Reklama

Reklama

Burt a Verona spolu žijí už dlouho. Jejich společný svět je skromný a neokázalý, nemají dokonce ani vlastní dům. Teď však Verona čeká dítě, a tak musejí najít vhodné místo, kde by se mohli usadit a začít rodinný život. Když se vydají na cestu za novým domovem, nemají zdaleka tušení, co všechno je může potkat! Tvůrce oscarového dramatu Americká krása Sam Mendes dokazuje svěží vztahovou komedií pověst režisérského chameleona, který střídá žánry a neztrácí autorskou identitu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (463)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Spousta zábavných situací, bohužel také dost tak nějak zbytečných momentů, žádný konec.. Navíc, jak píše Chlupis, divák prostě nemůže nepřehlédnout "dějovou prázdnotu", protože jednotlivé konfrontace ústřední dvojice s jejich přáteli ještě děj netvoří. Nebo aspoň ne dostatečně. Herecké výkony jsou parádní, hlavně ze začátku jsem si vychutnával jejich příjemnou civilnost, nicméně ke konci už mi to skoro bylo nepříjemné. Maya Rudolph mi něčím byla nepříjemná a John Krasinski mi nejen svým plnovousem připomínal mnohem komičtější roli Adama Goldberga z Dvou dní v Paříži. Komentář, se kterým se ztotožňuji: Nathalie. Ačkoliv jsou jejich představitelé výborně sehraní, z filmu vůbec není poznat láska hlavních postav, divák jim prostě musí věřit, když svou obří lásku jednou dvakrát zmíněj...ale proč by zrovna oni dva měli vytvořit dokonalou rodinu, hlavně když viděj, že se to nikomu jinému nedaří, je záhadou, která zůstane nezodpovězena. A proč do místa, kde skončej, nejeli rovnou? Aha, protože to by tento film nevznikl a rovnou bychom se mohli podívat na Revolutionary Road, jak to s nimi dopadne. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

První film Sama Mendese, se kterým jsem se minul, ale jak se říká, když už, tak už, a proto konstatuju, že jsem se s ním minul dokonale. Některé filmy mě provokují, ale tenhle mě zkrátka a dobře uspával. Tento titul by pro mě mohl být synonymem jediného slova - nuda. Přiznám se, že jsem neměl sílu ho dokoukat a 15 minut před koncem jsem to vzdal, i když obvykle udělám spravedlnosti zadost aspoň přehráním rychloposuvem. Není to odbyté, jenom jsem se s těmi postavami a jejich zpověďmi vážně ocitl, jak říkají hrdinové mého oblíbeného Červeného trpaslíka, ve stázi. A neptejte se mě, co to je, podle Hollyho to přece ví každý. A stejně tak se mě neptejte, o čem ten film byl, protože pokud si vzpomínám, bylo deset hodin dopoledne, když jsem ho začal sledovat, a napočítal jsem asi osm mikrospánků. Zvláštní road movie o lidech a situacích, které měly být patrně zajímavé a vtipné, ale nic z toho se u mě nekonalo. Celkový dojem: 20 %. ()

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

Po (z mého pohledu) nezáživném Nouzovém východu obrovské překvapení. Zítra jdu podruhé a plná palba není v nedohlednu. #2: Závěrečná scéna mi sice pořád přijde maličko natahovaná, ale jinak maximální spokojenost. Rozhodně jedna z nejlepších komedií roku, která válí i v rovině romantické a dramatické. A při scéně s kočárkem se tleskalo i napodruhé :-) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Sam Mendes, věhlasný tvůrce filmů jako Americká krása, Mariňák, Skyfall nebo 1917. Mendes u svých filmů nestřídá pouze žánry, ale také pojetí a vždy zkouší realizovat něco trochu jiného. Spousty lidem se tedy mohlo zdát zvláštní, že se v roce 2009 dočkala uvedení romantická komedie Všude dobře, proč být doma právě v režii Sama Mendese, toho známého renomovaného tvůrce oscarových dramat. Mendes tehdy natočil opět něco jiného a dokázal, že je talentovaným žánrovým chameleonem, kterému ono přeskakování nedělá absolutně žádný problém. Což dokazuje i fakt, že je Všude dobře, proč být doma jedna z nejlepších romantických komedií minimálně posledních 15 let. Geniálně napsaná záležitost dvojice Dave Eggers a Vendela Vida, která dohromady funguje jako strašně milá a pocitově silná romantická road movie dvou hlavních hrdinů, kteří jsou tak trochu vyvrhely společnosti, nezáleží ovšem na tom z toho důvodu, že mají jeden druhého. Všude dobře, proč být doma dokáže být milou romantickou komedií, zároveň ovšem v divákovi snadno vyvolá úzkost, která ho donutí dvojici hrdinů neskutečně fandit. Je to snadné i díky trefnému castingu Johna Krasinskiho a Mayi Rudolph, kteří to divákovi dávají ještě snazší v tom ohledu, aby si divák k ústředním hrdinům udělal silný vztah a fandil jim v jejich cestě za hledáním domova. Všude dobře, proč být doma spíše než audiovizuální stránkou strhne skutečně silným obsahem, který v průběhu naprosto opodstatňuje rozhodnutí Mendese chopit se něčeho na první pohled tak obyčejného. Nezamrzí ani prvotní absence skladatele Thomase Newmana u Mendesova filmu, protože náhrada v podobě písní Alexiho Murdocha k filmu brilantně sedí a atmosféru několika momentů výrazně prodává. Všude dobře, proč být doma navíc po celou dobu působí neskutečně autentickým a lidským dojmem. Mendes natočil realisticky působící příběh jako ze života s perfektními dialogy a bravurně prodanou atmosférou. Pro spousty fanoušků Sama Mendese ho možná nebyla tato látka hodná, právě on z ní jako talentovaný tvůrce vyždímal naprosté maximum. Málokdo by tak schopně dokázal přeskakovat mezi komedií, romancí a psychologickým dramatem. Málokdo by navíc dokázal natočit film, který si jde sice při sledování užít s vypnutým mozkem jako solidní romantickou záležitost, zároveň ovšem obsahuje spousty zajímavých prvků, které Všude dobře, proč být doma posouvají o kus dál. Na první pohled vděčná záležitost v sobě skrývá spousty vrstev, které je fascinující rozkrývat. Tahle romantická komedie je ve finále nejen zajímavou sociální sondou, ale skutečně plnokrevnou záležitostí, která dokazuje, proč je Sam Mendes pořád jedním z nejlepších tvůrců současnosti.   Výjimečná romantická komedie, která staví na perfektním scénáři a je opatrovaná talentovaným filmařem, který dokáže pracovat s emocemi, atmosférou a dodat výjimečnou romantickou záležitost, která v rámci žánru skutečně patří mezi to nejlepší za poslední roky....... ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Po několika veskrze hlubokých a depresivních filmech si Mendes evidentně rozhodl odpočinout u oddechové indie jednohubky ze života dvou maloměšťáckých looserů mezi spoustou jiných, ještě větších, looserů (případně rovnou vidláckých hovad). Pokud na tomto kontrastu chtěl vybudovat v divákovi sympatie a ztotožnění se s ústřední dvojicí, moc se mu to nepovedlo, protože ve své rádobyindie ošklivosti a jednoduchosti jsou ošklivější a jednodušší než realita kterou se snaží zpodobňovat, ergo i přes to všechno nejsou sympatičtí skoro vůbec. Což ovšem není velký problém, protože jsou alespoň dosti vtipní... sice je poněkud tristní že z filmu snažícím se zrcadlit dnešní dobu jsou zapamatovatelné snad jen scény připomínající grotesku, ale proč ne, když právě díky nim se u filmu dá docela dobře pobavit. Jen je jeho nejspíš nechtěným vedlejším efektem, že ve vás dost drastickým způsobem prohloubí odpor k tomu mít vůbec někdy děti. 7/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (12)

  • Během krátké scény s orálním sexem, měla na sobě Maya Rudolph čtvery plavkové kalhotky. (don corleone)
  • S délkou 98 minut se jedná o nejkratší film režiséra Sama Mendese. [Zdroj: moviezone.cz] (CrypzzXD)
  • John Krasinski si nechal kvůli roli narůst plnovous. Trvalo mu to jenom 10 týdnů. (don corleone)

Související novinky

Festival Barbakan aj o kvalitných filmoch

Festival Barbakan aj o kvalitných filmoch

29.08.2009

V Banskej Bystrici sa v priebehu piatich dní (23. 9. – 27. 9.) uskutoční v rámci multimediálneho festivalu Barbakan i prehliadka kvalitných filmov. V predpremiérach budete môcť vidieť napríklad… (více)

Reklama

Reklama