Scénář:
Michael CooneyKamera:
Linus SandgrenHudba:
John FrizzellHrají:
Julianne Moore, Jonathan Rhys Meyers, Jeffrey DeMunn, Brooklynn Proulx, Brian Anthony Wilson, Jeremy Ambler, Aaron Bernard, Frances Conroy (více)Obsahy(2)
Forenzní psychiatrička Dr. Cara Jessupová postavila svou kariéru na definování rozpolcených osobností schizofreniků. V soudní síni často svědčí coby expert a její názory a poznatky ohledně schizofrenie pomohly k trestu smrti více než půl tuctu vrahů. Cara je sice oddaná vědě, ale věří také v boha a svou víru neztratila ani poté, když byl její manžel brutálně zavražděn. Její dcera Samantha na rozdíl od své matky věřící není. Po jednom zvláště znepokojujícím soudním řízení představí Caře její otec Dr. Harding svého nového pacienta Adama. Čím více se toho Cara o Adamovi dozvídá, tím více je její život i životy jejích blízkých v ohrožení. Když se doktorka seznámí s pacientovou minulostí, její svět se začíná hroutit a ona začne pochybovat o bohu i o vědě. Cara však musí co nejrychleji odhalit závoj tajemství kolem Adama a především neztratit svou víru, jinak bude celá její rodina v nebezpečí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (344)
Naprosto souhlasím s kOCOURem a jeho postřehy o gulášovitosti a nereálných blbostech. Jinak, film mě bavil, to musím říct hned na začátek. Musím vyzdvihnout hlavně výkon Meyerse, opět si zahrál zápornou postavu a znovu jí dokázal povznest na znechucení díváka (v dobrém slova smyslu). "Dobové záběry" z roku 1918 natočené digitální kamerou mě solidně pobavily. Při bilanci nad filmem se nemůžu pozastavit nad faktem, že půlku stopáže tvůrci odvedli dobrou práci, vystavěli zajímavou atmosféru a postavili psycholožku opět do role detektiva (což zde celkem fungovalo a nebylo to tak drasticky vražené do děje jako v jiných filmech), druhou asi točil tvůrce reklam na novou akci u Mc´Donalds. 56% ()
Sympatická J.Mooreová, která umí dobře hrát, je zmítána pochybnostmi o svých pravdách ohledně tak zvaného rozštěpení osobnosti. Pro mne působivý mysteriozní thriller na hranici horroru ( takovéhle věci se běžně nedějí, ne? a trocha strašení zde také je), s výbornou hudbou i kamerou, několika nádhernými atmosféricými momenty - auto projíždí ponurou pozdně zimní krajinou, třepetající se noty na prádelní šňůře, či chvíle zamyšlení a ohrožení. Pro našince je asi problematický motiv víry v Boha a její ztráty, obecně se ale na to dá dívat tak, že pokud člověk ztratí jakoukoliv víru, je sám ztracen. Divák si postupně vybaví rozličné duchařské horrory zejména asijské produkce, ale třeba i Pojídače hříchů, nebo Akta X. Za hlavní postavu, výše vyjmenované a skvěle temné přírodní scenérie dávám 4*. A potěšily mne záběry na dva plakáty - Joy Division a Night of the Living Dead... ()
Tak horor, který si dělá áčkové ambice, vzhledem k hereckému obsazení a docela mě překvapilo, že se nedostal do kin. Netradiční záležitost, s velice dobrým nápadem v poklidném thrillerovém tempu než horovém. Možná až moc dlouhá zápletka, která se začíná příliš zamotávat a kde jsem si nebyl úplně jistý, zda to působí uvěřitelně , neboť náhody přicházejí, jak se hodí. Celý děj směřuje směrem, který mi osobně nesedl. Vše je velmi dobře natočeno, ale po hororové stránce bych asi sáhl po jiném podobném filmu......6/10 ()
Mám rád mysteriózní thrillery/kriminálky s pořádnou dávkou napětí a hororovou atmosférou. Hlavním lákadlem zde bylo opravdu herecké obsazení a i já se přidávám k těm, kteří mají Julianne Moore rádi. Nesouhlasím však s tvrzením, že se film (potažmo scénář) opírá o originální myšlenku. Spíše bych to nazval neokoukanou. Ti co znají starší asijské horory natočené před (Kruhem, Nenávistí, atd.) ví, že než začala z každého druhého filmu odevšad vylézat černovlasá dívka, byly mimo jiné naplní jejich filmů i hříšné duše, pojídači hříchů (duší). Stejně tak americký film The Order (2003) se zabýval podobnou tématikou. Scénárista Michael Cooney však velice rád používá ve svých pracích schizofreniky trpící rozdvojenou (někdy i více) osobností o čemž nás už přesvědčil dříve. Tady se mu však podařilo ve spolupráci s dvojicí režisérů vytvořit lehce nadprůměrnou psychologickou jízdu, při které se rozhodně nudit nebudeme. Já patřím k těm, kterým se líbila hlavně první polovina filmu. Prvotní oťukávání doktorky a jejího pacienta v sobě skrývalo ono kouzlo nevědomosti, kdy divák ještě nemá ani tušení, kterýmže směrem se bude zápletka ubírat. Postupné poodhalování děsivého případu bylo doprovázeno slušnou dávkou napětí a atmosféra v tu chvíli jela na plné obrátky. Jenže zhruba za polovinou stopáže tomu začala docházet šťáva. Začali se tu až nehezky rozmáhat pánbíčkářské kecy a ani atmosféra už neměla ty správné grády. Navíc mi přišlo, že se v tom začali tvůrci nehezky plácat. Dostavily se nelogické kopance a mysteriózní kouzlo bylo jako mávnutím kouzelného proutku fuč. Závěr se mi nelíbil vůbec.60% ()
Schizofrenních paranoiků běhá po světě hromada,většinou jsou pěkně organizovaní v nějaké partaji nebo klubu, ale tu a tam se vymknou řádu a rozjedou se na vlastní koleji. Pak je zle. Býval by to byl pěkný horrůrek, kdyby se držel tohoto schématu, a nesnažil se pochytat všechny zajíce najednou. Taky ty vraždy byly zbytečné a na konci i trapné...škoda, škoda, začalo to pěkně ()
Galerie (22)
Zajímavosti (3)
- Film sa natáčal v Pittsburghu (Pensylvánia, USA). (Arsenal83)
- V 74. minutě je v pozadí možné vidět plakát k filmu Noc oživlých mrtvol (1968). (Terva)
- Vo filme hrá Julianne Moore postavu, ktorá sa volá Cara Harding. V snímke Stratený svet: Jurský park (1997) stvárnila postavu s veľmi podobným menom - Sarah Harding. Obe postavy sú lekárky. (misterz)
Reklama