Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Tak to bolelo. Pesimismus jsem nechal před návštěvou kina (díky ČSFD za předpremiéru!) doma, a stejně se mi ke konci nezadařilo zbavit se pocitu, že podobný tuctový thriller jsem už nejméně desetkrát viděl jinde... Ono se to má tak: začátek se velmi pěkně rozjel, sliboval nadupanou atmosféru. V půlce se dostaví první totálně debilní dialogy a scénář, a ke konci jsem už začínal počítat ovečky. Po Deja vu bych navíc od Tonnyho očekával velkolepější akční scény, než jen pár záběrů na policisty na motorkách, kteří se na cestě při převážení peněz vymelou na dvacet způsobů. Jak vidno, NYPD má nejspíše řidičáky načerno. Suma sumárum je The Taking of Pelham 1 2 3 prachobyčejnou kriminálkou s jednou dvěma fajn scénami, neobvyklým Washingtonem a nadprůměrným Travoltou. Ale zase to uteklo, to jo... ()
Uvedomelá, a zároveň ničím extra ozvláštňujúca, resp. ozvláštnená žánrovka. To, že sa tu zrkadlia a variujú udalosti po 9/11, komentuje sa multimediálny priestor čo by (žiaľ) novonadobudnutý primárny nástroj komunikácie a umne sa tu pracuje s deadlinom, určite za pozornosť stojí, ale pokiaľ beriem do úvahy Helgelandov nevýživný scenár a ono nešťastné "pravicové" finále, tak si proste toto Scottyho žánrové skotačenie - ktoré je mimochodom na rozdiel od tých predošlých odmeranejšie a nie-až-tak napadité - nedokážem užiť zrovna tak, ako by som chcel. ()
Jak si myslíte, že skončí váš den, když si ráno oblíkáte ponožky?.…. Zběsilý střih a žlutý filtr. Nepřipomíná vám to někoho? Ano, Tony se vrátil. S filmem, který má dobrou atmosféru, stojí na konverzační dokonalosti a Travoltových šílených nápadech. A také na umírněnosti a civilnosti D.Washingtona. Pro oddychnutí nám Scott naservíruje akci, která vlastně akcí vůbec není. Ale on ji z toho udělá. Uvěřitelní herci a odsýpající příběh posouvají film do nadprůměru, přesto myslím, že jedna produkce stačila, protože na podruhé nemá čím překvapit. Leda, že by stoupnul kurz na jedno rukojmí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
Pětašedesátiletý veterán Tony Scott o sobě dává po třech letech opět vědět, ale.. Navázání na poslední snímky Muž v ohni a Déjà Vu nefunguje dle představ, protože příběh, orámovaný údernou hudbou, tentokráte není natolik nosný jako v případě starších bratříčků a na vizuálních orgiích film stavět nelze. Řada scén nemá co říct, jen exhibuje v režisérově zběsilém tempu, nicméně musím uznat, že tentokrát mi Scottův styl tolik nevadil.. Lehce zaměnitelný remake snímku Josepha Sargenta z roku 1974 (poklona Walteru Matthauovi za jméno hlavního hrdiny) je tak jen nijakým obtiskem v nabídce akčního žánru letošního roku. Žádná přidaná hodnota předhozena není, každopádně alespoň potěší snaha o pečlivější vykreslení hlavního grázlíka (příjemně vyšinutý John Travolta) i nedobrovolné spojky pro policejní tým (usedlý dispečer Denzel Washington). Adrenalinová jízda se bohužel nekoná, rukojmí z vlaku newyorského metra jsou za pomoci vizuálních vychytávek osvobozeni a my můžeme jít v klidu na kutě. Kromě velmi slušného hereckého obsazení je těžké hledat důvod, proč to vidět. Ale zapomenout na to nebude až tak těžké. Scottovo nové videoklipové „maso“ je kupodivu špatně propečené.. ()
Helgelandův scénář by strašně rád uháněl kupředu, ale bohužel je jedinou součástkou, která se tím směrem výrazněji pohybuje. Scott, Washington, Travolta... dokonce i Harry Gregson-Williams jedou na setrvačník a doufají, že vagón plný rukojmí dorazí do poslední zastávky pouze za pomoci provařených trademarků, přebytečného "madrfakrování" a siláckých gest. Což se dá promíjet u bezmozkového akčňáku postávajícího na rovině sci-fi a čisté fantasmagorie, ale ne v papírově chytrém thrilleru, v němž se přes pokusy o sociální přesah těžko hledá čas na všechno ostatní. Zbytečný film... pro všechny. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Během filmu si můžeme všimnout, že Blue má na ruce hodinky se třemi malými bílými ciferníky v hlavním černém ciferníku. Když se ale Blue na hodinky dívá, tak v detailních záběrech místo těchto vidíme hodinky Breitling s celým bílým ciferníkem, takže jiné, než má ve skutečnosti na ruce. (MrAldridge)
- Ryder (John Travolta) ve filmu řekne, že pochází z New Jersey. Z New Jersey pochází i jeho představitel John Travolta. (AlfaNumerO)
- Říká se, že Ramos způsobil srážku metra, když začal používat sirup na kašel – odkaz na Mr. Greena, stejnou postavu ve verzi z roku 1974, pro kterého je typický chronický kašel. (CrypzzXD)
Reklama