poster

Repo Men

  • Česko

    Vymahači

  • USA

    Repo Men

  • Slovensko

    Vymáhači

Sci-Fi / Thriller / Akční / Krimi

USA / Kanada, 2010, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    **

    Brutálně inscenovaná akce, moře krve a vynikající závěr. Jinak je bohužel 32 milionů v ropzpočtu znát. Slabší výprava, křečovité kulisy apod. Děj mne moc nebavil, ale sledovat dravce Lawa s noži je zážitek, který se jen tak nebude opakovat. Děj je originální tak ze třiceti procent. Jinak je to mix Uprchlíka a Minority Report. Bohužel ani k jednomu se to kvalitativně neblíží, ale už jen pro tu akci minimálně stojí za to si tuhle věc sehnat a v rychlosti proletět.(23.7.2010)

  • Arbiter
    ****

    ,,He? Lééédvinu? E? Ale tak jatýrka si dáme, ni...? Těší mě. Cynik jméno mé. Odpusťte mi krev na obličeji, byl jsem nakupovat.. '' V tom filmu si ale vůbec nikdo neviděl do huby. Černej týpek '' chci ti pomoct, tak já tě skoro zabiju''. Bílej týpek '' jsem teď napravený kluk sice s tisícovkou vybranejch schránek, ale člověk se mění'' - už nebude zabíjet na objednávku, ale pár podříznutejch krků navíc neva. Výborná kamarádská dvojka. O Mrs zpěvačce-terminátorovi ani nemluvim. Máma od rodinky dobrá pipka... Dokonce i ten kluk - plíce byl určitě křivej._____ Já bych tyhle komunisty zakázala. Chudák kapitalista chce vydělat, jenomže pár lidem jebne a začnou se na něj za to zlobit. Ještě že víme jak je zkrotit. HE!______Supr supr supr hudba. Bomba bomba bomba závěrečná show. labůžo krvavé lázně. Chodba před růžovkou-MLASK. Škoda kolísavé kvality. Spoiler: Jsem snad ůchyl, když mě přišlo závěrečné milování při lovení orgánů neuvěřitelně sexy? Asi jo. Noa... (3,7*) http://www.youtube.com/watch?v=X20e4na8-Es(22.7.2010)

  • Gimp
    *****

    Jako celek to nefunguje (jedinej náznak dějový kontinuity je to s kočkou, všimli jste si?) ale pár scén je prostě bomba (jo, jsou to ty co v nich hrajou písničky a zmíňuje to tady taky kdekdo). Stejnak na mě ale ten film zapůsobil strašně dobře. Tím, že herci hrajou výborně, ačkoliv příběh (nebo scénář) je nejlacinější trash a třeba taky že milenka hlavního hrdiny není zrovna nejhezčí(22.7.2010)

  • Xmilden
    ***

    Debutující Miguel Sapochnik s arsenálem populárních herců natočil slibné sci-fi, v němž se gore efekty rozhodně nešetří. Překvapila mě do jisté míry jednoznačnost a striknost hlavních hrdinů pokud šlo o nějaké rozhodování. Prakticky se zde hraje pouze na buď si s námi nebo proti nám. Forest Whitaker hraje přímo úžasně, tohoto herce prostě můžu. Jude Law neurazí, ale žádný akční borec z něj asi nikdy nebude. Liev Schreiber předvedl svůj v poslední době vysoký standard. Příběh se mi líbil v první polovině, druhé dle mého soudu začně postupem času docházet dech. V závěru na nás scénaristé připravili past s velkým P. Pro mě osobně trošku šok.PS: Logických chyb se dala najít spousta, přesto slušných 55 %(17.11.2010)

  • Traffic
    *****

    Jestliže Gamer vzal naši posedlost sociálně-virtuálním networkingem, reality shows a online gamingem a vyhnal ji do absurdna, aby ukázal její zvrácenost, dělají Repo Men v podstatě totéž s velmi aktuálním žitím na dluh (tady doslova), nekončící archivací všeho a nejrůznějším vládním/korporátním sledováním, čipy a čárovými kódy počínaje, security kamerami a excesivními bezpečnostními prohlídkami na letištích konče. Dluh je moderní forma otrokářství a tenhle film jej transformuje a spojuje ještě těsněji s vlastním fyzickým přežitím člověka, než jak jsme z reality zvyklí - pokud totiž přestanete splácet, nevezmou vám váš dům/byt, ale vaše umělé tělesné orgány. Ty vám totiž předtím prodá zdravotnická korporace, která ve sterilním prostředí sériově vyrábí životně důležité lidské součásti, nebo také cyber-upgrady, pouze vylepšující to, co už máte. To druhé je podle mě velmi podstatné, protože přesně ilustruje povahu lidského chování, kdy v kapitalistickém systému nekupujeme (na dluh) pouze to, co nutně potřebujeme k životu, ale také to, co chceme z pouhého rozmaru a tyhle dva přístupy se vzájemně tak mísí, až je těžké rozeznat, který kdy zrovna převládá. Korporátní kapitalismus exploituje naše touhy a využívá našich slabostí tak, abychom my sami dobrovolně vstoupili do (dluhového) otroctví, a zanechali si tak alespoň zdání svobodného rozhodnutí (oproti explicitní, např. komunistické totalitě). V Repo Men několikrát figuruje geniální hláška, kterou používají jako finální zbraň k přesvědčení klientů kravaťáci v sales departmentu: "You owe it to your family. You owe it to yourself.", což je v překladu nádherně mnohoznačné "Dlužíte to svojí rodině. Dlužíte to sami sobě." Paradoxní povahu zadlužení, kdy sice danou věc fyzicky či jinak užíváme, ale de facto není v našem vlastnictví (má nad ní moc někdo jiný) do doby, než uhradíme poslední splátku, film dokresluje slavným Schrödingerovým dilematem o mrtvé/živé kočce - stejně jako věc zároveň vlastníme a nevlastníme, lidé ve světě Repo Men zároveň žijí a jsou mrtví, protože jejich transplantované orgány je v tu samou chvíli jak udržují při životě, tak zabíjí (či chcete-li, rapidně přibližují neodvratné smrti). Dluh je tak doslova cestou do hrobu. Co ale dělá z Repo Men výjimečný film, je jeho závěr (dál nejspíš budu spoilerovat). V něm se nejprve dozvídáme, že v samém srdci korporace se sice nachází "archiv lidstva", ale žádná klávesnice, na které by bylo možné zmáčknout "delete". Jedinou cestou ven ze systému je přiloženými čtečkami "odpípat" čárové kódy na svých (umělých) orgánech, což ve filmu vede k jedné z nejbizarnějších (a nejkrásnějších) sexuálních scén kinematografie, ve které samotný (a de facto negenitální!) sexuální akt neslouží ke slasti a reprodukci, ale k osvobození skrze bolest. Zároveň zjišťujeme, že orgány, které se v archivu poté, co přestanou sloužit k životu a zotročení člověka, jinak běžně vrací zpět do oběhu a završují tak mechanický, korporátní cyklus, který vysává život z lidí, zatímco mrtvoly se hromadí. Onen sexuální akt dá následně metaforicky život jiné technologii (bombě), která poté, co je místo "odznačkovaného" orgánu vložena do zásuvky archivu, definitivně zničí celou databázi. Pointa celého filmu ale přichází v momentě, kdy se dozvídáme, že ona celá destrukce systému byla fantasií v hlavě omráčeného hlavního hrdiny, která navíc mohla vzniknout pouze díky transplantované nervové soustavě, udržující ho při životě (v podstatě idea Matrixu). Skutečné osvobození ze systému není možné, lze ho dosáhnout pouze zprostředkovaně a jen tehdy, pokud ještě více splyneme se systémem a staneme se jeho užší součástí. Zároveň se jedná o komentář k filmu jako médiu samotnému. Repo Men jsou i přes pár drobných mušek temným a nedoceněným sci-fi klenotem a Blade Runnerem pro 21. století. ________ P.S.: Propojení hudby a obrazu je tady naprosto fascinující (takhle nějak jsem si to představoval u Trona) a především akční námrd v dokonalé synchronizaci s "Burn My Shadow" od UNKLE je, spolu s následným scanning sexem podbarveným remixlými Moloko (kam se hrabe Neo & Trinity!), scéna, která se okamžitě zapsala mezi moje absolutní kinematografické vrcholy. Nejde ani tak o videoklipovou estetiku, ale o to, jakým způsobem se samotná akce ve filmu a její střih přizpůsobuje struktuře skladby, která hraje v pozadí - aktivně se tu využívá breakdownů (pauzy v šarvátce) a naopak jednotlivých ostrých nástupů v písničce (obnovení/započetí akce). Jestliže jsem někdy snil o tom, že bych natočil výrazně audiovizuální film, pracoval bych s hudbou velmi podobným způsobem, jako tady Sapochnik. A pokud byste si náhodou chtěli stěžovat, že jsou v těch akčních scénách viditelné inspirace Matrixem nebo Oldboyem a snad i dalšími filmy, uvědomte si, že to je součást fantasie a snu, a pokud vím, sny vždy recyklují již známé a dávají do nových souvislostí.(16.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace