Reklama

Reklama

Film z dílny oscarového režiséra Petera Jacksona (trilogie Pán prstenů), inspirovaný oblíbeným a celosvětově úspěšným románem spisovatelky Alice Seboldové, vypráví o Susie Salmonové, které bylo pouhých 14 let, když byla v prosinci roku 1973 cestou domů ze školy zavražděna. Dívka po smrti pokračuje ve sledování své rodiny, zatímco její vrah zůstává na svobodě. Uvězněna v kouzelném a tajemném posmrtném životě, Susie je nucena volit mezi touhou po pomstě a přáním, aby její blízcí překonali tragickou ztrátu a mohli jít dál. Co začíná jako šokující vražda, pokračuje napínavým, vizuálně podmanivým dobrodružstvím skrz spojení vzpomínek, lásky a naděje směrem k překvapivému a emočně náročnému zúčtování. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 084)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

no, rekl bych, ze tenhle film trpi tim stejnym, co uz King Kong.. Jakoby Jacksona ten LOTR nejak poznamenal a po nem se jiz nedokazal vratit k tak dokonalemu pribehu, stylovemu nataceni a epicnosti.. Taky chapu proc to tak malo vydelalo a bylo celkove propadakem.. Opravdu jsem premyslel, jaka ze to byla ta opravdova cilova skupina a zadnou jsem nenasel (tedy az na fanouskovskou zakladnu knihy + nejake ty filmove fandy, co behaj na kazdy film..) Pro male deti prilis dospele, pro teenegery prilis pomale a prilis nestravitelne a pro dospele zase prilis detinske a malo zabavne.. Jackson zase stoji na hranici a neustale preslapuje z jedne strany na druhou.. takze nektere genialni a dokonale (aspon vyvolavaj takovy pocit) sceny jsou nahle prekryty kycovitymi a klisovitymi obrazky ci rozhovory.. A ten kyc je nekdy az zarazejici.. Ale co je velke plus jsou herecke vykony a dokonale projevy emoci + pekne neobvykly pohled na vraha.. Saoirse Ronan je naprosto okouzlujici, mnohem lepe vypadajici a prinejmensim stejne dobre hrajici jak v Pokani (ci Mestu Ember).. Umi pekne vyjadrovat emoce a jeji pribeh je dojemny a nepekny...(jak je to pekne vyjadreno uz na zacatku s tim tucnackem, takove narazky pres cely film zeru) Opacna strana neboli Stanley "pan Harvey" Tucci jako slizky na pohled odpudive vypadajici "pratelsky" soused" je taky zahran skvele, i kdyz neni divu, ze narozdil od Susie vam nepriroste k srdci a v mem pripade jsem stale cekal, kdy ho uz konecne zameri do sveho hledacku Dexter.. :-))) tucciho nastup na scenu, kdy z neho stale ukazuji jen casti tvara atd. je pekne desivy a je citit, ze se ve stinech skryva mostrum (coz se o chvili potvdri).. Wahlberg zahral svoji roli presvedcive, v uloze tatinka, ktery tak strasne miloval svoji dceru. (scena rozbijeni lodicek je jedna z nejdojemnejsich ve filmu.. nechtel bych v jeho kuzi byt ani za nic). zel tohle vsechno mohlo byt jeste o kus lepe udelano, nektere sceny byly zbytecne prodluzovane, nektere dulezitejsi zase prilis kratke a nektere stripkovite jsem ani poradne nepochopil (rozhodne zabiti bylo v knize mnohem lepe vyjadreno.. sice vim, ze Jackson byl omezen PG-trinactkou, ale stejne bych to udelal trochu jinak... a takove sceny v koupelne ci jeste dalsi moc na trinactku stejne nevypadaly... ale co by tenhle film s erkem vubec vydelal, ze jo...) Proste dokonaly priklad nedodelaneho filmu s velkym, opravdu velkym potencialem.. Ale jelikoz hudebni slozka byla dost dobra, a film me docela zasahl (+ sem cetl taky knihu, coz je urcite k dobru) davam dobre 4.. A Petře, natoc uz zase neco uplne dechvyrazejiciho :-) ()

Botič 

všechny recenze uživatele

I was in my own perfect world... Peter Jackson natočil fantaskní variaci na Hitchcockovo Okno do dvora, ochucenou o Zodiaca a Alenku v říši divů, plnou nezapomenutelných scén s daleko lepším a funkčním prostředím, než bylo to v Nebeských stvoření. Scény z mezisvěta působí jako zjevení. Možná jsou jen laciným lákadlem, ale neuvěřitelně účinným. Díky nim se divák ocitá za zrcadlem vlastní představivosti a nechává jí ukojit oku lahodícími vizemi. A právě tyto pasáže jsou ty, které dělají z The Lovely Bones něco neuvěřitelného, byť jsou to jen střípky odlákávající pozornost od skutečného dění. Škoda hry s otevřenými kartami a některými sázkami na jistotu, jenž zadrhávají a ve výsledku snad i zdržují. Takhle Peter Jackson sbírá řadu minusových bodů z nichž nejvýraznější jsou příběhová roztříštěnost, patrná hlavně v druhé polovině, a doslovný konec, kdy se vlk nažral a koza zůstala celá. Proto je Fincherův Zodiac nedostižitelnou metou, která nepodává finále takovýmto polopatickým způsobem. Ačkoliv si The Lovely Bones zaslouží plný počet už kvůli příjemné retro atmosféře oděné do podzimního vizuálu a zejména neselhávajícímu obsazení. Neuvěřitelně subjektivních a zatraceně sobeckých 9/10. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Naozaj tento film niekomu dokáže vliezť pod kožu a nadchnúť ho?? V jednotlivostiach je Jackson opäť výborný, napríklad pocitové zobrazenie mrazivého stretu najčistejšej detskej nevinnosti s najhroznejším ľudským zlom (vražda) je svojou dôveryhodnosťou unikátne. Ale multirovinná koláž, ktorá za sľubným rozjazdom snímky následuje, a hlavne finálne vyústenie liniek, nastolujú jedinú, kľúčovú otázku: "Čo do pekla chcel týmto zmäteným filmom jeho autor povedať??" Tých otázok na vyjasnenie, týkajúcich sa významu konkrétnych scén a postáv, by bol napokon tucet - ale nechcem spoilerovať. Pýtam sa teda len jednu, neškodnú: Aký význam mala pre dramaturgický koncept tohto filmu komicky ladená postava Susan Sarandon? Alebo sa v ňom ocitla iba preto, lebo režisér je fanúšikom herečky? Prešlapom The Lovely Bones nie sú fantasy obrazy (tie sú samé o sebe krásne), ale načisto rozplynutá rozprávačská vízia. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Kvůli vymazlenému vizuálu (i nejobyčejnější záběr má tzv. LOTR treatment) a klinicky čistým kulisám dochází k paradoxnímu jevu, totiž že napětí či strach se ne a ne dostavit. Někdo by mohl říct, že u thrilleru o vraždícím sousedovi, mrtvé teenagerce a citově strádající rodině je to problém, ale Jackson si najde okliku, jak fincherovsky potemnělé scény s vynikajícím Stanley Tuccim obehnat plotem sitcomových vložek se Susan Sarandon, nebo karlíkovských úletů Saoirse Ronan. Problém je v tom, že jen tvůrčí sebevědomí nestačí. Žánrová rozpolcenost, ještě posílená knižní předlohou, tak film postupně žere zevnitř. Naštěstí kromě pohledné slupky zůstává i neodpáratelná snová atmosféra, budovaná vynikajícími herci a dobře načasovaným přepínáním mezi jednotlivými rovinami děje. Pro většinu lidí bude taková polovičatost nepřijatelná. Ten zbytek kvůli ní snímek po několika týdnech vypustí z hlavy. Tak či onak prohra mainstreamového Jacksona, ale zároveň důkaz, že v něm pořád ještě hoří duše rebela. Snad ji při črtání celovečerního Tintina zužitkuje líp. (70%) ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

U žádného ze 7 Jacksonových filmů, které jsem doposud viděl, nešlo mé hodnocení pod 4*, ale v případě The Lovely Bones budu prostě muset udělat výjimku. Tento film je totiž velmi nevyrovnaný a dějově (i přes tu fantasy složku) dost nedůvěryhodný. První záběr na zářivé nebe mě praštil do nosu, ale časem jsem si zvykl. "Komediální" výstup Susan Sarandon mě však kopl do slabin, průběžně mě profackovávala náhodná prozření osob, pecku do břicha mi uštědřilo naprosto nelogické chování Susiiny sestry v určitém okamžiku, no a konec s rampouchem mě definitivně knockoutoval (omlouvám se za to přirovnání k boxerskému zápasu, ale chvílemi jsem si opravu připadal jako v ringu). Alespoň, že se našlo i několik věcí, které dokázaly udělat Pevné pouto koukatelným, jako třeba slušné herecké výkony (hlavně Tucci v roli vraha), občasné dobře budované napětí (spojené s výbornou hudbou) a některé ve správných chvílích zvolené vizuální hrátky, flashbacky. No, ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne (teda doufám, že tohle byl jednorázový výpadek, který se v Jacksonově filmové tvorbě již nebude nadále opakovat). ()

Galerie (98)

Zajímavosti (68)

  • Spolu s filmom Lietam v tom (2009) bol tento film jedným z dvoch, pre ktoré spoločnosť Paramount Pictures v roku 2009 použila svoj zostávajúci marketingový rozpočet na propagáciu na účely uváženia na udelenie Ceny Akadémie. Toto donútilo spoločnosť Paramount Pictures odložiť premiéru filmu Prekliaty ostrov (2010) až do februára 2010. (Pat.Ko)
  • Peter Jackson se snažil získat práva na stejnojmennou knižní předlohu Alice Sebold již během prací na filmu Pán prstenů: Dvě věže (2002), ale práva v té době získalo britské studio ITV. Protože však ke zfilmování knihy nakonec nedošlo, práva propadla. Během natáčení filmu King Kong (2005) producentka Tessa Ross zjistila, že práva na zfilmování jsou opět k dispozici, a spolu s Jacksonem je zakoupila. (CrypzzXD)

Související novinky

Peter Jackson jde do války

Peter Jackson jde do války

19.12.2009

Dokonce hned do dvou. Není divu – jeho „rodinný thriller“ Pevné pouto prozatím sbírá rozpačité recenze, takže Jackson příště zrežíruje něco, co mu jde nejlíp – nějakou megalomanskou válečnou řež. Ve… (více)

Hobit bez přidané hodnoty?

Hobit bez přidané hodnoty?

20.04.2009

Peter Jackson má napilno. Stále dokončuje svůj „rodinný thriller“ The Lovely Bones (kdy konečně uvidíme nějakou ukázku nebo alespoň foto z natáčení?), nedávno rozjel postprodukci The Adventures of… (více)

Novinková smršť

Novinková smršť

30.08.2008

Čachrování s podzimními premiérami, Downey, Jr. jako komiksový padouch, Spielbergův Tintin a obrovští roboti na vás čekají v dnešním souhrnu. Přesun šestého Harryho Pottera na příští léto vyvolal v… (více)

Vzpoura na Brosnanově lodi

Vzpoura na Brosnanově lodi

18.07.2008

Danny DeVito se chystá na historicko-dobrodružnou plavbu pod napjatými plachtami. Zní vám to divně? Rychle si na to zvykněte. Dannyho nový režijní počin se začne natáčet už v září. Půjde o adaptací… (více)

Reklama

Reklama