Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (248)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Na De Palmu mi to připadalo až moc rutinní a tuctové. Vyšetřování nehody, co vlastně nebyla nehoda, sice mělo díky zaměstnání halvního aktéra punc originality, ale to bylo tak všechno. K nepříliš výrazné režii přispěl i casting. Nic proti Travoltovi, ten tady zahrál dobře. Ale všichni ostatní stáli za starou bačkoru, což platí dvojnásob pro tu holku z Robocopa. Nejenže příliš nehrála, ale v jejím případě se ani nebylo pořádně na co dívat. Do lehkého nadprůměru film vytáhl až samotný závěr, který mě dostal a i když podobné vyvrcholení bylo vlastně nabíledni, absolutně jsem ho nečekal. 65% ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Zajímavej námět, překvapivě dobrej John Travolta a skvělej záporák John Lithgow, kterej se teda na scéně objeví až někdy v půlce, jsou asi největší klady tohoto díla. Všechno ostatní je tak sotva průměrný. Chování postav v závěru mi pak přišlo doslova dementní a celej film se začal dost nebezpečně propadat do nějaký Béčkový kategorie. Nakonec z toho De Palma vybruslil takovou hodně temnou a nečekanou pointou. 60% ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Výborná detektivka pracující s hlavní postavou zvukaře, který je součástí malé filmové společnosti. Přitom v hlavní roli s Johnem Travoltou, který se tu po Pomádě předvedl s perfektním výkonem. Na téhle detektivce se mi navíc líbí i ta správná osmdesátková atmosféra, tak i to, že je z námětu cítit obrovská láska k filmům. Záběry, kde si John hraje se zvukem, mohly být nekonečné a stejně bych na ně koukal s chutí. Velice solidní záležitost. Na svojí dobu správně ponurá a to já v amerických filmech z té doby tuze rád. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Další důkaž, že Brian De Palma si s thrillerovým žánrem rozumí jako Karel Kopfrkingl s kremační pecí. Napětí vytváří dlouhými záběry bez střihu, hra s divákem mu není cizí (viz prvních pár minut, s hlavním dějem vůbec nesouvisejících) a každou scénu dokáže bravurně vygradovat až do strhujícího (a deprimujícího) finále. Jméno Vilmose Zsigmonda jsem začal registrovat až po Černé Dahlii a s každým dalším filmem, který vyšperkoval svou geniální kamerou, mě udivuje, jak málo Oscarů zatím získal (jednoho). Ale do háje s Oscary – ten chlapík je machr! Záběry s tváří zabíranou z profilu vepředu a něčím/někým v pozadí bych si okamžitě nechal zarámovat – taková malá umělecká díla. Vrcholnou přehlídkou jeho schopností je pak několikaminutová rotace kamery kolem vlastní osy. Skvost! Výstřel mohl mít lepší scénář, mohl mít lepší herecké výkony a silnější pointu – jenže nic z toho nepotřebuje, akorát by to odvádělo pozornost od dechberoucí exhibice dvou pánů za kamerou. Dokonalá symfonie obrazu. 85% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Snímok z De Palmovho hitchcockovského obdobia, v ktorom sa nezaprel inšpiráciou veľkého majstra napätia. Obeť tu režisér maľuje kompozície obrázkov, ako maliar na plátne, opäť vás nechá zlákať skôr formou ako obsahom. Ani to veľmi nevadí, pretože aj napriek neveľkej originalite, ide o nadpriemerný suspense thriller. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Jedná se o druhý a zároveň poslední film, kde se spolu ve filmu setkali John Travolta a Nancy Allen. Prvním filmem bylo hororové drama Carrie (1976). (DruidKarel)
  • John Travolta trpěl během natáčení nespavostí, což je také důvod, proč po celý film vypadá tak mrzutě. (Matty)
  • Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)

Reklama

Reklama