu od scény, jaká postava se někde náhle objeví, nebo dokonce do jakého žánru se film různě přepíná. Deodatova práce s filmovým prostorem a logickou i topografickou provázaností dění mezi záběry nechává blednout i mistra absolutního rámu, drekového samouka Davida A. Priora. Celý film působí až videoherně v tom, že vyprávění hrdiny zcela náhodně spawnuje na bizarních místech a nechává je řešit banální úkoly zcela zhovadilým způsobem. Zdejší postavy nejsou ani jednorozměrné, ba spíš se propadají sami do sebe svou antirozměrností, v čemž mezi všemi exceluje odbornice na předkolumbovské jazyky, která působí jak lobotomizovaná parodie na filmové vědátory. Celý film má natolik vysoký rozpočet, aby si mohl dovolit realizovat všemožné fantasmagorické žánrové polohy od katastrofického filmu přes dobrodružku se sci-fi elementy až po postapo akčňák, Ale při tom je pořád rozpočet natolik nízký, aby papundeklový postapo tuzing, speciální efekty (od ábíčkových miniatur po nevídaně fušerské gore umělotiny) i praktická realizace jednotlivých záběrů vyvolávaly křeče bránice. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ som očakával prehliadku Atlantídy, ako si ju predstavujú Taliani v osemdesiatkách. Lenže tu je to inak, Atlantída vyjde na povrch, jej militantní obyvatelia začnú terorizovať pozemšťanov ako v Mad Max, len vo filme s o poznanie slabšou atmosférou. V podstate 2/3 stopáže sú jedna veľká akčná scéna. Ak by ale tie 2/3 vyzerali ako posledná sci-fi desaťminútovka, dostal by som presne to, čo som očakával. Takže treba vedieť, čo od Nájazdníkov očakávať, potom môže ísť o fajn guilty pleasure. Inak ide o námet ako vystrihnutý z 50´s nakrútený v tupom akčnom štýle osemdesiatkových béčiek a céčiek. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Italská hororová ikona Ruggero Deodato po svém nepřekonaném opusu magnum CANNIBAL HOLOCAUST a slasheru HOUSE ON THE EDGE OF THE PARK dočasně vyměnil horory za akci a natočil NÁJEZDNÍKY Z ATLANTIDY a INFERNO IN DIRETTA. NÁJEZDNÍKY navázal na vlnu italských post-apokalyptických snímků z první poloviny 80. let inspirovaných MAD MAXEM a ÚTĚKEM Z NEW YORKU jako NOVÍ BARBAŘI, 1990: RYTÍŘI Z BRONXU či ÚTĚK Z BRONXU (vše Enzo G. Castellari) nebo 2019: PO PÁDU NEW YORKU. Nízký rozpočet odráží zejména úsměvné miniatury a triky, přesto je film vlastně jednou velkou neutuchající akcí. Připočtěte doktorku přes „předkolumbovské jazyky“, krutého vůdce Atlantiďanů nosícího skleněnou masku-lebku, elektro-funkovou hudbu trashového skladatele Maurizia de Angelise (skrytého pod pseudonymem Oliver Onions), hororového klasika Michella Soaviho v jedné z rolí a scénu dekapitace motorkáře drátem nataženým přes silnici. Ve dvanácti jsem z toho byl hotovej, dneska už o dost míň. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Na internetu jsem náhodou narazil na scénu se strunou a ta mě zaujala. Zjistil jsem si odkud ta scéna je a pak už mi nic nebránilo abych si film pustil. I predatori di Atlantide je italskéj Béčkovej postapokalyptickej trash alá Ruggero Deodato. Příběh je fakt k popukání. To se opravdu jen tak nevidí. Bájná Atlantida, členové gangu lačnící po krvi jako by vypadli z oka padouchům z Mad Maxe. Chvílemi se člověk baví, chvílemi se nudí a chvílemi nevěřícně kroutí hlavou co se to tam vlastně děje. V rámci pokleslé zábavy hodnotím slabšími 3hvězdami. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (6)

  • Při hledání míst na Filipínách požádal Ruggero Deodato své průvodce, aby ho vzali do stejné oblasti, kde Francis Ford Coppola natáčel Apokalypsu (1979). Když Deodato viděl, že místo bylo pro natáčení vyčištěno, byl nucen hledat oblast s pralesem. V dokumentu Deodato Holocaust (2019) filmař uvedl: „Coppola zničil tu džungli!“ (Marek06)
  • Používané vrtulníky ve filmu: Na plošině přistává Sikorsky Sea King HS-2. Vrtulník pronásledující autobus je Fairchild-Hiller FH1100 a poslední vrtulník je Bell UH-1 Huey. (Marek06)
  • Když autobus narazí do dvou aut, následný výbuch zapálí jeho kola. Krátce poté jsou ale kola nepoškozená. (Marek06)

Související novinky

Zemřel režisér Ruggero Deodato

Zemřel režisér Ruggero Deodato

29.12.2022

V jednom z posledních dnů roku přichází smutné zprávy pro fanoušky evropské žánrové kinematografie, ve věku třiaosmdesáti let totiž v Římě zemřel kultovní italský režisér a scenárista Ruggero Deodato… (více)

Reklama

Reklama